cr
door crazydave Oct 20, 2003 om 20:25
Computers & telefonie

Cdrom branden

hallo wie kan mij uitleggen hoe en waarmee ik het best mijn digitale fotos mee op cdrom kan branden zodat ik ze bij iemand anders thuis op een gewone dvd speler kan laten zien

1066 6 Rapporteer

va
door vannisius - Apr 16, 2004 om 11:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dave,
Helaas ligt het niet zo eenvoudig, de meeste dvd spelers ondersteunen tegenwoordig MPC, VCD, DVD,maar niet alle DVD spelers ondersteunen foto-cd. Met andere woorden, de DVD speler moet photo-cd ondersteunen. Als je in de handleiding van de DVD speler "picture CD"of "kodak photo cd"ziet staan, dan kun je gewoon je foto's zelfs op een normale cd branden, in JPG formaat (schrijf me maar hoe dat noet als dit niet bekend is) en dan kan het op de dvd speler worden bekeken.

Maar je kan dus nooit garanderen, dat een gemaakte foto-cd op alle dvd spelers kan worden afgespeeld! het ligt dus nogmaals aan de dvd speler.

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 11:45
10 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit altijd een programma bij je brander, en die kan je gewoon gebruiken.
De laatste tijd zijn alle programma's wel goed, dus dat is het probleem nooit.
Wel moet je eerst even je foto's bewerken, en het best kan je je foto's als jpg (JPEG) opslaan.
Kijk in de beschrijving van de DVD player welke plaatjes hij kan ondersteunen.
Vaak kan je ook CD-RW gebruiken, maar soms ook niet, dus let even op.
...
Zelf gebruik ik de programma's: DirectCD en BurnIT.

ep
door epiening - Apr 16, 2004 om 11:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het beste de foto's op een vcd (of als de dvd-speler dit ondersteund een svcd) branden. Je kunt hier het beste het programma Foto op CD&DVD van Magix voor gebruiken. Werkt simpel en, als je ooit een dvd-brander hebt, je kunt de foto's ook op een dvdr branden. Vaak worden er bij digitale camera's programma's meegeleverd waarmee je ook foto's op vcd/svcd kunt branden, bijv. Memories-Disc van HP.

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:45
646 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn vele pakketten waar je dergelijke CD's mee kunt branden.
Tegenwoordig kun je je beelden gewoon in JPEG(JPG) op een CD zetten, de gemiddelde DVD-speler gaat daar goed mee om en laat je foto's gewoon zien.

rh
door rhandor - Apr 16, 2004 om 11:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

op de onderstaande site kun je een programma downloaden waarmee het allemaal kan.
http://www.nu2.nu/photovcd/

ja
door jank - Apr 16, 2004 om 11:45
168 Antwoorden / 8 Vragen

De meest simpele methode is de foto's in jpeg of jpg te branden op een cdr. Wel moet de dvd speler dit formaat ondersteunen, maar huidige modellen doen dat allemaal.
Wil je nog verder gaan in je creativiteit, dan kun je overwegen hiervoor een speciaal programma voor aan te schaffen. Dan kun je een "diavoorstelling" met muziek maken en diverse soorten overgangen en dit afspelen op de dvd speler.