marsbusje
door marsbusje Dec 1, 2022 om 13:59
Computers & telefonie

Canon TS5150

Sinds enkele dagen kan ik niet meer in zwart printen. Heb twee afzonderlijke cardridges, 1 zwart en 1 kleur. Kleur print en zwart dus niet terwijl zwart meest gebruikt is. Ook bij vernieuwen van zwarte cardridge print hij niet. Wie kan mij helpen. Printkop kan bij type TS5150 blijkbaar niet verwijderd worden door doorlopend lint. Eeuwige dankbaarheid aan de gouden tip.

4696 10 Rapporteer

Ja
door JannyBoe - Dec 1, 2022 om 14:05
503 Antwoorden / Vragen

Hebt u deze tips van Canon al geprobeerd?
Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2022 om 14:21
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gegeven tips niet helpen dan is er op basis van mijn ervaring met ook zo'n printer: vervangen door een andere omdat dat goedkoper is dan repareren.
Een vervanger van het zelfde type kost ca. € 75,00 en de MG25555 is al verkrijbaar voor € 47,50 zij het dat die geen WiFi mogelijkheid heeft. Verder wel dezelfde optries als de printer die u nu heeft. Ook dezelfde soort cartridges die zelfs, indien inkt verkrijbaar, navulbaar zijn. Cartridge Pixma 545 i.p.v 540 zoals u nu heeft.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 1, 2022 om 15:42
841 Antwoorden / 3 Vragen

Bij alle canon printers zit, als je een volledige installatie doet, een utility dat IJ printer assistant tool heet. Als je dat opent dan kun je een menu doorlopen waarin er verschillende cleaning programs zitten. Misschien dat dat helpt.

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2022 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik maak al jaren gebruik van Canonprinters en mijn ervaring is dat het goede printers zijn en ik ze hooguit heb vervangen voor een nieuwer type met meer mogelijkheden, dus het vervangen van uw huidige printer voor een goedkoper ander merk is onzin. Lees hier  dit gaat specifiek over uw printer, IJ printer assistent, en kijk vooral eens naar het zgn lekbakje op de plaatst waar de cardridge in de "ruststand"staat.

1paul
door 1paul - Dec 2, 2022 om 11:32
3101 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u al geprobeerd via de instellingen van canon de printerkop te reinigen? staat vast iets over in de handleiding!

zoom1
door zoom1 - Dec 2, 2022 om 15:36
38 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb ook een TS5150. Toevallig heb ik ontdekt, dat als ik het deksel omhoog doe, zodat de printkoppen naar het midden komen, om bijv. te vervangen, en dan datzelfde deksel weer dicht doe, dat hij dan ook weer zwart print, zolang de printer aan staat. Dit is niet handig, maar goed zo kun je wel verder gebruik blijven maken van de printer, die verder uitstekend is!
Printcardridge vevangen helpt niet.

lampje1watt
door lampje1watt - Dec 2, 2022 om 23:05
35 Antwoorden / 2 Vragen

"doorlopend lint" ?
Het oranje bescherminglint op de printkop moet je verwijderen.

gerbera
door gerbera Dec 5, 2022 om 13:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Toch niet lampje uit de Donald Duck☺☺, het doorlopend lint is het lint dat de printkop aanstuurt en niet het plakkertje op de cardridge.

ma
door marianeeltje - Dec 17, 2022 om 09:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Pas overgeschakeld naar Windows 11? Ik heb nl. hetzelfde ervaren met mijn HP printer.
Opnieuw geïnstalleerd en het probleem was verholpen.
Misschien helpt het bij U ook.
Veel succes.

br
door brui0929 - Dec 19, 2022 om 19:44
629 Antwoorden / 10 Vragen

Download uit dezelfde serie een alternatieve driver. Installeer deze start opnieuw op en druk een test pagina.
Deze driver heeft u voor de TS5100 serie nodig onder Windows 11

File versie: 1.3

Release datum: 09 december 2022