Iedere zaterdag om 19.05 uur op
ca
door caviamax Oct 15, 2018 om 20:56
Computers & telefonie

Canon CanoScan N670U

Hoi,

Gisteren via Marktplaats een scanner gekocht. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat deze niet werkt met Windows 10. Kan ik hier iets aan doen of heb ik een kat in de zak gekocht? Ik hoor wel dat de laptop een apparaat herkend als ik hem aansluit.

Alvast bedankt voor de hulp!

5069 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2018 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien eens op Google zoeken naar de gebruiksaanwijzing en/of de juiste drivers?

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2018 om 21:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt geen kat in de zak gekocht, maar een antieke scanner. Er zijn alleen drivers voor Vista, XP en Win2000.

https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/scanners/canoscan_series/canoscan_n670u.aspx?type=drivers&language=&os=all

endemion
door endemion Oct 17, 2018 om 13:02
237 Antwoorden / 3 Vragen

Vista drivers zouden in principe moeten kunnen werken tenzij de drivers tot een 32bit variant zin beperkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2018 om 21:50
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als u geen PC of Laptop heeft met een nieuwer systeem dan Windows 2000 maar alleen win 10 dan heeft u inderdaad 'een kat in de zak' gekocht.
U had kunnen weten als u vooraf info had gezocht, helaas, (eenvoudig met een zoekmachine) zie: https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/scanners/canoscan_series/canoscan_n670u.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit)o

diumenge
door diumenge - Oct 15, 2018 om 22:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er bestaat wel een alternatieve driver voor Windows 10, maar die kost je veertig dollar. Lijkt mij niet de moeite waard.

panter22
door panter22 - Oct 16, 2018 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Vorig jaar heeft Canon de ondersteuning voor bepaalde printers en scanners gestaakt. Van de ene op de andere dag werkten ze niet meer.
Die scanner die je gekocht hebt was er dus ook een van. De verkoper moet dit geweten hebben.
Misschien werkt deze link:
https://www.hamrick.com/vuescan/canon_n670u.html?gclid=EAIaIQobChMIgLSCna2K3gIVD-J3Ch24VQ9mEAAYASAAEgJ-lfD_BwE

Thijs12
door Thijs12 - Oct 16, 2018 om 09:03
532 Antwoorden / Vragen

Een scanner van acht jaar oud hoort in het museum thuis.

gompy2
door gompy2 - Oct 16, 2018 om 09:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@theotrucker,

Die scanner is geen acht jaar oud, die scanner is ± 17 (zeventien) jaar oud.

Is in 2001 voor het eerst op de markt gekomen.

Daar waren jááááren geleden al geen drivers meer voor te vinden.

Klik-> Hier

En klik ook op -> Deze.

De TS had een beetje slimmer moeten zijn en eerst zijn huiswerk moeten doen, maar ja, achteraf is een koe in de....

gsm
door gsm - Oct 16, 2018 om 09:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij alle problemen die je met WIndows 10 tegen komt kun je het beste altijd als eerste de PC "Opnieuw opstarten.

Probeer het daarom eerst op de volgende manier:
Sluit de scanner aan en zorg dat deze ook aan staat.
Klik (via Start, Aan/uit) Opnieuw opstarten. Niet Afsluiten en weer aanzetten!
Hopelijk kan Windows 10 na het opnieuw opstarten er toch nog iets mee.

Je kunt altijd nog proberen in hoeverre het stuurprogramma voor Windows Vista functioneert.
In compatibiliteits mode installeren of rechtsklikken op het *.inf bestand en dan op Installeren klikken.

tdmduc
door tdmduc Oct 16, 2018 om 10:11
703 Antwoorden / 2 Vragen

zinloos want hij is meer dan 17 jaar oud.

gsm
door gsm Oct 16, 2018 om 11:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet geschoten is altijd mis, maar de kans dat het gaat werken is inderdaad niet zo groot.

Ik heb bijvoorbeeld nog steeds een oud Asus moederbord A8R-MVP, uit de tijd van Windows XP, in gebruik. Standaard onder Windows 7, 8.1, of 10, werkt hiervan alleen de S/PDIF uitgang van het audio gedeelte. Met het Asus stuurprogramma "N_Vista32_64_v6.10.01.6070_WHQL", gemaakt voor Windows Vista, heb ik ook geluid op de andere (analoge) uitgangen.

ca
door caviamax Oct 16, 2018 om 20:07
231 Antwoorden / 126 Vragen

Dank! Ik ga dit testen!

tdmduc
door tdmduc - Oct 16, 2018 om 10:09
703 Antwoorden / 2 Vragen

Eerst checken en dan kopen.

Ergo: niet handig

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2018 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heb ik een kat in de zak gekocht?
Helaas voor jou: ja.
Afbeeldingsresultaat voor kat in de zak

ca
door caviamax Oct 16, 2018 om 20:08
231 Antwoorden / 126 Vragen

Deze wil ik wel! Waar kan ik hem ophalen ;)?

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 16, 2018 om 11:03
509 Antwoorden / Vragen
jo
door jorisw - Oct 16, 2018 om 17:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou het eens kunnen proberen met Vuescan. Wel betaald na een probeerperiode, maar je kunt in ieder geval kijken of het werkt. Hier te downloaden:  https://www.hamrick.com/

ca
door caviamax Oct 16, 2018 om 20:59
231 Antwoorden / 126 Vragen

Deze doet het. Dank!

ja
door januitgroningen - Oct 16, 2018 om 21:37
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ikzelf heb nog de scanner CANON LiDE 600F uit 2007, maar géén problemen onder windows10. Maar hij herkend het dus wel? Dit betekent dat de scanner zelf ook geluidjes maakt?

Er zijn ook programma's die de drivers zelf meeleveren, om bepaaldé functionaliteit mogelijk te maken binnen deze programma's. Zoals Nuance OmniPage of Adobe Acrobat Pro

gerbera
door gerbera Oct 16, 2018 om 21:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Kan wel kloppen, voor uw scanner is nog gewoon een stuurprogramma, incl driver, beschikbaar en te downloaden.

ja
door januitgroningen Oct 16, 2018 om 23:03
53 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de site van Canon wordt ie niet meer ondersteund https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/scanners/lide_series/canoscan_lide_600f.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit)

Maar géén problemen. Ik heb zelf de programma's Nuance OmniPage en Adobe Acrobat Pro op mijn computer. Die dus ook de benodigde drivers meeleveren.

ja
door januitgroningen Oct 18, 2018 om 16:18
53 Antwoorden / 2 Vragen

Grappig .. En via de officiele site van Canon dus niet meer.

endemion
door endemion - Oct 17, 2018 om 13:55
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook zo'n scanner die niet meer ondersteund wordt. Echter werkt die nog wel door de drivers van een ander nieuwer vergelijkbare versie te gebruiken. Wellicht is dat bij deze ook mogelijk. In mijn geval gaat het om de CanoScan Lide 35 welke het gewoon doet met Lide 60 drivers (op win 7 64bit, zou ook op win 10 moeten werken). Het is waarschijnlijk wel nodig om handmatig de drivers te installeren via windows ipv via zo'n bijgeleverde/downloadbare installer.

Al die CanoScan apparaten zijn zo'n beetje hetzelfde dus wellicht zijn zelfs die drivers die ik al noemde ook geschikt voor jou. Probeer die eens uit zou ik zeggen. En anders zijn er nog andere modellen uit te proberen zoals de Lide 200 series bv (ik heb iig 1 forum post gevonden die aangeeft dat de Lide 200 win 7 64bit driver zou moeten werken met die n670u).
https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/searchresults?query=CanoScan%20LiDE%20200&searchTab=support
https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support/details/scanners/support-scanners-canoscan-series/canoscan-lide-60?tab=drivers_downloads

Hier wat info over hoe je te werk kan gaan om drivers te installeren (wellicht zijn er betere bronnen te vinden dat laat ik aan jou om naar te 'googlen').
https://www.webwijzer.nl/software/drivers-installeren.html
https://youtu.be/wvZTlgjRUKQ

audb
door audb - Oct 17, 2018 om 14:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De enige driver die hier voor te vinden is Vuescan http://www.hamrick.com/vuescan/canon_n670u.html en die is gewoon te duur in combinatie met deze scanner.

Helaas weet ik niet wat u er voor betaald heeft maar meer dan €15 is idd te duur.

Dit is even snel vertaald uit het Engels door Google Chrome :

mogelijke bestuurder
door renegade600 / 8 november 2014 3:20 uur PST
Als antwoord op: DRIVER CanoScan N670U

sommigen hadden succes met het gebruik van de vista-versie 'Canoscan Toolbox' software van de ondersteuningssite van Canon. download, installeer en voer de compatibiliteitswizard uit

http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/products/scanners/CanoScan_series/CanoScan_N670U.aspx?type=download&language=&os=Windows%20Vista

Als u weer een scanner wilt kopen controleer dan eerst of er een driver te vinden is.

ps deze is niet van mij maar wel een redelijk nieuwe type voor €25 https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/scanners/m1333418026-scanner.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

br
door brui0929 - Oct 18, 2018 om 17:53
632 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar www.canon.nl scanner support downloads zoek het type op download de driver voor windows 10.
werkt dit niet ga dan naar www.canon.com kies uk of USA. Hierna Zie boven.
ook is het mogelijk om binnen het type van de scanner een alternative driver te downloaden.

lp
door lpaard1981 - Oct 19, 2018 om 10:26
50 Antwoorden / 1 Vragen

ook een oudere scanner is heel vaak via een achterdeurtje nog wel werkzaam te krijgen met windows 10.
hiervoor is een beetje kennis van een pc wel vereist.
meestal is aansluiten en dan opnieuw opstarten genoeg, soms vergt het meer moeite.
heb zelf een hele oude hp al in one en ook deze heb ik met de nodige moeite ook werkzaam gekregen in windows 10.
via de site tweekers.net kan je hele gerichte hulp krijgen met pc problemen.
succes.

ru
door rudyseghers - Oct 21, 2018 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Beste, Geen nood waarschijnlijk werkt hij gewoon wel.
Haal alle kabels los van de scanner naar de computer (usb), start daarna windows op of herstart let wel op zonde de scanner aangesloten te hebben.
Als windows eenmaal draait kijk windows up to date is (ga naar start en tik in windows update) als dit allemaal goed is en windows is zelf helemaal klaar met zichzelf, kan even duren, sluit dan alle kabels weer aan de computer (usb) en zorg er dan voor dat de scanner ingeschakeld is (aan uit knop, maar zit er waarschijnlijk niet op) en sluit de usb kabel ook op de usb ingang van de laptop die de meeste stroom levert (ja soms zit er verschil in zoals mijn laptop), als er usb-3 op zit deze gebruiken, de scanner werkt waarschijnlijk zonder stroom kabel, ja? Lees hier voor de gebruiksaanwijzing van de laptop
Wacht even en waarschijnlijk gaat windows zelf op zoek naar de drivers of installeer een algemene driver. Merk je na een poosje dat er niks gebeurt, geen paniek, ga naar start en tik in "scanner" je ziet dan bovenaan Printers en scanners, klik hier op en je krijgt een menu printers en scanners toevoegen, ga hier eens mee aan de slag. Werkt het niet of lijkt het of het niet werkt zoek dan op internet een gratis scanprogramma installeer dit en probeer het uit (wel de scanner inschakelen natuurlijk) waarschijnlijk werkt alles wel, je kan ook de drivers van windows 8 installeren die werken meestal ook.
Ik zelf werk ook al met een oudere scanner van canon LiDE 210 en die hoef je ook eigenlijk niet te installeren die werk altijd (als hij niet kapot is tenminste).
Hopelijk kan je hier wat mee en anders een nieuwe scanner kost maar een paar tientjes een les voor de volgende keer. Groet Rudy