Ri
door Rinaldo van A Feb 14, 2019 om 11:16
Computers & telefonie

Chantage provider

Ben jarenlang klant bij Telfort. Internet, telefoon en tv. Nu wilden we overstappen naar Ziggo per 14 maart. Kregen telefoontje van telfort met aanbod om te behouden. Wou dit inzien zonder direct te beslissen, bleek het direct contract te zijn zonder dat dit was afgesproken.
Bellen om recht te zetten, leek goed te gaan.
volgende dag (14-02) zie ik dat per 27-2 alles beindigd wordt ipv 14-03, weer bellen dus.
Bleek dat telfort overstapt naar ander systeem en de 27e monteur zou komen om dit om te zetten, komt de monteur dan heb je automatisch jaarcontract, komt de monteur niet ga je met alles op zwart tot 14-03.

Je reinste chantage om mensen vast te houden, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat ik nu per 27-02 naar hun overstap, zij zijn wel menselijk en zeggen ook dat telfort dit wettelijk niet mag.

Dit kan en mag toch niet gebeuren, chantage om klanten te behouden.

1375 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2019 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik neem aan dat u weloverwogen uw abonnement opzegt, waarom laat u zich dan in de luren leggen?

En als die monteur komt, hebt u natuurlijk niet meteen weer een jaarcontract. Onzin.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2019 om 11:40
509 Antwoorden / Vragen

Telfort doet niets verkeerd. Als je een nieuw contract afsluit heb 14 dagen bedenkt tijd. Daar heb je gebruik van gemaakt.Je oude contract is automatisch vervallen op 27 -2 vervallen toen je je het nieuwe contract afsloot..Waarschijnlijk was het nieuwe contract een VDSL aansluiting en had je een ADSL.Dat houd in dat je een nieuw modem krijgt.Voor het ompluggen van de een naar de andere modem heb je geen monteur nog.

diumenge
door diumenge Feb 14, 2019 om 20:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als, en ik zeg als, het verhaal van TS klopt dan doet Telford wel degelijk iets verkeerd. Een verlengingsaanbod is geen contract en opzeggen per 14-03 is niet per 27-02.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 00:44
509 Antwoorden / Vragen

@ Diumenge Bij een verlenging wordt er een nieuw contract opgemaakt De beeindiging van het oude ADSL contract eindigd als het nieuwe VDSL afgesloten contract ingaat. Er wordt altijd een bandopname gemaakt tijdens het afsluiten van een nieuw contract. En nee het verhaal van TS klopt niet.Maar het is door Ziggo opgelost,dus waar hebben we nog over

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 07:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Behalve dan dat er geen sprake was van verlenging volgens TS.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 10:39
509 Antwoorden / Vragen

Nog maar eens goed het m.i. niet helemaal kloppend verhaal van TS lezen.TS geeft zelf aan in wat andere woorden dat hij een contract ingezien heeft en gebruik gemaakt heeft van de bedenktijd. Als TS tegen de beller van het callcentrum had gezegd had dat hij niet wou verlengen was zijn contract op veertiende afgelopen.Zodra er sprake is van contractverlenging wordt er een bandopname van gemaakt.Kortom TS heeft een nieuw contract ingaande op 27-2 afgesloten en bij nader inzien gebruik gemaakt van de wettelijke 14 dagen bedenktijd.TS kon daarna gewoon overstappen naar Ziggo maar door zijn acties niet meer op 14-3.en daar klaagt ie over .Dus  van chantage om bij Telfort te blijven is geen sprake.

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 11:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS heeft niet om een contract gevraagd, maar dat wel gekregen.

"Kregen telefoontje van telfort met aanbod om te behouden. Wou dit inzien zonder direct te beslissen, bleek het direct contract te zijn zonder dat dit was afgesproken."

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 11:46
509 Antwoorden / Vragen

Ja je schrijft het dus zelf ook TS heeft een nieuw contract ingezien.Nieuwe  contracten ,ook bij dezelfde provider, hebben een bedenktijd en is e.a. netjes teruggedraaid door Telfort.TS kon zelfs eerder weg.Hoe dan ook het is geen chantage (misdrijf) maar een misverstand. TS komt niet zonder internet te zitten ,want de nieuwe aansluiting bij Ziggo start op 27 februari . Het verhaal over een monteur sturen is onzin die komt niet ongevraagd en is ook niet nodig.Een goeie tip aan jouw is om niet alles te geloven wat een topic starter meldt

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ingezien ja, want ongevraagd ontvangen. Kan je nou echt niet lezen? Als ik jou bel met een of ander aanbod en je zegt stuur het maar eens op zodat ik het rustig kan lezen, dan kan ik je niet een contract sturen en vervolgens stellen dat dat contract op wat voor manier dan ook een rechtsgeldige overeenkomst is.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 17:22
509 Antwoorden / Vragen

Ik kan wel lezen hoor. Het probleem van TS is prima opgelost door Telfort en het is zeker geen chantage hooguit een foutje of een misverstand. Blijven doordrammen dat je gelijk hebt en dat zonder te weten hoe de inhoud van het gesprek van TS met het callcentrum verlopen is raar.Uit ervaring weet ik hoe dit soort gesprekken verlopen en jij dus blijkbaar niet. Je kraamt alleen maar onzin uit. Voutje bedankt! Prettig weekend .

diumenge
door diumenge Feb 15, 2019 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De stuitende domheid van deze reactie... werkelijk kansloos.

"Blijven doordrammen dat je gelijk hebt en dat zonder te weten hoe de inhoud van het gesprek van TS met het callcentrum verlopen is raar.Uit ervaring weet ik hoe dit soort gesprekken verlopen en jij dus blijkbaar niet. Je kraamt alleen maar onzin uit. Voutje bedankt! Prettig weekend ."

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2019 om 12:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd verhaal. Weet u dit zeker?

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 00:54
509 Antwoorden / Vragen

Ik weet hoe het werkt,TS verteld een half voor hem gunstig verhaal.Het is zeker geen chantage,want je kan bij alle providers gebruik maken van de overstap service.In dit geval maak ik op dat Ziggo opgezegd heeft en Telfort een aanbod heeft gedaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2019 om 20:47
16825 Antwoorden / 202 Vragen

En ook nog: wees voorzichtig met het gebruik van het woord chantage. Kan een strafrechtelijke aanklacht opleveren als het niet terecht is.

Afgezien daarvan: u stelt dat u naar een andere provider overstapt, is het dan niet hadiger om Ziggo te benaderen en melden dat u graag ziet dat het contract al 27-2 kan ingaan? Dan heeft u helemaal geen monteur meer nbodig van Telfort waarbij ik me ook nog eens afvraag wat die dan zou kunnen en moeten doen.

costnix
door costnix Feb 15, 2019 om 13:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het voldoet niet aan de wettelijk definitie van chantage:
 https://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2019-01-01/#BoekTweede_TiteldeelXXIII
(taaie kost, die wetsartikelen)

gerbera
door gerbera Feb 15, 2019 om 16:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

gelukkig via ziggo kunnen regelen dat ik nu per 27-02 naar hun overstap

gerbera
door gerbera - Feb 15, 2019 om 16:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje rommelig verhaal en dat Telfort over zou gaan op een ander systeem? Als dat zo is zou u daar al geruime tijd van te voren bericht over gehad hebben. Denk eerder dat er een aanpassing nodig is voor het "nieuwe" aanbod van Telfort. Neem aan dat uw oude contract loopt tot 14 maart en in dat geval dient Telfort gewoon het huidige pakket te leveren tot die datum. En wat verstaat u onder inzien, hier kan de verwarring over zijn ontstaan. Denk er aan dat u de apparaten (modem en decoder) van Telfort terug moet sturen.

Grunnen.
door Grunnen. Feb 15, 2019 om 17:36
509 Antwoorden / Vragen

Klopt Telffort levert nu het snellere VDSL i.p.v. ADSL en dan heb je een ander modem nodig . Bij verlenging van je contract. ga automatisch over naar VDSL. Dat is een nieuwe aansluiting met een wachttijd van ca 2 weken en daar heb je geen monteur voor nodig.

ro
door ron503 - Feb 15, 2019 om 17:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo heeft een overstapservice waarbij de overstap geregeld wordt of dat alijd naadloos verloopt weet ik niet maar het scheelt wel een hoop gedoe.