sc
door scontra Apr 21, 2015 om 17:49
Computers & telefonie

Cardrige voor HP printer

L.S.

Heb een Hp printer en de cartridges zijn aan vervanging toe.
Vanwege de hoge kosten ben ik benieuwd naar ervaringen met cartridges van een huismerk.
Graag zou ik uw ervaring hiermee willen horen.

11167 62 Rapporteer

di
door digioma - Apr 21, 2015 om 18:25
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heb ongeveer een jaar geleden de HP Photosmart 5525 printer gekocht. Bij de Mediamarkt werd geadviseerd voor deze printer een setje cartridges van hun eigen merk te kopen (omdat er bij aankoop maar een kleine probeersetje worden bijgeleverd).
Na een maand dus de eigen merk cartridges erin gezet... maar niks, nada etc. Schijnt allemaal super beveiligd te zijn. Terug naar de MediaMarkt en daar werd al bevestigd dat deze cartridges het slecht tot niet zouden doen. Werden keurig teruggenomen en terugbetaald en daarna daar de originele cartridges gekocht, (scheelde bijna niets in prijs!) Thuis erin gezet (ging prima) en werkt al tijden perfect! Aan u de keuze... ben benieuwd.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2015 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scontra,

Wil nog wel eens problemen geven met HP ivm de chipsbeveiliging.

Ligt er ook een beetje aan welk 'huismerk' je bedoelt.

Je kunt bv. eens hier kijken en/of hier.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2015 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt anders eens langs een inkt navul winkel gaan. Daar weten ze het doorgaans precies. Dus ook of navullen kan en wat je dan eventueel met de printer moet doen (al dan niet resetten e.d.).

valerius-2
door valerius-2 - Apr 21, 2015 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Koop deze altijd via 123 inkt, of laat de lege bij een speciale winkel weer laten vullen, maar omdat deze voor mij te ver weg is is dit dus nu 123 inkt.

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 21, 2015 om 19:27
315 Antwoorden / 0 Vragen

Al meer dan eens een defecte printer gehad vanwege "huismerk" inkt (cartridges die begonnen te lekken).
Wat mij verder opviel is dat als je een HP cartridge een paar maanden niet gebruikt hij niet uitdroogt terwijl verschillende huismerk cartridges met enkele weken al uitgedroogd zijn en weggegooid kunnen worden.

Als laatste: de inkt van veel huismerk cartridges is niet watervast terwijl de originele dit wel is, nu merk je daar normaal niets van omdat er meestal geen water op de drukwerk komt. Ook de kleurvastheid van de huismerk viel tegen (werd op een gegeven moment bruin of grijs ipv zwart)

Zoals je begrijpt voor mij dus alleen nog maar originele cartridges :) (maar ieder zijn keuze)

ho
door hopetobehelping - Apr 21, 2015 om 19:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scontra,

zie ook de reactie van valerius-2, cartridges koop ik altijd bij 123inkt.nl.
Ik koop dan wel altijd de originele cartridges omdat de prijs een stuk lager is dan meestal in de winkel. Voor de cartridges die ik nodig heb is het verschil in prijs vaak zo rond de 30%. Wel betaalt u bezorgingskosten maar als u bijvoorbeeld zowel zwart/wit als kleur nodig heeft dan haalt u er dat dik en dubbel uit.
Ooit 1 keer problemen gehad met een 'huismerk' cartridge (paar printjes en toen deed hij het niet meer) en koop ze daarom nooit meer.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2015 om 20:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jaapje schreef op dinsdag 21 apr 2015, 19:27]

Zoals je begrijpt voor mij dus alleen nog maar originele cartridges :) (maar ieder zijn keuze)

Mee eens.

door 1953 - Apr 22, 2015 om 04:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ben ook niet zo op met het 'huismerk' gebruik, gebruik altijd het origineel.

br
door brui0929 - Apr 22, 2015 om 06:42
634 Antwoorden / 10 Vragen

Deze cardridge van HP zijn hervulbaar bij een inkt station. Het nadeel is dat de
printer een fout melding geeft de cardridge werkt wel.
Het kan zijn dat de naaldjes verstopt zijn laat een beetje lauw water overdekt kop heen lopen droog hierna,
de cardridge af plaats deze terug.

who cares
door who cares - Apr 22, 2015 om 10:27
146 Antwoorden / 9 Vragen

Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 10:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:27]Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.
Heb je een vrij nieuwe printer of een oude? De nieuwe printers zijn veel beter 'beveiligd' tegen huismerk cartridges.

who cares
door who cares - Apr 22, 2015 om 11:07
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:29][quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:27]Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.
Heb je een vrij nieuwe printer of een oude? De nieuwe printers zijn veel beter 'beveiligd' tegen huismerk cartridges.

Ik had een HP zonder klachten 123 inkt gebruikt , ik heb nu een Canon eerlijk gezegd nog niet geprobeerd met het huismerk van 123 inkt , dacht je dat deze het niet zouden doen? , hoe kan men dit beveiligen en dat weten ze bij 123 inkt toch ook wel.

zoekster
door zoekster - Apr 22, 2015 om 11:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 11:07][quote=zoekster schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:29][quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:27]Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.
Heb je een vrij nieuwe printer of een oude? De nieuwe printers zijn veel beter 'beveiligd' tegen huismerk cartridges.

Ik had een HP zonder klachten 123 inkt gebruikt , ik heb nu een Canon eerlijk gezegd nog niet geprobeerd met het huismerk van 123 inkt , dacht je dat deze het niet zouden doen? , hoe kan men dit beveiligen en dat weten ze bij 123 inkt toch ook wel.
Ik heb geen idee, ik weet wel dat een HP printer, ik heb net een nieuwe, kan 'zien' dat je een origineel gebruikt. Bij mij gaf hij aan dat ik een origineel HP cartridge gebruik, wat ook zo is. Wat hij gaat doen als ik een huismerk zou gebruiken geen idee, maar ik ga het ook niet proberen. Als het niet werkt is het weggegooid geld.

ld
door lds2012 - Apr 22, 2015 om 11:57
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop mijn inkt voor mijn Epson altijd bij Megatoners.nl. Goede kwaliteit en je kan er veel langer mee printen, vanwege de grotere vulling. Echt een aanrader.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

.....Als het niet werkt is het weggegooid geld.....
Pas één keer meegemaakt dat een cartridge niet werkte en kreeg netjes een nieuwe en die deed het wel.

th
door theodoradenboer - Apr 22, 2015 om 12:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik al enkele jaren 123 inkt in mijn hp Photosmart 5520, en heb nooit geen problemen gehad
Vermoedelijk zijn er enkele hp mannetjes die de boer af proberen te kraken.

baard
door baard - Apr 22, 2015 om 12:24
16 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat de duurdere cartridges minder problemen geven maar kijk even uit want even 2 cartridges gehaald bij Vobis (€ 39.98) en ook even gekeken wat ze bij de goedkope Media markt kosten en jawel Mediaprijs € 49,98 .....toch mooi weer 10 verdiend (type 364XL)

da
door daniel44 - Apr 22, 2015 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op de website van "Voordeligeinkt..nl " daar vind je cartridges voor alle printers.
Ik heb zelf een Canon printer MP 530 daar gaan 5 cartridges in.
De cartridges koop ik bij "Voordeligeinkt.nl" 3 sets maal 5 cartridges met chip voor ca € 25 in incl. verzentkosten.

DOE JE VOORDEELMEE ( koop altijd cartridges met chip)

clio23
door clio23 - Apr 22, 2015 om 12:38
48 Antwoorden / 0 Vragen

Heb verschillende merken printers gehad en koop altijd eigen merk 123 inkt nooit problemen gehad één keer een goedkope aanbieding bij een andere firma zo weg kunnen gooien. Voor mij blijft het dus 123 inkt.

ch
door chrisantonis - Apr 22, 2015 om 12:49
63 Antwoorden / 4 Vragen

Al een paar keer goedkope geprobeerd, voor mij nooit meer!
Originele geven betere kwaliteit, vooral bij foto's!
Originele drogen sneller, gebruik geen goedkoop papier (ik gebruik 80 grams)
Kijk regelmatig rond, nu weer bij Staples in de aanbieding, gooi lege cartridges nooit weg, kun je op veel plaatsen inruilen.

no
door nordhaus - Apr 22, 2015 om 12:50
25 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:27]Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.

gs
door gscager - Apr 22, 2015 om 12:52
200 Antwoorden / 110 Vragen

sommige kun je laten vullen bij een inktshop
de mijne [epson] koop ik bij inktknaller =veel goedkoper en werken prima

de
door denotto - Apr 22, 2015 om 12:52
66 Antwoorden / 17 Vragen

Bij de plaatselijke fa. Handyman een WeCare kleurencartridge gekocht, mijn printer wilde er niet aan en vroeg de kleurencartridge te verwijderen.....prijs 21,99....nu een HP cartridge gekocht voor 18 euro, dus tel uit je winst....de betreffende Handyman in mijn woonplaats voorgoed gesloten, dus 30 km verderop proberen mn geld terug te krijgen....Dit doe ik dus NOOIT meer.....

no
door nordhaus - Apr 22, 2015 om 12:53
25 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=who cares schreef op woensdag 22 apr 2015, 10:27]Gebruik al jaren inkt van het huismerk van 123 inkt ,ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad ,veel inkt voor minder geld.

Met andere woorden: altijd problemen dus! Geen reclame voor 123!

simon55
door simon55 - Apr 22, 2015 om 13:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n canon printer althans die had ik kocht ik daar cartridges voor was ik € 36,95 de oplossind die ik dan heb en wat ik zelf ook gedaan hebt printer in de kliko haal n nieuwe voor € 45,95 ik ben toch niet gek

ja
door jan24 - Apr 22, 2015 om 13:24
109 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik niet heb gelezen, of er mogelijk overheen gekeken,je kunt ook proberen om voordelig te printen.
Zo staat mijn HP printer standaard ingesteld op concept en voldoet in de meeste gevallen.

Wil ik een goede foto printen, dan zet ik handmatig de printer op normaal, qua afdrukkwaliteit.
Zo ook met tickets voor trein en vliegtuig. Die druk ik in de standaardkwaliteit af, om problemen met de barcode op het ticket te voorkomen.

Ik gebruik altijd HP cartridges en het blijft een kwestie van shoppen waar ze op dat moment het voordeligst zijn.

blackjes
door blackjes - Apr 22, 2015 om 13:38
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik werk al jaren met het huismerk van 123inkt. Voor mijn printer gebruik ik 364XL Koop de eerste keer cartridges MET chip. De volgende keren kan je dan cartridges kopen ZONDER chip. De chip kan je makkelijk omzetten. Ik heb nog nooit moeilijkheden ondervonden. Dus doe het gerust.

Blackjes

he
door henri1942 - Apr 22, 2015 om 13:43
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sonta,

Vee onware zaken worden gegeven, ik gebruik al meer dan 10 jaar cartridges van het Kruidvat/Trekpleister never problemen.
ALS EEN CARTRIDGE EEN KEER NIET GOED FUNCTIONEERT WORDT DIT SNEL EN KOSTELOOS OPGELOST.
Per Internet bestellen en je hebt ze binnen 24 uur in huis voorzien van alle gegevens en voor een redelijke prijs.
Regelmatig aan biedingen met extra korting of zonder verzendkosten.

Een keer een discussie met Canon gehad over deze cartridges en zij gebruikte de veel gebruikte smoes printer is defect door niet originele cartridges, aan de hand van een onderzoek van de Stiftung Warentest( Duitse consumentenbond) kon ik aantonen dat gedurende een onderzoek van meer dan 10 jaar nooit problemen hadden geconstateerd aan de diverse merken printers met niet originele cartridges toe gingen zijn door de knieën.

Overigens geeft HP ook maar een beperkte garantie op originele cartridges i.v.m. uitdrogen als z een tijde niet gebruikt worden.

Succes,
Hneri1942

ha
door hansberthold - Apr 22, 2015 om 14:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo scontra,
Je vermeld niet wat printertype het gaat, maar zelf gebruik ik cartridgenr 364 xl van Lidl die ze eens in de zoveel tijd in de aanbieding, hebben voor mijn Hp 3070a.
Deze werken perfekt en kosten maar 3,99 euro per stuk.

Gr, Hans

wimmi20
door wimmi20 - Apr 22, 2015 om 14:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Simon zegt :
ik ben toch niet gek ?

Simon in de cartridges van een nieuwe printer zit maar een fractie van de inkt die normaal in de later gekochte patronen zit.
Simon vraagt : ik ben toch niet gek ?
Simon, het is maar beter dat ik die vraag niet beantwoord.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=simon55 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:23: Ik heb n canon printer althans die had ik kocht ik daar cartridges voor was ik € 36,95 de oplossind die ik dan heb en wat ik zelf ook gedaan hebt printer in de kliko haal n nieuwe voor € 45,95 ik ben toch niet gek

gompy2
door gompy2 - Apr 22, 2015 om 16:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Alle grotere leveranciers van "compatible" inktcartridges leveren een kwaliteit inkt die gelijk is aan de originele inkt.
Het aantal printer-inkt-fabrikanten in de wereld is beperkt en die leveren niet alleen aan de grote printerfabrikanten, maar aan vele andere bedrijven die o.a. de cartridges hervullen, losse flessen met inkt leveren enz enz, het is een miljoenenhandel, niet alleen voor de inktfabrikanten maar ook voor de compatible handel, er gaat enorm veel geld in om.

Omgerekend kost een liter inkt van de "originele" printermerken wel € 3000 de liter, terwijl de "compatibles" maar een fractie van die prijs zijn.
Daar is al veel over geschreven en De Rekenkamer heeft er ook een uitzending aan geweid.

Klik-> Wat kost printerinkt

De enige originele cartridge's die ik zelf ooit gebruikt heb in mijn Epson printers en later Canon printer waren de cartridge's die er in zaten toen ik die apparaten kocht.
In mijn Epson printers heb ik altijd vervangers gebruikt, en de cartridge's die in mijn Canon Pixma IP4500 zitten, die ik al vanaf 2008 gebruik hervul ik, daar zitten dus nog steeds de originele cartridge's uit 2008 in maar gevuld met inkt overal vandaan, de laatste zending kwam uit Amerika.
Na het hervullen reset ik de chips en ze worden weer als vol aangegeven.

Klik-> Hervullen

wimmi20
door wimmi20 - Apr 22, 2015 om 17:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gompy,
de prijs die u, en de rekenkamer noemen voor printerinkt klopt van geen kant.
Ik kan 1 liter merk inkt kopen voor 150 euro.
Oom Wimmi vertelt :
klop in bij koekel : CISS printer.
En wat kom je daar tegen ?
Bekende merken printers met een externe inktvoorziening.
Een grote externe inktvoorziening met gescheiden kleuren. die wordt aangesloten op de interne inktanks.
Die externe inkttanks hebben een flinke inhoud, wel 400 milliliter.
En zijn zeer gemakkelijk bij te vullen.
Voor de niet rekenaars : 500 milliliter is een halve liter inkt !
Een navulset voor die 400 ml inkt kost van Brother 60 euro.
Dat is precies 150 euro per liter.
Druk je veel af, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je gewone cartridges koopt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=gompy2 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:50:

Omgerekend kost een liter inkt van de "originele" printermerken wel € 3000 de liter, terwijl de "compatibles" maar een fractie van die prijs zijn.
Daar is al veel over geschreven en De Rekenkamer heeft er ook een uitzending aan geweid.

Klik-> Wat kost printerinkt

gompy2
door gompy2 - Apr 22, 2015 om 19:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:59]Gompy,
de prijs die u, en de rekenkamer noemen voor printerinkt klopt van geen kant.

wimmi20.

Speciaal voor jou zal ik het even héél simpel uitleggen.

De aflevering die De Rekenkamer liet zien, en waar ik op doel, is de prijs die men moet betalen voor een originele merkcartridge van de grote printerfabrikanten.
Het zal voor iedereen wel duidelijk zijn geweest maar voor jou blijkbaar dus niet.
We gaan dus nu omrekenen wat een liter inkt kost aan hand van de prijs en inhoud van een originele cartridge

Als ik een originele HP cartridge koop, zeg een HP 364 inktcartridge cyaan (origineel), á 3 ml, dan betaal ik voor die originele cartridge € 9,46.

Klik hier-> HP 364 inktcartridge cyaan (origineel)

Daar zit dus maar 3 milliliter in.
Wil ik aan een hele liter komen dan moet ik die 3 milliliter vermenigvuldigen met 333.333 enz enz.
Om dus de prijs van een liter te bereken moet ik dus de prijs van die 3 ml vermenigvuldigen met 333.333 enz enz, dat kun je nog wel volgen denk ik.

Als ik dus 333.333 x €9, 46 doe, dan kom ik uit op een liter-prijs van +/- €3153,33, oftewel
één-en-dertig-honderd-drie-en-vijftig Euro en drie-en-dertig cent voor 1 litertje printerinkt

Dit moet toch allemaal wel te volgen zijn voor je of niet?
En wat jij kan kopen en het hele verhaal wat je verder op hangt is totaal niet relevant.

Ik betaal voor +/- 1,2 liter inkt, dat is 5 kleuren, is 6 (twee flesjes zwarte pigment-inkt + 4 kleuren dye inkt) x 119ml (4oz) nog geen 30 dollar, is dat relevant?

Klik hier-> Hobbicolors 5CLP 5-Color Large Refill Kit

wimmi20
door wimmi20 - Apr 22, 2015 om 19:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn van die mensen die je overspoelen met heel veel tekst om te bewijzen dat ZIJ gelijk hebben.
Gompy probeert dat ook bij mij.
En hij eindigt zijn woorden en reken vloedgolf met :
ik betaal voor 1.2 liter inkt per postorder 25 euro.
Dat is zo'n 20 euro per liter, en geen 3000 Gompy.

Bovendien lijkt uw rekensom nogal te 'rammelen'.
U koopt 6 flesjes inkt met een inhoud van 119 ml per stuk, verklaart u.
Dat is een totale inhoud van bijna 720 milliliter.
En niet 1.2 liter, zoals u beweert.

gompy2
door gompy2 - Apr 22, 2015 om 20:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:59]Gompy,
de prijs die u, en de rekenkamer noemen voor printerinkt klopt van geen kant.
Ik kan 1 liter merk inkt kopen voor 150 euro.

Voor de niet rekenaars : 500 milliliter is een halve liter inkt !
Een navulset voor die 400 ml inkt kost van Brother 60 euro.
Dat is precies 150 euro per liter.
Druk je veel af, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je gewone cartridges koopt.

Voor de rekenaar wimmi20

Ik kan 2,5 liter inkt kopen (twee en een halve liter), dat is 5 x 500 milliliter, en speciaal voor wimmi20, 500 milliliter is een halve liter inkt !,
Ik kan dus 2,5 liter inkt kopen voor US $59.69, dat is 55.67 Euro.
Waar? Klik hier-> Speciaal voor de rekenaar wimmi20

wimmi20
door wimmi20 - Apr 22, 2015 om 20:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gompy,
alweer bewijst u dat u niet kunt rekenen, en lezen gaat u ook al niet zo goed af.
De KLIK die u speciaal voor mij maakte bewijst dat u ongelijk hebt. De inkt kost daar inderdaad $59.69.
Maar als je het bestelt ben je $ 114.24 kwijt.
Lees maar eens goed, zou ik zo zeggen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

quote=gompy2 schreef op woensdag 22 apr 2015, 20:00

=wimmi20 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:59: Gompy,
de prijs die u, en de rekenkamer noemen voor printerinkt klopt van geen kant.
Ik kan 1 liter merk inkt kopen voor 150 euro.

Voor de niet rekenaars : 500 milliliter is een halve liter inkt !
Een navulset voor die 400 ml inkt kost van Brother 60 euro.
Dat is precies 150 euro per liter.
Druk je veel af, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je gewone cartridges koopt.

Voor de rekenaar wimmi20

Ik kan 2,5 liter inkt kopen (twee en een halve liter), dat is 5 x 500 milliliter, en speciaal voor wimmi20, 500 milliliter is een halve liter inkt !,
Ik kan dus 2,5 liter inkt kopen voor US $59.69, dat is 55.67 Euro.
Waar? Klik hier-> Speciaal voor de rekenaar wimmi20

gompy2
door gompy2 - Apr 22, 2015 om 20:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 22 apr 2015, 19:59]Er zijn van die mensen die je overspoelen met heel veel tekst om te bewijzen dat ZIJ gelijk hebben.
Gompy probeert dat ook bij mij.
En hij eindigt zijn woorden en reken vloedgolf met :
ik betaal voor 1.2 liter inkt per postorder 25 euro.
Dat is zo'n 20 euro per liter, en geen 3000 Gompy.

Bovendien lijkt uw rekensom nogal te 'rammelen'.
U koopt 6 flesjes inkt met een inhoud van 119 ml per stuk, verklaart u.
Dat is een totale inhoud van bijna 720 milliliter.
En niet 1.2 liter, zoals u beweert.

Dit klopt, maar voor een literprijs ben ik nog goedkoper.
Voor de rest haal je van alles door elkaar en kun je niet begrijpend lezen.
Dááág wimmi20...

tinusht
door tinusht - Apr 22, 2015 om 20:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus ook een hp printer maar eigenmerken van wie dan ook kunnen er niet in ik koop ze nu bij Albert Hein hier heb je een zwarte blokje +een gekleurd blokje van hp origineel ik geloof iets van 25,00 euro ff de folder in de gaten houden soms hebben ze hier ook nog aanbieding mee En ik moet er bij zegen dat de eigen merk blokjes veel korter mee gaan mijn ervaring bij m'n vorige printer

pi
door pieterwolters - Apr 22, 2015 om 20:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou goed kunnen werken maar ik heb al een paar keer ellende gehad met verstopte nozzles door vreemd merk cartridges. Ook moet je uitkijken als je foto's met de juiste kleuren wilt printen. De beste resultaten haal je met de originele cartridges omdat het kleurmanagement van de printer daarop is ontworpen. Print je geen kritische dingen dan maakt dat natuurlijk niet uit. Groen zal altijd wel groen zijn met alle merken.

lenyenfred
door lenyenfred - Apr 22, 2015 om 22:35
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste scontra,
Gebruik altijd cartridges van Kruidvat/Trekpleister. (WATSOFFICE)
Nooit problemen met de werking gehad voor mijn HP printer.
De service is daar goed en zou het niet werken, dan kun je ze volgens mij na melding gewoon retourneren.
Extra grote inhoud, goede prijs.
Veel succes.

audb
door audb - Apr 23, 2015 om 09:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf jaren een Canon MG 5250 gebruikt en daarvoor kocht ik op Ebay cartridges omdat de originele vele malen duurder waren enken zie je wel degelijk verschil in kwaliteit als je een foto gaat afdrukken maar druk je geen foto`s af of vind je het niet erg dat het iets wat minder mooi er uitziet dan zoeken bij ebay maar let wel goed op de verzendkosten anders betaal je duurder dan een originele

domantwoord
door domantwoord - Apr 24, 2015 om 00:11
192 Antwoorden / 0 Vragen

voor de topicstarter, ik gebruik zoals al meerdere hier hebben vermeld ook al sinds jaar en dag huismerk cartridges van 1 2 3 inkt ( digital revolution) en heb goede ervaringen met Epson, Canon en HP en dat voor een fractie van de originele prijs en geen geklieder en geknoei!!!
Bij twijfel kun je hun mailen met je vragen!

domantwoord
door domantwoord - Apr 24, 2015 om 02:47
192 Antwoorden / 0 Vragen

@ wimmi20
ook een willekeurig klein voorbeeldje:
Winstpakker Epson T1285 multipack:
1 x cartridge T1281 (zwart, inhoud 5,9 ml.)
1 x cartridge T1282 (cyaan, inhoud 3,5 ml.)
1 x cartridge T1283 (magenta, inhoud 3,5 ml.)
1 x cartridge T1284 (geel, inhoud 3,5 ml.)

Normaal € 34,50 nu maar € 32,50 !! voor totaal 16, 4 ml dus !! in dit geval een kleine 2000 euro per liter!

Winstpakker Complete set 123inkt huismerk cartridges voor Epson (met chip):
1 x cartridge T1281 (zwart, inhoud 15 ml.)
1 x cartridge T1282 (cyaan, inhoud 13 ml.)
1 x cartridge T1283 (magenta, inhoud 13 ml.)
1 x cartridge T1284 (geel, inhoud 13 ml.)

Normaal € 34,- nu maar € 32,50 !! voor 54 ml dus!!! ofwel pak weg 600 euro..... inderdaad nog niet de 3000 euro maar toch best een verschil lijkt me.
dat er inkt van 3000 euro bestaat geloof ik best maar het gaat naar mijn idee niet eens om de absolute prijs maar meer om het absurde er van....
verder kun je op internet info vinden van o.a. de consumentenbond waarin ook sprake is van besparingen tot wel 90% maar ook die zullen het volgens jou waarschijnlijk niet weten hè.

door 1953 - Apr 24, 2015 om 03:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit begint eerder op een discussie te lijken dan een goed antwoord op de gestelde vraag van topicstarter te doen geven. Het huismerk is wel of niet goed om te gebruiken?

gompy2
door gompy2 - Apr 24, 2015 om 08:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 03:07]Dit begint eerder op een discussie te lijken dan een goed antwoord op de gestelde vraag van topicstarter te doen geven. Het huismerk is wel of niet goed om te gebruiken?
In feite heb je gelijk, maar met een beetje logisch nadenken komt men al heel ver, daarom het volgende.
Als men dat videootje van De Rekenkamer bekijkt kan men zien dat de handel in lege cartridge's enorm is, het is een miljoenenhandel, en de handelaar in dit filmpje had het over een miljoenenomzet per jaar, alleen in Nederland al, hoe zou het dan wereldwijd zijn?
Die worden weer gebruikt om te worden hervuld met inkt en die gaan dan de "compatible"wereld in, de vervangende cartridge's dus.
Wereldwijd zijn die aantallen enorm.
Zou er, als die vervangende cartridge's zo slecht zouden zijn voor de printers, er zoveel handel in zijn?
Dan zouden toch al die printers kapot gaan als men de negatieve beoordelers moet geloven?

Wou het hier maar bij laten.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2015 om 12:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

1953 en Gompy2,

jullie hebben het over de kwaliteit van de inktpatronen.
Maar dat is de vraag helemaal niet.
De vraag gaat over het kostenplaatje van de patronen, en of vervangers interessant zijn voor de vraagsteller.
Wel, beste vraagsteller, als u voor uw printer even mijn rekensommetje hanteert dan weet u of een vervanger voor u interessant is.
Beste vraagsteller, u hebt het type van uw printer niet genoemd.
Hierdoor kan ik u niet vertellen of voor u een vervanger veel goedkoper uitvalt.

adriaan2
door adriaan2 - Apr 24, 2015 om 17:15
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb diverse printers gehad cq epsom, hp, brother en nu canon pixma 5250. Werkten en werken prima op WeCare en nu met de canon al 2 x van het merk 2nd life gebruikt. Geen problemen gehad/geconstateerd. Voor mijn Canon de originele bij elkaar 64,00 euri, WeCare set 42,00 euri en 2nd life bij Ritel complete set ( 4 x cli526 1 x CLI 525 BK ) in de aanbieding 14,99 euri. Gewone prijs bij 2nd life totaal ca. 32,00 euri.
Voor de goede orde, ik maak geen reclame maar het gaat om de grote verschillen in prijs en poen is poen.
Meestal wordt de fout gemaakt bij het vervangen/installeren van de cartridge.

do
door don45 - Apr 25, 2015 om 13:07
57 Antwoorden / 21 Vragen

ik heb 2 printers t.w een HP 7520- hier gebruik ik gewoon huismerk patronen 364xl in.
werken prima. heb er nu een set in van de Acction kost 10 euro voor 4 patronen.
de andere Epson XP-610 gebruik ik ook met huismerk patronen.
de 26xl, nu heb ik er die via Bol.com zijn geleverd.
kosten ca 14 euro voor een set, de orginele van Epson kosten ca 60 euro voor een set en zijn zeker niet beter in mijn test.

ik hou het gewoon bij huismerk, goed en goedkoop.
de orginele patronen kunnen wel met vloeibaar goud gevuld zijn.

sc
door scontra - Apr 26, 2015 om 13:01
66 Antwoorden / 28 Vragen

Allen die gereageerd hebben,

Helaas heeft zich kort na het stellen van mijn vraag een ingrijpende gebeurtenis voor gedaan in mijn naaste omgeving, van daar dat ik niet heb kunnen reageren.

Ben verrast door de vele reacties die zijn gegeven, allemaal hartelijk dank daarvoor.
Heb alles even vlotjes doorgelezen en tref zowel gebruikers van een huismerk aan die tevreden zijn en die slechte ervaringen hebben. Maar ik zal in de komende tijd alles op m'n gemak nogmaals doorlezen en proberen er mijn voordeel mee te doen.

Ik heb een HP Photosmart 2610 die op zich uitstekend voldoet en print niet al te veel en druk zelden foto's af.
Eventuele verdere raadgevingen zijn natuurlijk welkom.

Vriendelijke groet, Scontra

wimmi20
door wimmi20 - Apr 26, 2015 om 13:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Scontra,
ik heb het even voor u opgezocht.
Mogelijk heeft u dat zelf al eerder gedaan.
Bij 123 inkt is het prijsverschil tussen origineel en kloon 5 euro.
Origineel : inhoud 11 ml, cloon 17 ml.
U heeft hierboven vele adviezen en ervaringen gelezen.
Aan u de keus.
Het gebruik van een niet originele patroon heeft mij een Epson printer gekost.

door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=scontra schreef op zondag 26 apr 2015, 13:01]

Allen die gereageerd hebben,

Helaas heeft zich kort na het stellen van mijn vraag een ingrijpende gebeurtenis voor gedaan in mijn naaste omgeving, van daar dat ik niet heb kunnen reageren.

Ben verrast door de vele reacties die zijn gegeven, allemaal hartelijk dank daarvoor.
Heb alles even vlotjes doorgelezen en tref zowel gebruikers van een huismerk aan die tevreden zijn en die slechte ervaringen hebben. Maar ik zal in de komende tijd alles op m'n gemak nogmaals doorlezen en proberen er mijn voordeel mee te doen.

Ik heb een HP Photosmart 2610 die op zich uitstekend voldoet en print niet al te veel en druk zelden foto's af.
Eventuele verdere raadgevingen zijn natuurlijk welkom.

Vriendelijke groet, Scontra

Wat fijn dat u heeft teruggekoppeld, ondanks het dompertje in uw naaste omgeving, succes met het vervolg.

domantwoord
door domantwoord - Apr 26, 2015 om 13:38
192 Antwoorden / 0 Vragen
domantwoord
door domantwoord - Apr 26, 2015 om 13:41
192 Antwoorden / 0 Vragen

24,55 moet zijn 24,50........ typfoutje ........

domantwoord
door domantwoord - Apr 26, 2015 om 13:48
192 Antwoorden / 0 Vragen

sorrie, 11 en 17 zijn er inderdaad wel maar dan alleen zwart.... en dat is ook een prijsverschil van meer dan de helft.......toch ook best het overwegen waard dus lijkt mij!!!

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2015 om 13:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tip. Koop gewoon een goedkope zwart-wit laserprinter en druk je kleurenfoto's in de winkel af.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 26, 2015 om 14:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tsja, Domantwoord,
u weet te melden dat ik dingen zou zien die er niet staan.

Wat ik wel zeker weet : Domantwoord ziet dingen NIET die er WEL staan.
Want wat ik meldde staat gewoon vlak voor je neus Domantwoord.
Het leuke is dat u zelf een KLIK construeerde naar de inktpatronen waarover ik sprak.
Alleen Domantwoord kon niet goed op zijn eigen KLIK kijken.
Ik zie het woord sorry in uw antwoord.
U bent alleen vergeten er Wimmi bij te zetten.

=domantwoord schreef op zondag 26 apr 2015, 13:38: wimmi ziet denk ik weer dingen die wij niet zien maar ach, dat went ondertussen ........

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2015 om 14:02
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Afhankelijk van de soort cartridge die u bedoelt: oudere versies kunt u heel gemakkelijk en daarmee ook heel goedkoop zelf vullen. De inkt daarvoor is op diverse plaatsen te koop zoals bijv. bij onderdelen winkels. Vaak ziet er al een beschrijving bij hoe te vullen en anders is dat ook via een zoekmachine te vullen. De cartridges die ik bedoel zijn de cartridges waar de vulling in hardplastic containertje gaat en niet de moderne waar de vulling in een plastic zakje gaat. Die zijn ook wel te vullen maar dat is veel lastiger.

Daarnaast heb ik, zeker met de cartridges met plastic zakjes overwegend goede ervaring met dummies van diverse makelij zoals die met de vlinderverpakking.

Wel heb ik recent meegemaakt dat een nagevulde niet gevuld bleek te zijn en de verkoper zich er vanaf maakte.
Een soortgelijk fenomeen, een niet goed werkende navulling van 1,2,3 inkt werd opgelost met het zenden van een nieuwe met ook een klein flesje wijn. Zeer goede service dus.

Misschien een overbodige tip: trekt u bij HP niets aan van meldingen dat de cartridge niet origineel is, eventueel is bij bepaalde type printers (ook bij Canon is dat het geval) een reset mogelijk.

l

gompy2
door gompy2 - Apr 26, 2015 om 14:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site is een wat betere omschrijving in de verschillen originele/vervangende cartridge.

Klik-> Cartridges voor de Hewlett Packard (HP) PhotoSmart 2610

Kapot gaan van Epson printers.

Ik heb jaren lang 2 printers van Epson tegelijk gebruikt.
Gekocht in de eind 90-er jaren vorige eeuw.
In die tijd printte ik enorm veel.
De Epson Stylus Color 640 Ink Jet Printer en de Epson Stylus Color 440 Ink Jet Printer. (Google)
Alleen de cartridge's bij aankoop waren origineel, voor de rest allemaal vervangers, echt vele honderden in totaal, nog nooit geen problemen mee gehad.
In 2008 bij aanschaf van mijn huidige printer, de Canon Pixma IP4500 heb ik ze afgegeven bij een lokale rommelmarkt omdat de kleurencartridge's van deze printers ook 3 kleuren per cartridge bevatte en dat zeer onvoordelig was bij als 1 kleur op raakte.

me
door mein33 - Apr 26, 2015 om 17:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ruim twee jaar geleden huismerk cartridges gebruik van het huismerk van 123inkt en deze deden het niet in mijn HP 2575 Photosmart printer. Kreeg het advies enkele contactpuntjes van de cartridge af te plakken en dan zou het wel moeten werken.
Het werkte jammergenoeg in het geheel niet.
123inkt heeft de cartridges wel netjes teruggenomen en met bijbetaling originele van HP geleverd.
Koop nog steeds originele Hp cartridges bij 123inkt en heb nooit meer een problemen gehad.
Als u niet al te veel print is mijn advies: gebruik originele cartridges en voorkom zo een heleboel ongenoegen.
Print u veel, probeer dan een keer het huismerk en als het niet lukt is mijn ervaring dat de problemen bij 123inkt netjes worden opgelost.

hendrikbos
door hendrikbos - Apr 26, 2015 om 17:29
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=scontra schreef op dinsdag 21 apr 2015, 17:49]L.S.

Heb een Hp printer en de cartridges zijn aan vervanging toe...
Graag zou ik uw ervaring hiermee willen horen.

Het is zinvol te vermelden om welke HP-printer het hier gaat, dan kunnen mensen die ook deze printer hebben met name reageren. Dit geldt natuurlijk ook voor hen die reageren. Tenslotte is niet elke HP-printer het zelfde en zal de éne printer van HP wèl last hebben van uitdroging en een andere weer niet.
Mensen die veel printen zullen van uitdroging zelden last hebben, maar printers die weinig gebruikt worden lopen in principe daarop het meeste risico. Het lijkt me daarom zinvol dat vooral die HP-gebruikers reageren die hun HP-printer weinig gebruiken.

Ik heb een HP Photosmart 3210 en gebruik het apparaat zo weinig, dat ik zolang ik mij kan herinneren bij het opstarten van de printer de melding krijg dat de inktcatridge's verlopen zijn.
Ik gebruik al heel lang zonder klachten de eigen-merk inktcartridge's (grotere inhoud) van 123Inkt en heb ook geen klacht m.b.t. de kleur-juistheid.
Foto's printen doe ik zelden, dus op dat vlak kan ik geen beoordeling geven.
Nog nooit heb ik een probleem gehad met een inktcartridge (eigen-merk) of de spuitkop van de HP-printer.

gompy2
door gompy2 - Apr 26, 2015 om 17:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scontra schreef op zondag 26 apr 2015, 13:01]
Ik heb een HP Photosmart 2610 die op zich uitstekend voldoet en print niet al te veel en druk zelden foto's af.
Eventuele verdere raadgevingen zijn natuurlijk welkom.
Vriendelijke groet, Scontra
Deze printer is in 2004 uitgekomen, al jaren niet meer leverbaar.
Flinke prijs, dik in de 200 Euro.
Hij heeft 2 cartridge's, 1 zwarte en 1 voor 3 kleuren.
Je moet hier totaal niet moeilijk over doen en gewoon bij de grote compatible cartridge-internetshops gaan rondkijken.

Als je ooit nog eens een andere printer koopt, koop er dan 1 met losse inktcartridge's.
Als bij die je nu hebt 1 kleur op is kun je de hele cartridge verder weggooien.
Bij een printer met losse kleurencartridge's hoef je, als er 1 kleur op is, 1 specifieke kleur te vervangen.

Redacteur
door Redacteur - Apr 28, 2015 om 10:00
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten, teveel onbeleefdheden en off topic bijdragen.

De redactie