vi
door viooltje4 Apr 24, 2006 om 11:07
Computers & telefonie

Cd-rom printer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een printer waarmee ik dvd's en cd's kan bedrukken. Ik weet dat Casio er één heeft, maar heeft iemand hier ervaring mee? en zijn er ook nog andere printers die dit kunnen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Viooltje

1227 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze printers bestaan niet, tenzij heel kostbaar en als in gebruik bij professionele producenten van CD en CD-Rom etc met inhoud.

Er zijn tegenwoordig wel branders en CD's waarmee een tekst op de CD gebrand kan worden.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

viooltje4,

Er bestaan van het fabrikaat Epson meerdere printers die CD's en DVD's kunnen bedrukken, o.a. het type "Epson Stylus Photo R300".

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je voor mij enkele merken. Moeten deze gewoon geïnstalleerd worden, of zijn deze "los" .

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De genoemde Epson Stylus R300 gebruik ik al een tijdje. Kunt er prima CD's/DVD's mee printen bij gebruik van printable schijven. Of de R300 nog in produktie is betwijfel ik, maar dan zal Epson er zeker een vervanger voor hebben.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De EPSON Stylus photo is een inkjet printer waar papier door wordt gevoerd. Je kunt er dus wel labels mee drukken maar onder geen enkele voorwaarden CD's. Die kun je niet doorvoeren. Je kunt CD's alleen bedrukken met vlakdruk apparatuur

Merken branders die ook teksten branden o.a. ASUS en A-Open etc, vraag een vakhandel.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

aajee, mogelijk heb ik dan toch ongelijk, ik heb wel de vraag welke inkt u dan gebruikt en welke flexibele CD's.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het printen van CD's/DVD's wordt een hulpstuk gebruikt waarin de printable CD wordt gelegd. Dit hulpstuk wordt tijdens het printen door de printer gevoerd.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, ja de inkt. Wel de normale Epson inktpatronen.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas klopt het antwoord van Gerritaltena niet.

De door mij genoemde Eson printer die ik zelf ook heb (en overigens fantastische foto's kan afdrukken) kan wel op CD's en DVD's afdrukken.
Er zit namelijk in het front van deze printer een sleuf waar een meegeleverde adapter in past waar een CD of DVD in kan worden geplaatst. De benodigde software wordt ook meegeleverd.
Ik meen mij te herinneren dat de prijs van deze printer (1,5 jaar geleden) ongeveer rond de € 150,-- lag incl. software, adapter, set van 6 inktcartidges en B.T.W.
De originele Epson cartridges zijn behoorlijk prijzig maar met wat zoeken op Google zijn er alternatieven voor ongeveer 30% van de Epson prijs te vinden die het fantasisch goed doen.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de Consumentengids van enkele weken geleden zijn printers getest, volgens mij was de beste printer, de Canon PIXMA 4200, deze is ook in staat om op (speciale) CD/DVD te drukken.

Bassie (altijd al drukker geweest)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die inkt is toch niet watervast (uiteindelijk)?

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena,

De CD's of DVD's worden met de apapter geheel vlak door de printer heen gevoerd. Waarom zouden de CD's of DVD's dan flexibel moeten zijn ?

M.vr.gr.
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet mijn reactie dus intrekken, ik ging er van uit dat alleinkjetprinters via een rol doorvoeren en er geen zijn waar dat vlak gebeurt. Je m'excuse.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena,

De Epson inkt is watervast.
Bij de alternatieve fabrikaten moet er wel op worden gelet of de inkt op waterbasis is of niet. Er zijn echter voldoende leveranciers die cartridges met watervaste inkt bevatten (dus niet op waterbasis), voor een prijs van ongeveer 30% van de Epson cartridges.

M.vr.gr.
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena,

Een vergissing kan iedereen gebeuren.

M.vr.gr.
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit altena,

Foto's en normale afdrukken op papier worden overigens wel via een rol doorgevoerd.

M.vr.gr.
Willem

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een laatste reactie mijnerzijds. Epson heeft nog steeds een printer die op CD/DVD kan printen. Epson Stylus Photo R220.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere invalshoek zou zijn: een dvd-brander met Lightscribe, daarmee kun je levensechte afbeeldingen creëren op je dvd's.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

was al gesuggereerd.

Aanvullend: de brander zal goedkoper zijn dan de aanbevolen printers, nadeel evenwel dat dat plaatjes branden niet verschillende kleuren zal zijn.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, overheen gelezen.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De techniek om met een cd/dvd brander tekst of een plaatje op een schijfje te branden heet Lightscribe.

Het is inderdaad niet in kleur,maar geeft wel hele mooie resultaten.een
ingewikkelde afbeelding neemt trouwens wel redelijk wat tijd.

En inderdaad heeft Epson printers waarmee je een schijfje kunt
bedrukken.Je hebt dan speciale printable schijfjes nodig.Voor
lightscribe heb je trouwens ook speciale schijfjes nodig en die zijn
nog redelijk aan de prijs.

Haary

ve
door verwijderd - Apr 24, 2006 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al ruim 2 jaar in het bezit van een epson stylus photo r300.

In zo'n printer gaan printable schijfjes met een witte bovenkant.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2006 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo viooltje,

ook de canon ip-serie kan perfect op prittable cd's en dvd's printen. Ik heb deze ook en ik ben er zeer tevreden over. Ja er wordt normale inkt gebruikt, dus is even watervast als alle andere inktjetprinters. Maar is hier wel een oplossing voor, na het printer even wat haarlak overheen spuiten, maar alsnog is dit geen garantie.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb sinds kort de: Canon PIXMA iP 4300 foto printer

en daar heb ik al diverse cd's/dvd's mee bedrukt, en ik moet zeggen de resultaten zien er perfect uit

deze printer komt momenteel ook als beste uit de bus bij kieskeurig