Buiten bundel Simpel
Ik kreeg bericht dat bundel bijna op was en moest nog maar 1 dag. Ik kon 500 mb bijkopen voor 5 euro maar omdat het nog maar 1 dag was vond ik dit zonde omdat je de rest aan mb niet mee kan nemen.
Nu kreeg ik vanmorgen mijn factuur en had ik die ene dag nog 333 mb gebruikt wat mij €50 ,- extra gaat kosten???
Dit zijn toch gewoon pure oplichters.
Oplichters ? Ik hoop het niet, want ik heb inmiddels mijn vrouw en 2 kinderen ook naar Simpel laten overstappen, vanwege de lage tarieven. En u krijgt ook nog een mailtje, dat uw bundel bijna op is ? Wat een goede service !
wel dom dat u er in de laatste dag nog ff 300 Mb doorgeen jaagt ..... u kunt in uw telefoon zelf ook instellen dat het dataverbruiknin de gaten gehouden wordt.
misschien een goed idee ?
1. Je weet dat je bundel op is!
2. Je krijgt er ook nog een bericht van
3. Je beslist zelf om door te gaan met het gebruik van mobiel internet, terwijl je zelf extra had kunnen kopen voor €5,--
4. Je beslist zelf om geen limiet op je telefoon te zetten
5. Je bent een dief van je eigen portemonnee
U weet wat een oplichter is? U weet ook wat de woorden laster en smaad betekenen?
Niet echt slim om niets te doen met een waarschuwing en daarmee uzelf in de vingers te snijden.
Dit zijn toch gewoon pure oplichters.
Nee, dat is gewoon super stom van jou.
Je had óf die 500mb moeten bijkopen óf die ene dag zorgen dat je geen mb's verbruikte.
Even de Voorwaarden lezen kan ook geen kwaad:
Als je internetnetbundel op is en je geen MB-aanvuller bestelt betaal je de buitenbundeltarieven. Raadpleeg deze tarieven op onze Tarievenpagina.
Nee hoor. Geen oplichters.
Uw bundel was bijna op. U krijgt netjes een waarschuwing van de provider met een aanbod om de bundel aan te vullen en daarmee te voorkomen datg u buiten de bundel gaat gebruiken en de meerprijs daarvoor betaalt. U wijst dit aanbod weloverwogen af. U weet wat de consequenties zijn als u toch buiten de bundel gaat.
Met uw beslissing om niet op het aanbod in te gaan was niets mis, maar u had er beter aan toe kunnen voegen: 'en ik zorg ervoor dat ik geen extra data ga verbruiken die ene dag' (voor mij part zet je het toestel uit).
Vergelijking, u krijgt een oranje licht ipv groen, maar stoppen, nee, u rijdt gewoon door en uiteindelijk door rood, dus bekeuring. Kunt u ons hier op het forum waar dat die zogenaamde oplichting zit? Ik zie alleen een persoon die na een heldere waarschuwing doorgaat met data gebruik, en niet de data uitzet maar doorgaat met datagebruik voor de hoofdprijs. U vond die € 5,00 te duur voor die ene dag want u kon het niet "meenemen". Google eens op smaad.
Let op dat onterecht beschuldigen van oplichting een strafbaar feit oplevert.
U heeft zelf door na de waarschuwing nog over de limiet te gaan uw portemonnaie opgelicht.
Vergeten 'mobiele gegevens' uit te zetten?
Mijn Dochter Krijgt een SMS uw bundel is bijna op en u kan voor 7 euro 1GB bijkopen maar ze weet dat ze niet zomaar iets mag kopen dus koopt ze niets vervolgens komt daarna geen waarschuwing als u niet bijkoopt moet u 50 euro betalen voor 333MB?!
Volgens mij is dit afrekenmodel inmiddels illegaal en 50 euro voor 333MB dat staat niet in verhouding toch? Dit lijkt het standaard verdienmodel te zijn van Simpel! Veel mensen trappen hierin en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit nog is toegestaan?
@Charley_s, naast het niet kopen had ze dus ook haar mobiele internet uit moeten zetten.
Je dochter heeft een waarschuwing gekregen en er niets mee gedaan. Waarom niet? Was ze bang haar mobiel kwijt te raken voor de rest van de maand? Misschien moet ze een grotere bundel hebben als ze hier niet mee toe kan.
Heeft ze de mobiel wel op wifi staan en bij mobiele gegevens geen vinkje gezet? Anders gebruiken de apps nog data.
@charley s
Bent u dan de vader van @julien76?
Hoe moet de provider weten hoeveel mb er buiten de bundel gebruikt gaat worden? Er is gewaarschuwd, is dat dan niet genoeg?
Die €50 euro voor 333MB staat natuurlijk in geen verhouding tot de €4 die ik bijvoorbeeld voor een bundel van 2GB per maand betaal.
Even rekenen: 333 / 50 = 6,66MB per Euro en in mijn geval 2000 / 4 = 500MB per Euro.
Wat je betaalt is dus 500 / 6,66 = 75 x duurder dan wat ik binnen mijn bundel kwijt ben. Die 500MB voor €5 is ook 5 keer zo duur.
Ik gebruik die 2GB per maand echter bij lange na niet en betaal in feite daardoor per MB ook meer.
Dat hele systeem met bundels is dus wel een vorm van geldklopperij, ofwel laten betalen voor iets wat je niet altijd gebruikt.
Neem dus nooit een te grote bundel en betaal gewoon tijdig bij wanneer je toch iets meer gebruiken moet.
Ik kan mij enigszins voorstellen dat je hier het woord oplichterij gebruikt, al komt pootuitdraaierij er misschien wat dichter bij.
Toch klopt dit niet en heb je dit ook vooral aan jezelf te wijten, door een abonnement te nemen bij Belsimpel bijvoorbeeld en je daarbij niet aan de voorwaarden te houden of je er in te verdiepen, meer data te gebruiken dan in je bundel beschikbaar is en de waarschuwing van Belsimpel te negeren. Het is toch ook niet zo moeilijk om de mobiele data eens eventjes uit te zetten lijkt me. Dan kan je tenminste die dag ook eens wat anders doen dan bundels er door draaien.
Ik kan een dagkaart kopen bij de NS en daarvoor mag ik de hele dag in de trein reizen. Nu wil ik alleen van Amsterdam naar Rotterdam. Betaal ik dan ook teveel aangezien er ook mensen zijn die van Amsterdam naar Groningen reizen?
Je krijgt een x aantal mb's die je mag gebruiken voor een x bedrag. Dat heeft niets met oplichting op geldklopperij te maken. Als je meer wil gaan gebruiken moet je simpelweg bij gaan betalen. Ander voorbeeld, als ik 100km gratis mag reizen en ik neem een reis van 105km, dan moet ik voor die laatste 5km bijbetalen. En dat gebeurd tegen de prijs die overeen gekomen is. Als ik 'maar' 95km ga reizen heb ik 5km te kort. Maar dat is mijn eigen keuze.
En als je je in een buffet restaurant (onbeperkt eten en drinken voor een bepaalde tijd tegen een vast prijs) niet helemaal volvreet en zuipt, is het ook een vorm van geldklopperij volgens deze redenering...
@GSM, als er bijtijds een bundel was gekocht, was er geen probleem geweest. Dàt kopen van die bundel voor 1 dag was niet nodig volgens vraagsteller............
@GSM: geldklopperij? Je kiest er verdorie zelf voor. Je hoeft geen mobiel internet te gebruiken. Dan hoef je ook geen te grote bundel te nemen.
@GSM: De oorspronkelijke vraag is gedateerd 5 september j.l. en toen zijn er ook al veel antwoorden gegeven.
Met simpele oplossingen om dit te voorkomen.
Ik wil allleen maar aangeven dat je door dit systeem niet echt betaalt voor wat je precies gebruikt, zoals bij de gewone telefonie wel het geval is in de vorm van gesprekskosten. Bij bundels betaal je in principe meer dan je misschien zou denken. Van de andere kant kan het ook juist goedkoper zijn. Liefst tot 75 keer zo duur vind ik wel extreem, vandaar mijn opmerking.
Merkwaardig dat er reacties komen op mijn reactie op een al op 5 september jl. gestelde vraag de de reacties ook aan @JULIAN76 zijn gericht.
Ook een 'hic''in de site?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer