door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 10:52
Computers & telefonie

Bug in NPORADIO1app

Mogelijk voor de tweede maal in verband met melding van fout 500 m.b.t. de site.
Op mijn Galaxy S4 mini maak(te) ik veel gebruik van o.a. de NPORADIO1 app.
Toen ik afgelopen woensdag dat weer probeerde kwam de melding dat er een nieuwe versie klaarstond om op te halen ('download in goed Nederlands').
Tot mijn verrassing kwam er een scherm te voorschijn met de melding dat de nieuwe app niet compatibel is met mijn mobieltje.
O zich al vreemd omdat dat volgens mij nooit de bedoeling kan zijn. Omdat voor het wel verkrijgen van toegang werd (wordt) verwezen naar de wwwnporadio1.nl site heb ik dat vervolgens gedaan en bereik inderdaad de app. Dan blijkt dat ingeven van een bericht wel kan maar de poging om het te verzenden volstrekt onnodig het scherm om in te spreken verschijnt. De poging om het geheel te verzenden mislukt ook.
Ik heb de app. verwijderd van mijn telefoon en opnieuw geprobeerd deze te installeren. Lukt niet met al gemelde reden.
Bij mijn laptop blijkt hetzelfde fenomeen na het bereiken van de app via www.npo1.nl maar ook dan kan ik geen berichten verzenden. Via www.app@omroep.nl heb ik een melding gedaan maar niets meer gehoord.
Nu hoorde ik donderdagmorgen toevallig vlak voor 6:00 uur dat er tussen 5 en 6 uur aandacht was besteed aan de rubriek 'de kritiek van Jan Publiek' en er kennelijk daar aandacht was besteed aan een ‘bug’ in de nieuwe app. In ongeveer de laatste zin van die uitzending werd daar een opmerking over gemaakt.
Wie van jullie kent dit fenomeen en ook de oplossing voor de bug (als die er is)?

2526 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 21, 2018 om 10:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena ,

Waarom plaats u de vraag 2x ?  , nu met een uitgebreide uitleg .

Via www.app@omroep.nl heb ik een melding gedaan maar niets meer gehoord.

U kunt ook bellen .

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 11:39
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, 0800 1121 is het algemene telefoon nummer van NPO Radio1 (naast soms ook nog andere nummers) en niet het telefoonnummer waarop ik de app makers van de NOS kan bereiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2018 om 11:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. @SWAT1500 bij dubbelpost : Android 4.4.4 is het besturingssysteem.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2018 om 11:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oplossing is uw 5 a 6  jaa oude telefoon eens vervangen, ook voor uw eigen veiligheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2018 om 11:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GERRI1969 en @SWAT1500 het fenomeen doet zich ook voor via mijn redelijk nieuwe laptop met WIN10.
 en @GERRI1969, een app van NPORADIO1 is voor mij GEEN reden om een nieuwe telefoon aan te schaffen op dit moment (als ik over ca. 6 maanden een gratis nieuwe kan krijgen). Daarbij ook nog: wat zou dan het veiligheidsrisico kunnen zijn? Ik zou het absoluut niet weten, ook met de accu is helemaal niets mis.

Ik heb er verder geen enkel probleem mee, ook niet met andere ook vernieuwde apps.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2018 om 17:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Niemand, ook u niet krijgt een gratis telefoon. U leent omdat u niet voor uw toestel wenst te betalen, ten.inste niet Ineens.

VeilivheVe wordt alleen bij laatste nieuwe versies optimaal gebruikt, oudere versies hebben zo hun kwetsbaarheid

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 23, 2018 om 16:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Gratis, ja zeker, bij mijn abonnement dat uiterst voordelig was toen ik het afsloot, al jaren geleden en nog steeds onveranderd is. Maar inderdaad, de kosten zijn iets meer dan bij SIM only. Maar niet noemeswaardig meer als ik zelf een nieuwe zou moeten betalen.

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2018 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Tot mijn verrassing kwam er een scherm te voorschijn met de melding dat de nieuwe app niet compatibel is met mijn mobieltje......

Dat is natuurlijk niet vreemd, je S4 Mini is ondertussen antiek te noemen. Het duurt niet lang meer of ook andere apps zul je niet meer kunnen gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 11:35
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het fenomeen doet zich ook voor via de laptop met win10. En zo antiek is een S4 ook niet. Er zijn er nog veel van in gebruik gelet op de kwaliteit. Maar als ook gemeld aan @TIJGER1, over een maand of 6 krijg ik op basis van een veel antieker abonnement een nieuwe (binnen de grens van BKR registratie).

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2018 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt over zes maanden gratis een nieuwe mobiel? De sint en het kerstmannetje zijn dan allang geweest en de paashaas brengt volgens mij geen cadeautjes.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 11:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, tja dat is een 'overblijfsel' uit een al lang zeer lang lopend abonnement bij KPN. 'Gratis' is wel in de zin van in combinatie met een abonnement en dan binnen het bedrag waarvoor een BKR registratie zou gaan gelden.

En, 'al wakker', (met een kipoog) volgens mijn kalender komt Sint over een week of 7 en de kjersman driue weken daarna en is het ergens in het voorjaar eerst weer tid voor de Paashaas. (Of bestaat er ook verschil in een zomer en winterkalender? Dit uiteraard off topic.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2018 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u krijgt niets, en al helemaal niet ‘gratis’.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 22, 2018 om 15:07
509 Antwoorden / Vragen

De tijd van de zogenaamde gratis mobieltjes is er nooit geweest .Je betaald maandelijks een bepaald bedrag per maand voor je telefoon , dat verrekend wordt in je abonnement.Tegenwoordig moeten providers aangeven hoeveel je maandelijks voor je telefoon betaald. Voordeel is dat je bij veel providers geen rente betaald voor de lening en het telefoontje goedkoper is dan in de winkel etc . Je  kan vaak tussentijds je abonnement met een nieuwe telefoon verlengen.Overigens ligt het niet aan je telefoon ,maar de verouderde Android.Als je weet hoe je de besturing van je telefoon kunt upgraden,gaat deze S4 nog jaren.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2018 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb ook wel dat een updateversie niet (meer) compatable is met mijn telefoon. Of hetzelfde met een nieuwe app., vaak van een evenement. Het is mede een reden dat ik meestal niet aan updaten doe als ik het kan vermijden. De extra onzin die je vaak erbij krijgt hoef ik ook niet.
Doorgaans kun je via de website wel de informatie (of video's e.d.) krijgen die je wilt. Ik maak me er niet druk over: dan maar niet die app.
Er zijn toch meerdere apps om NPO1 te kunnen beluisteren? Heeft u daarvan al geprobeerd? De NPO1 app is bij mij ook niet compatable maar andere versies wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 11:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, dank voor de reactie m.b.t. dezelfde ervaring. Ik kan inderdaad als ik dat wil Radio 1 ook op een andere wijze via mijn telefoon beluisteren evenals feitelijk alle stations die via het internet uitzenden zoals recent nog 'Bokradio in Kaapstad.

Feitelijk gebeurt hier dus hetzelfde als met veel programma's die na een nieuwe windows versie niet meer bleken te werken (tenzij na een truc).

aurora1
door aurora1 Oct 21, 2018 om 13:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb overigens een S III G4, geen mini dus. En nog steeds de versie 4.2.1. Alles nog "antieker" dan bij u het geval is. Met niet updaten blijken veel meer apps te (blijven) werken dan door deze en gene wordt beweerd. Qua beveiliging,  waar ook nogal over gepraat en voor gewaarschuwd wordt,  geen problemen: vanaf het prille begin heb ik een virusbeveiliging en vervolgens ook Mbam erop geïnstalleerd. Ik heb het toestel destijds in een winkel gekocht en contant betaald. Was een aanbieding en de volgende versie Galaxy was al uit, waardoor de prijs extra meeviel zoals dan doorgaans het geval is. Ik doe niet aan bankieren met de telefoon.

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2018 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kan niet wat je zegt. Bij Win10 kan je niet de melding krijgen dat 'de app niet compatibel is met je mobiel'.

Bovendien heb je het dan niet over de app voor je mobiel.

DOOR GERRITALTENA 21 OKT. 2018 OM 11:35
8148 ANTWOORDEN / 143 VRAGEN

Het fenomeen doet zich ook voor via de laptop met win10.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 11:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mag ik voorstellen dat u de vraag nog eens goed leest? Via mijn laptop werkt de app ook niet (meer) zoals het zou moeten.

Ik krijg dan geen melding maar het bericht kan niet worden verzonden. Er reageert niets. Ook geen foutmelding en dat geeft bij mij de indicatie van een bug (ik heb ook pas sedert 1967 redelijk uitgebreide automatiseringservaring, te beginnen met een tweede generatie IBM1400)

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2018 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mag ik dan voorstellen dat je de vraag goed stelt? Maar succes verder met de app problemen.

DOOR GERRITALTENA 21 OKT. 2018 OM 11:45
8148 ANTWOORDEN / 143 VRAGEN

Mag ik voorstellen dat u de vraag nog eens goed leest? Via mijn laptop werkt de app ook niet (meer) zoals het zou moeten.

Ik krijg dan geen melding maar het bericht kan niet worden verzonden. Er reageert niets.

ro
door ron503 - Oct 21, 2018 om 11:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De S4 is best wel een betrouwbaar toestel maar is qua Android versie bijna antiek te noemen. Voor app ontwikkelaars is deze Andriod versie niet interessant genoeg met als gevolg dat de app niet meer werkt.

aurora1
door aurora1 Oct 21, 2018 om 12:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een SIII G4, deze versie nooit geüpdatet,  en maar een zeer enkel app is niet meer compatable na updaten. Dat valt nogal mee dus.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 21, 2018 om 16:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena ,

Voor NPO Radio1 app is Android 5.0 en hoger vereist , lees ook hier benedenaan de reacties .

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.omroep.npo.radio1&hl=nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2018 om 16:21
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor alle reacties.
Ik heb inmiddels ook op de Samsung site gezien dat de S4 niet meer wordt 'bijgehouden'.

panter22
door panter22 - Oct 21, 2018 om 16:35
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb een Samsung Galaxy S4, met de Android versie 5.01
Dat zou toch op op de mini versie moeten kunnen ipv 4.2.2.
Dan zou je de app wel weer kunnen installeren.
Kijk eens op:
https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s4-mini/het-toestel-aanpassen/software-van-de-telefoon-updaten/

Cookies
door Cookies Oct 21, 2018 om 16:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, versie 5.0 kan niet op de S4 Mini. KitKat (versie 4.4.4) is het hoogst haalbare.

panter22
door panter22 Oct 21, 2018 om 16:51
6599 Antwoorden / Vragen

Jammer

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 17:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@NETFLIXFAN, inderdaad, ik had dat al geprobeerd. Anders dan in het voorbeeld op het instructiescherm is het modelnummer GT-19151 in plaats van 1915 en daar zal het verschil inzitten al verwijst de instructie wel naar de mini.
Ik zal mijn probleem voorleggen aan het Samsung forum.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2018 om 17:13
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom toch nog even terug want na enig verder zoeken zijn er indicaties dat het wel zou kunnen. Ik ga deze week verder om een en ander uit te zoeken.

Alok J Kashyap

Updated Jul 17

Dont worry everything is possible.

I have a Samsung Galaxy S4 mini and i have installed android 7.1.2.

All you have to do is

• Flash TWRP recovery

• Search and download a custom rom for s4 mini and gapps.

• And flash the rom zip and gapps.

Here is the link of the rom which i installed to my phone follow the guide.

[ROM][OFFICIAL] AospExtended ROM V4.6 [OMS/DUI][17-SEPTEMBER-2017]

Cookies
door Cookies Oct 21, 2018 om 17:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is je toestel rooten, dat is dus niet de 'normale' weg om te updaten. Vandaar dat ik een dergelijke tip hier nooit neer zet. Je kan het proberen, garantie heb je toch niet meer. Aangezien je alle gegevens en bestanden daardoor kan kwijtraken, is het wel zo verstandig een back-up te maken.

Cookies
door Cookies Oct 21, 2018 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat informatie over het rooten van een smartphone https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 17:38
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Opnieuw dank voor de reactie @NETFLIXFAN, ik ben nog even op zoek geweest bij de community maar daar wordt ik ook niet wijzer. Aan rooten van mijn toestel ga ik niet beginnen, gelet op het inderdaad grote risico dat ik er mee loop. Dit toestel mag nog een half jaartje mee.

Voor wat betreft eventueel radio luisteren, dit apparaat heeft wel een FM ontvanger maar ik benut als ik er mee luister altijd het i-net.

richardvw
door richardvw - Oct 23, 2018 om 13:07
5 Antwoorden / Vragen

Probeer de app nederland.fm eens. Daar kan je ook radio mee luisteren.

br
door brui0929 - Oct 24, 2018 om 22:04
629 Antwoorden / 10 Vragen

Er is een oudere versie van Android versie 4.4 op uw telefoon geinstalleerd de laatste versie van het besturingssysteem is versie 4.2.
De telefoon is uit 2013 waardoor de huidige update niet werkt. De telefoon wordt door Samsung de eerste 2 jaar geupdate daarna niet meer hierdoor werken de apps niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 25, 2018 om 10:28
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Samsung meldde mij dat er mogeliujk nog een update komt.