gsm
door gsm Mar 24, 2012 om 20:11
Computers & telefonie

Canon Pixma MP510 foutcode na Power On

Eenlotseling opgetreden probleem met de MP510.

Na het aanzetten van de Canon Pixma MP510 (all-in-one), beweegt de lamp van de scanner iets en daarna is er alleen nog een foutcode die continue door de groene en de gele led wordt gegeven:
Groen en geel gaan beurtelings 10 keer kort aan en uit.
Daarna blijft groen wat langer aan.
Vervolgens beginnen groen en geel weer opnieuw 10 keer, enz.
Hierbij wordt in het display het Canon logo getoond.
Verder doet de Canon helemaal niets meer.

Ik heb een aantal uren zitten zoeken op internet, maar kom niet achter de betekenis van de code (10 keer groen en geel).
Ik zou graag willen weten wat de code betekent en of er een eenvoudige remedie voor het probleem is.

Resetten middels de Resume knop helpt niet.
Ook stroom eraf enz. geeft geen resultaat.

6005 14 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 24, 2012 om 20:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Tikfout:
Het is dus een plotseling opgetreden probleem..

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2012 om 21:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gsm,

Heb geen foutcode kunnen vinden.
Wél een manier om te resetten (als je die zelf nog niet gevonden had) voor de 520 die ook voor de 510 zou moeten werken.. Klik hier.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

stacey
door stacey - Mar 24, 2012 om 21:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Weet niet of je deze pagina al gevonden had ?
Wellicht heb je er nog iets aan. Klik Hier

ro
door ron530 - Mar 25, 2012 om 10:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Lijkt meer op een mechanische fout. Bij inschakelen worden alle systemen getest, als de scannerlamp stroef over de geleiders loopt door smeer of anderszins wordt de test cyclus niet afgemaakt en gaat de boel in storing. Wat te doen! de printer open maken en de geleiders in de scan unit reinigen en smeren met wat siliconenvet. Het openmaken zal het grootste probleem zijn.

gsm
door gsm - Mar 25, 2012 om 17:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 21:29]Weet niet of je deze pagina al gevonden had ?
Wellicht heb je er nog iets aan. Klik Hier
@stacey
Dank je voor de moeite, echter helaas.
Ik had ergens anders ook al een dergelijke lijst gevonden en precies 10 keer knipperen ontbreekt in de Service Call lijst.
Ik denk dat het een mechanisch probleem is, omdat het papiertransport en het transport van de printkop nogal zwaar loopt. Er zijn op internet echter ook aanwijzingen die in de richting van een defecte printkop wijzen. De printkoppen in Canon printers sneuvelen zo nu en dan wel eens, maar meestal is het dan of het zwarte deel van de kop, of het kleuren deel van de kop, dat weigert.

gsm
door gsm - Mar 25, 2012 om 17:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 24 mrt 2012, 21:08]Hallo gsm,

Heb geen foutcode kunnen vinden.
Wél een manier om te resetten (als je die zelf nog niet gevonden had) voor de 520 die ook voor de 510 zou moeten werken.. Klik hier.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6
Bedankt, maar nee, die reset werkt niet helaas.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2012 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

.....Bedankt, maar nee, die reset werkt niet helaas......

Jammer.
Dan toch maar de suggestie van ron530 proberen?
Weggooien kan altijd nog.

Suc6

gsm
door gsm - Mar 26, 2012 om 20:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 25 mrt 2012, 10:28]Lijkt meer op een mechanische fout. Bij inschakelen worden alle systemen getest, als de scannerlamp stroef over de geleiders loopt door smeer of anderszins wordt de test cyclus niet afgemaakt en gaat de boel in storing. Wat te doen! de printer open maken en de geleiders in de scan unit reinigen en smeren met wat siliconenvet. Het openmaken zal het grootste probleem zijn.
Het lijkt er niet op dat de scannerlamp stroef zou lopen. De scanner lijkt inderdaad ook lastig om open te maken.

Met een reset beweegt de scanner wel soepel heen en weer. De rest van de printer komt echter totaal niet in beweging.

Reset MP510:
Resume en Power tegelijk indrukken en Power blijven vasthouden, maar wel Resume weer loslaten.
Daarna (Power nog steeds ingedrukt) twee keer op Resume drukken.
Nu Power loslaten en de reset gaat van start.

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2012 om 00:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag gsm,

Heb je Klik hier... nog iets aan? Boven de plaatjes staat dat het resetten van de 510 mogelijk net zo gaat als van de 520, dan klikken op resetten 520 : Klik hier...
vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2012 om 10:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

Fijn dat je ook meedenkt, maar de door jou aangedragen oplossing is dezelfde als in het antwoord van 24/3 21.08 u. en die heeft niet geholpen.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2012 om 14:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oeps.... had even niet opnieuw de link aangeklikt..... sorry....

gsm
door gsm - Mar 27, 2012 om 14:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Al met al maakt de Canon Pixma geen beste indruk. Het inwendige ziet er nog wel bijna nieuw uit en het apparaat is maar weinig gebruikt met alleen originele inktpatronen. Als een apparaat er op deze manier mee stopt, met een code die nergens is terug te vinden, dan is dat bijzonder irritant. Zeker geen reclame voor Canon lijkt me, ook al is de garantie verlopen.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2012 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

Probeer het eens via Canon Support.
Je kunt de helpdesk mailen of tegen lokaal tarief bellen (020-7219103).

Klik hier.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Mar 28, 2012 om 14:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verder onderzocht:
Ik heb de printer aan een PC gehangen en hij blijkt dan foutcode B200 te geven.
In het algemeen wijst dit op een fout die in verband staat met de printkop.
De inktpatronen zijn niet leeg, maar toch lijkt het kleurendeel van de printkop te warm te worden: Geklonterde en half opgedroogde inkt plus een branderig luchtje, zodra de stekker in het stop gaat.

Printer gaat retour eigenaar met advies om een nieuwe printer te kopen.