an
door anegrietje Apr 30, 2014 om 13:43
Computers & telefonie

Bubbeltjesplastic

Als je iets in bubbeltjesplastic inpakt moeten de bubbels
dan aan de binnenkant of de buitenkant?

24654 9 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 30, 2014 om 13:45
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het zelf 2 keer inwikkelen, een keer naar binnen en een keer naar buiten, dan zit je goed. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het uitmaakt.

en vul de open ruimtes in, dan kan het niet gaan stuiteren.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2014 om 14:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Die bubbels zitten er om van af de buitenkant het artikel te beschermen, Dus lijk mij dat deze dan ook aan de buitenkant het beste tot zij recht komt.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2014 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anegrietje,

Dat maakt niet zoveel uit, maar ik zou de bubbels aan de buitenkant doen.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2014 om 15:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht het om pakketpost gaan, stop het pakketje dan in een extra grote doos en vul deze op met kranten (proppen), zodat de doos in het midden zit.

me
door mein33 - May 1, 2014 om 11:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Doe altijd de bubbeltjes aan de binnenzijde. Dit doe ik omdat het pakpapier er dan strakker en netter omheen kan. Zet wel altijd het bubbeltjesplastic ook met plakband vast.

ri
door ritaderuiter - May 2, 2014 om 11:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bubbeltjes aan de binnen kant, ooit een bubbeltjes envelop gezien met bubbeltjes aan de buitenkant

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 2, 2014 om 19:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag anegrietje,

Of het nu voor temperatuurisolatie of mechanische bescherming is, moet je altijd de bubbeltjes aan de binnenkant doen.
Zo krijg je van de ruimte tussen de bubbeltjes, waar dan ook lucht zit, nog extra bescherming en/of isolatie.
Bovendien is, zoals al is opgemerkt, het pak gladder/mooier en plakband is op het egale vlak makkelijker te plakken dan aan de bubbeltjeskant. Logisch hé? (Net als een ronde top.....)

Hoe iemand op het idee komt om de bubbeltjes aan de buitenkant te doen is mij een raadsel.....

HardwareErrorMAN.

shepu
door shepu - May 3, 2014 om 08:40
33 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een leuk woord eigenlijk: "bubbeltjes".

eddopeddo
door eddopeddo - May 4, 2014 om 10:27
30 Antwoorden / 8 Vragen

Hi hi shepu! Zullen we het dan maar op noppenfolie houden? Maakt trouwens niet uit hoe je de folie gebruikt. Op beide manieren doet het z'n werk. Noppenfolie met aluminium rug, voor warmte isolatie, altijd met het aluminium naar de warme kant!