con1
door con1 Jul 25, 2017 om 10:10
Computers & telefonie

Boodschap "verbinding niet privé "

Sinds vanmorgen krijg ik op mijn PC met Windows 10 de boodschap " je verbinding is niet privé " als ik chroom opstart. Kom dus niet op het internet. Hoe los ik dit op?

10320 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

con1
door con1 - Jul 25, 2017 om 10:12
29 Antwoorden / 28 Vragen
1

Daarvoor had ik ook al problemen met Firefox.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2017 om 10:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen
5
con1
door con1 Jul 25, 2017 om 10:32
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ik kan geen tabblad internettijd vinden. Is Datum en Tijd hetzelfde ? Ook de optie automatisch synchroniseren zie ik niet.

marita5
door marita5 Jul 25, 2017 om 10:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Con1 , klik in de taakbalk met rechts op tijd en datum , kies dan voor datum en tijd aanpassen , er verschijnt een scherm , bovenaan staat internettijd , ziet u dit niet ?

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 13:57
29 Antwoorden / 28 Vragen

Systeemtijd is goed dus daar ligt het niet aan

con1
door con1 - Jul 25, 2017 om 10:18
29 Antwoorden / 28 Vragen
0

Daarvoor had ik ook al problemen met Firefox.

marita5
door marita5 Jul 25, 2017 om 10:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Con1 , controleer de systeemtijd , zie hier boven de link .

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 12:49
29 Antwoorden / 28 Vragen

Systeemtijd is oké. Schijnt iets te maken te hebben met virusscanner (bitdefender) of de windows firewall

marita5
door marita5 - Jul 25, 2017 om 13:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

@con1 , 

Kijk eens of Google Chrome is toegevoegd aan Windows Firewall. 
Open Configuratiescherm , klik op systeem en beveiliging , tweede staat Firewall , klik op een app via Windows Firewall toestaan .
Er opent een lijst , kijk daar of Google Chrome er tussen staat , staat Google Chrome er niet tussen , klik rechts bovenaan op instellingen wijzigen .
Onder details staat een app toestaan , klik daarop , klik dan op bladeren .
Heeft u Google Chrome op het bureaublad staan , klik op bureaublad en klik 2x op Google Chrome , bij pad staat dan Google Chrome , klik nu op toevoegen , en benedenaan op oke , start uw pc opnieuw op . 

Staat Google Chrome bij Firewall , schakel dan eens Bitfender uit , heeft u dan niet het probleem , dan weet u het zeker dat  het aan Bitfender ligt . 

DOOR CON1 25 JUL. 2017 OM 12:49 
6 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Systeemtijd is oké. Schijnt iets te maken te hebben met virusscanner (bitdefender) of de windows firewall

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 14:01
29 Antwoorden / 28 Vragen

Overigens schakelt Bitdefender de Windows firewall automatisch uit. Heb al een bericht aan Bitdefender gestuurd. Ten einde raad.

reflecs
door reflecs - Jul 25, 2017 om 14:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen
2

In plaats van Bitdefender helemaal uitschakelen, kunt u ook een optie daarin uitschakelen:

Bitdefender venster> Beveiliging> Webbeveiliging> SSL scannen uitzetten.
Uit:https://www.security.nl/posting/437299/Bitdefender+producten+%27slopen%27+SSL

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees nergens dat hij Bitdefender wil gaan uitschakelen? Zou ook niet verstandig zijn, de firewall is stukken beter dan die van Windows. Toen ik nog Bitdefender had, gaf SSL scannen inderdaad problemen. Dit kan gerust worden uit gevinkt, sterker nog het is zelfs beter om uit te vinken.

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 20:16
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb Bitdefender al eens uitgezet. Had geen enkel effect. Bitdefender draait trouwens al jaren op mijn pc. Tot vanmorgen dus zonder een probleem.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 20:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerder had je dit probleem al bij Firefox, dus niet pas sinds vanmorgen. Volg het advies van @reflecs en zett SSL scannen uit.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2017 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Hoe u dat oplost is aan u.
Maar ik heb misschien wel wat tips die u kunt proberen:
Heeft u de pc al eens helemaal uitgezet en na bijv. 10 minuten opnieuw opgestart?
Modem gereset?
Anders eventueel eens goed scannen met MBam en bijv. de Adw Cleaner en zien of dat iets oplevert.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2017 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen
12

'sinds vanmorgen ....'
Je zou eens kunnen kijken of systeemherstel een oplossing biedt met een datum vóór vandaag.
Als je tenminste de mogelijkheid om herstelpunten te maken aangevinkt hebt staan.

con1
door con1 Jul 26, 2017 om 10:42
29 Antwoorden / 28 Vragen

Hij doet het weer. Bleek de enige oplossing. Ging niet zonder slag of stoot hoor want Bitdefender hield systeemherstel tegen. Moest ik eerst helemaal verwijderen en daarna systeemherstel. En tenslotte Bitdefender er weer op. Maar gelukkig alles weer goed.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

edrick3
door edrick3 Jul 26, 2017 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat het voor elkaar gekomen is. Bedankt voor het terugmelden.
Voor de zekerheid nog even scannen met bv. MBAM free trial: https://www.malwarebytes.com/premium/

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2017 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

TS schreef: hij doet het weer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer