dwergudomrak
door dwergudomrak Jan 15, 2008 om 14:06
Computers & telefonie

Cd`s branden

Ik zit met het volgende probleem. Normaal brand ik foto`s op een cd (cd-r) en dat gaat altijd goed, maar sinds kort lukt het niet meer. Steeds als ik opdracht geef om te gaan branden dan zegt de computer plaats een schijf (maar die zit er heus in ik ben niet achterlijk!!!!!). Dus ik heb een probleem, van alles geprobeert maar niks lukt. Wie weet er raad?

Groeten paul.

761 9 Rapporteer

door 4711 - Jan 15, 2008 om 14:16
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als het nieuw pakje of ander merk is  zou het kunnen zijn dat deze niet herkend worden door de brander en is een Frimware update nodig, via de site van brander is dit meestal te downloaden.

Verder nog kans op enkele slechte CD's  die meestal elders probleemloos bakken... dus probeer de stapel eerst....

poltol
door poltol - Jan 15, 2008 om 14:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Paul,

Soms geeft het branden een probleem met onduidelijke oorzaak. Het wil nog wel eens helpen als u er eerst bijvoorbeeld een WORD document op brandt en daarna, de CD in de PC laten zitten, de foto's. Het document haalt u er dan later weer af.

Succes, poltol

dwergudomrak
door dwergudomrak - Jan 15, 2008 om 14:20
8 Antwoorden / 7 Vragen

4711 bedankt voor je antwoord, maar ik gebruik altijd de zelfde cd`s van fuji, ik heb een spindel van 50 cd`s en die heb ik pas voor eenderde gebruikt dus dat kan het ook niet wezen.

Groeten paul

dwergudomrak
door dwergudomrak - Jan 15, 2008 om 14:30
8 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Poltol, dit snap ik niet helemaal als ik eerst een word document brand dan kan ik het er toch niet meer af halen bij eenmalige cd`s. Bovendien word hij eerst gefinaliseerd en dan kan je er niets meer mee!

Groeten Paul

door 4711 - Jan 15, 2008 om 14:44
885 Antwoorden / 2 Vragen

Een Nieuwe Spindel van dit merk kan uit andere fabriek komen.... dus totaal anders zijn, Philips maakte alle andere huismerken en zelf haalde ze hun Philips CD's bij buren, die beter was....

Ook een aantal slechte op 1 spindel zou kunnen, of stonden ze in het zonnetje?
Probeer de onderste eens?

poltol
door poltol - Jan 15, 2008 om 15:00
3885 Antwoorden / 22 Vragen

sorry Paul,

Had even de enkele R niet opgemerkt. Dan blijft alleen nog de raad van 4711 over. Probeer het met een andere CD-R. Of probeer het met een ander brandprogje. Zoek maar even op WWW.

Succes, poltol

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2008 om 17:52
16960 Antwoorden / 202 Vragen

of hier het antwoord van 4711 correct is ???

Wel soort CDR heeft u, CD-R + of CD-R -. Brannders "kunnen vaak alleen CD-R - aan. (En/of DVD-r +)

Kan uw brander meerdere formaten aan, dan is dat uiteraard niet de oorzaak maar zou u ook eens kunnen nagaan of uw brander niet defect is geraakt

dwergudomrak
door dwergudomrak - Jan 18, 2008 om 22:18
8 Antwoorden / 7 Vragen

hallo allemaal.

Niets van uw antwoorden hebben mij verder geholpen, maar ik kan nu wel branden met PRASSI PRIMODVD een ander programma dan dat ik deed. En ik brand op de zelfde brander en met de zelfde cd`s nl. fuji CD-R en dat gaat wel goed dus de brander is niet kapot en ook de CD`s werken dus goed.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2008 om 09:45
16960 Antwoorden / 202 Vragen

dan is het toch simpel, het eerder gebruikte brandprogramma is dan defect