to
door tommy100 Jan 1, 2011 om 12:26
Computers & telefonie

Cd branden

Hallo , ik heb een vraag.

Als ik een cd met muziek heb gebrand dan kan als ik de cd op de laptop laat afspelen wel geluid geeft maar wil ik de cd afspelen in de auto dan komt er geen geluid uit.
Hoe kan dat , doe ik iets niet goed?

Mvrgr Eef.

2736 9 Rapporteer

ro
door ron530 - Jan 1, 2011 om 12:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi, als je de cd in een audioset afspeelt doet de cd het dan wel? zo ja dan is de speler in de auto niet geschikt voor gebrande cd's. Werkt de cd in de audioset ook niet kijk dan of er wel een audio cd gebrand is, kan maar zo zijn dat ze als mp3 bestanden weggeschreven zijn.

to
door tommy100 - Jan 1, 2011 om 13:24
17 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Ron 530 ,

Of er een audio gebrand is durf ik zo niet te zeggen , ben op cd branden echt een leek.
De cd die ik heb gebrand doe ik in een cd lader van de radio in hij speeld wel met geluid , maar we hebben nog een radio met cd speler en de kamer staan ,merk DENON van het jaar 1994 en daar wil het helaas geen geluid geven , evenmin als in onze autoradio.

ro
door ron530 - Jan 1, 2011 om 13:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dan vermoed ik dat je een mp3 cd hebt aangemaakt. Ik weet niet wat het brandprogramma is maar de meeste hebben de optie audio cd maken mp3 wordt dan omgezet naar audio.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2011 om 13:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 13:33]Dan vermoed ik dat je een mp3 cd hebt aangemaakt. Ik weet niet wat het brandprogramma is maar de meeste hebben de optie audio cd maken mp3 wordt dan omgezet naar audio.
Je weet toch wel of je een cd met mp3 brand, dan moet je aotoradio hem wel kunnen herkennen bij de auto radio's is dat meestal het geval dat ze daar niet geschikt voor zijn gemaakt

erik008
door erik008 - Jan 1, 2011 om 13:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als het een audio cd is...zie je in Windows verkenner.
Track01.cda
Track02.cda

Bij de mp3 cd, zie je mp3 bestanden.

ro
door ron530 - Jan 1, 2011 om 14:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@ Valerius, ik geef niet graag een rode duim maar vraagsteller geeft aan een leek op het gebied van cd branden te zijn. Een fout is dan zo gemaakt, Als je een audio cd maakt met bijv. Nero dan hoef je niets anders te doen dan audio cd aanklikken mp3 of wma bestanden worden naar cda omgezet en cd wordt afgerond.

to
door tommy100 - Jan 1, 2011 om 14:44
17 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk dank voor jullie antwoorden,

Ik denk dat jullie wel door hebben dat ik op branden van cd niet veel kennis heb.
Zal alles wat jullie ons hebben doorgestuurd proberen vanmiddag.
Normaals dank allen.

Mvrgr Eef.

gallito
door gallito - Jan 1, 2011 om 17:18
480 Antwoorden / 66 Vragen

Ik heb dezelfde ervaring. Een gebrande cd speelt wel af op mijn pc, maar als copy, radiostilte op de cd speler van de stereo installatie.

di
door dikkebolle - Jan 1, 2011 om 17:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

het kan ook nog aan de cd speler zelf liggen
heb je bv. een sony dan kan je al de klos zijn
die hebben er namelijk een progje ingestopt
zodat niet alles zo maar gedraaid kan worden op uw dure stereo
dus even naar de aldi een speler voor een paar knaken aanschaffen
succes