con1
door con1 Jul 25, 2017 om 10:10
Computers & telefonie

Boodschap "verbinding niet privé "

Sinds vanmorgen krijg ik op mijn PC met Windows 10 de boodschap " je verbinding is niet privé " als ik chroom opstart. Kom dus niet op het internet. Hoe los ik dit op?

10320 9 Rapporteer

con1
door con1 - Jul 25, 2017 om 10:12
29 Antwoorden / 28 Vragen

Daarvoor had ik ook al problemen met Firefox.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2017 om 10:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen
con1
door con1 Jul 25, 2017 om 10:32
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ik kan geen tabblad internettijd vinden. Is Datum en Tijd hetzelfde ? Ook de optie automatisch synchroniseren zie ik niet.

marita5
door marita5 Jul 25, 2017 om 10:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Con1 , klik in de taakbalk met rechts op tijd en datum , kies dan voor datum en tijd aanpassen , er verschijnt een scherm , bovenaan staat internettijd , ziet u dit niet ?

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 13:57
29 Antwoorden / 28 Vragen

Systeemtijd is goed dus daar ligt het niet aan

con1
door con1 - Jul 25, 2017 om 10:18
29 Antwoorden / 28 Vragen

Daarvoor had ik ook al problemen met Firefox.

marita5
door marita5 Jul 25, 2017 om 10:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Con1 , controleer de systeemtijd , zie hier boven de link .

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 12:49
29 Antwoorden / 28 Vragen

Systeemtijd is oké. Schijnt iets te maken te hebben met virusscanner (bitdefender) of de windows firewall

marita5
door marita5 - Jul 25, 2017 om 13:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@con1 ,

Kijk eens of Google Chrome is toegevoegd aan Windows Firewall.
Open Configuratiescherm , klik op systeem en beveiliging , tweede staat Firewall , klik op een app via Windows Firewall toestaan .
Er opent een lijst , kijk daar of Google Chrome er tussen staat , staat Google Chrome er niet tussen , klik rechts bovenaan op instellingen wijzigen .
Onder details staat een app toestaan , klik daarop , klik dan op bladeren .
Heeft u Google Chrome op het bureaublad staan , klik op bureaublad en klik 2x op Google Chrome , bij pad staat dan Google Chrome , klik nu op toevoegen , en benedenaan op oke , start uw pc opnieuw op .

Staat Google Chrome bij Firewall , schakel dan eens Bitfender uit , heeft u dan niet het probleem , dan weet u het zeker dat  het aan Bitfender ligt .

DOOR CON1 25 JUL. 2017 OM 12:49
6 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Systeemtijd is oké. Schijnt iets te maken te hebben met virusscanner (bitdefender) of de windows firewall

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 14:01
29 Antwoorden / 28 Vragen

Overigens schakelt Bitdefender de Windows firewall automatisch uit. Heb al een bericht aan Bitdefender gestuurd. Ten einde raad.

reflecs
door reflecs - Jul 25, 2017 om 14:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

In plaats van Bitdefender helemaal uitschakelen, kunt u ook een optie daarin uitschakelen:

Bitdefender venster> Beveiliging> Webbeveiliging> SSL scannen uitzetten.
Uit:https://www.security.nl/posting/437299/Bitdefender+producten+%27slopen%27+SSL

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees nergens dat hij Bitdefender wil gaan uitschakelen? Zou ook niet verstandig zijn, de firewall is stukken beter dan die van Windows. Toen ik nog Bitdefender had, gaf SSL scannen inderdaad problemen. Dit kan gerust worden uit gevinkt, sterker nog het is zelfs beter om uit te vinken.

con1
door con1 Jul 25, 2017 om 20:16
29 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb Bitdefender al eens uitgezet. Had geen enkel effect. Bitdefender draait trouwens al jaren op mijn pc. Tot vanmorgen dus zonder een probleem.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 20:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerder had je dit probleem al bij Firefox, dus niet pas sinds vanmorgen. Volg het advies van @reflecs en zett SSL scannen uit.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2017 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe u dat oplost is aan u.
Maar ik heb misschien wel wat tips die u kunt proberen:
Heeft u de pc al eens helemaal uitgezet en na bijv. 10 minuten opnieuw opgestart?
Modem gereset?
Anders eventueel eens goed scannen met MBam en bijv. de Adw Cleaner en zien of dat iets oplevert.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2017 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

'sinds vanmorgen ....'
Je zou eens kunnen kijken of systeemherstel een oplossing biedt met een datum vóór vandaag.
Als je tenminste de mogelijkheid om herstelpunten te maken aangevinkt hebt staan.

con1
door con1 Jul 26, 2017 om 10:42
29 Antwoorden / 28 Vragen

Hij doet het weer. Bleek de enige oplossing. Ging niet zonder slag of stoot hoor want Bitdefender hield systeemherstel tegen. Moest ik eerst helemaal verwijderen en daarna systeemherstel. En tenslotte Bitdefender er weer op. Maar gelukkig alles weer goed.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

edrick3
door edrick3 Jul 26, 2017 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat het voor elkaar gekomen is. Bedankt voor het terugmelden.
Voor de zekerheid nog even scannen met bv. MBAM free trial: https://www.malwarebytes.com/premium/

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2017 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef: hij doet het weer.