marsbusje
door marsbusje Dec 1, 2022 om 13:59
Computers & telefonie

Canon TS5150

Sinds enkele dagen kan ik niet meer in zwart printen. Heb twee afzonderlijke cardridges, 1 zwart en 1 kleur. Kleur print en zwart dus niet terwijl zwart meest gebruikt is. Ook bij vernieuwen van zwarte cardridge print hij niet. Wie kan mij helpen. Printkop kan bij type TS5150 blijkbaar niet verwijderd worden door doorlopend lint. Eeuwige dankbaarheid aan de gouden tip.

4696 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ja
door JannyBoe - Dec 1, 2022 om 14:05
503 Antwoorden / Vragen
3

Hebt u deze tips van Canon al geprobeerd?
Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2022 om 14:21
16772 Antwoorden / 202 Vragen
2

Als al gegeven tips niet helpen dan is er op basis van mijn ervaring met ook zo'n printer: vervangen door een andere omdat dat goedkoper is dan repareren.
Een vervanger van het zelfde type kost ca. € 75,00 en de MG25555 is al verkrijbaar voor € 47,50 zij het dat die geen WiFi mogelijkheid heeft. Verder wel dezelfde optries als de printer die u nu heeft. Ook dezelfde soort cartridges die zelfs, indien inkt verkrijbaar, navulbaar zijn. Cartridge Pixma 545 i.p.v 540 zoals u nu heeft.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 1, 2022 om 15:42
841 Antwoorden / 3 Vragen
5

Bij alle canon printers zit, als je een volledige installatie doet, een utility dat IJ printer assistant tool heet. Als je dat opent dan kun je een menu doorlopen waarin er verschillende cleaning programs zitten. Misschien dat dat helpt.

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2022 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen
2

Ik maak al jaren gebruik van Canonprinters en mijn ervaring is dat het goede printers zijn en ik ze hooguit heb vervangen voor een nieuwer type met meer mogelijkheden, dus het vervangen van uw huidige printer voor een goedkoper ander merk is onzin. Lees hier  dit gaat specifiek over uw printer, IJ printer assistent, en kijk vooral eens naar het zgn lekbakje op de plaatst waar de cardridge in de "ruststand"staat.

1paul
door 1paul - Dec 2, 2022 om 11:32
3101 Antwoorden / 0 Vragen
0

heeft u al geprobeerd via de instellingen van canon de printerkop te reinigen? staat vast iets over in de handleiding!

zoom1
door zoom1 - Dec 2, 2022 om 15:36
38 Antwoorden / 23 Vragen
0

Ik heb ook een TS5150. Toevallig heb ik ontdekt, dat als ik het deksel omhoog doe, zodat de printkoppen naar het midden komen, om bijv. te vervangen, en dan datzelfde deksel weer dicht doe, dat hij dan ook weer zwart print, zolang de printer aan staat. Dit is niet handig, maar goed zo kun je wel verder gebruik blijven maken van de printer, die verder uitstekend is!
Printcardridge vevangen helpt niet.

lampje1watt
door lampje1watt - Dec 2, 2022 om 23:05
35 Antwoorden / 2 Vragen
0

"doorlopend lint" ?
Het oranje bescherminglint op de printkop moet je verwijderen.

gerbera
door gerbera Dec 5, 2022 om 13:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Toch niet lampje uit de Donald Duck☺☺, het doorlopend lint is het lint dat de printkop aanstuurt en niet het plakkertje op de cardridge.

ma
door marianeeltje - Dec 17, 2022 om 09:58
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Pas overgeschakeld naar Windows 11? Ik heb nl. hetzelfde ervaren met mijn HP printer.
Opnieuw geïnstalleerd en het probleem was verholpen.
Misschien helpt het bij U ook.
Veel succes.

br
door brui0929 - Dec 19, 2022 om 19:44
629 Antwoorden / 10 Vragen
0

Download uit dezelfde serie een alternatieve driver. Installeer deze start opnieuw op en druk een test pagina.
Deze driver heeft u voor de TS5100 serie nodig onder Windows 11 

File versie: 1.3 

 

Release datum: 09 december 2022

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer