wwassink
door wwassink Aug 26, 2006 om 00:30
Computers & telefonie

Chello Contra Brein

Subject: Waarschuwing overmatig dataverbruik in de upload

Geachte chello abonnee,

Via uw internetverbinding is de afgelopen periode overmatig veel data geupload. De afgelopen week hebt u een dataverbruik in de upload van <uploadverbruik> GigaBytes gehad. Hiermee bereikt uw upload verbruik bijna voortdurend het maximaal haalbare van chello extreme.

Het is mogelijk dat u een programma gebruikt om software, muziek, films e.d. te delen, zoals eDonkey of een BitTorrent client. Indien dat het geval is, verzoeken wij u het programma te limiteren in de upload tot maximaal 1 Mbps. Wij willen u er bovendien op wijzen dat het delen van software, muziek, films e.d. zonder goedkeuring op de auteursrechten strafbaar is.

Extreem dataverbruik verstoort de kwaliteit en de internetsnelheid van het chello netwerk. Wij wijzen u op artikel 3 van de Acceptabel Use Policy in de Algemene Voorwaarden chello: ‘De klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello service en/of het internet door andere gebruikers verstoort.’

Wij verzoeken u daarom uw dataverbruik te verminderen. De komende weken worden opnieuw metingen verricht. Indien uw dataverbruik binnen vier weken nog overmatig is, zijn wij genoodzaakt uw modem voor minimaal één week fors in snelheid te beperken.

Wij gaan ervan uit dat u meewerkt aan het tot standhouden van de kwaliteit en snelheid van ons netwerk.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Mijn vraag zijn er meer Chello gebruikers die dit soort mail ook hebben ontvangen, het komt er op neer dat als je een Chello Extreem verbinding hebt de duurste wel te verstaan dat je het niet naar behoren kan benutten dus veel betalen en nog minder dan de helft krijgen onder dwang wel te verstaan oftewel een dreigement van dat doen wij dan wel even.

Ik hoop op enige reacties van mede lotgenoten oftewel Chello abonees ongeacht de klasse van snelheid.

371 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betse W Wassink,

Bij mijn weten werkt Chello op basis van een gegeven snelheid bij een X aantal afnemers in een bepaalde regio. Dat kan betekenen dat als u erg veel download dat dit ten koste gaat van de snelheid voor iedereen in uw regio.

Bovendien doet Chello het voorkomen dat zij met u een contract hebben waarin een "fair use policy" is opgenomen. Als dat zo is, dan staat Chello volledig in haar recht. U heeft er immers vor getekend dat u ten opzichte van het gemiddeld verbruik niet extreem veel meer download.

Zoek dit een uit in uw contract. Ik lees hier graag welke overeenkomst u met Chello heeft.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke provider die de UFP. heeft in het contract mag dit, en gezien de waarschuwing is het 99% zeker dat U veel aanbied, en dat is meestal niet legaal en strafbaar, mijn dochter heeft ook veel online staan, en dat zijn haar eigen muziek optredens en CD's en DVD's en die mag iedereen gratis downloaden met de code op het entre kaartje van het concert....

De overige kunnen tegen betaling, maar ZIJ is een uitzondering, maar na ongeveer dezelfde waarschuwing, heeft zij nu een vrijbrief, want de provider bood een code aan om legaal bij haar eenmalig te proberen, dus dat kan ook nog.

Het kost wel veel bandbreedte, maar zij beperkte de downloadsnelheden vanaf haar site, en dan blijven de buren wel berijkbaar, en de provider mag nu de download snelheden zelf bijregelen, en bij teveel, krijgen ze bericht, dat ze later terug moeten komen!

Zo kan het dus ook.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk kunt u de (re) actie van UPC zien als een (in mijn ogen wat ongelukkig gestelde) waarschuwing met betrekking tot illegaal gebruik. Dit naar aanleiding van herhaalde en ook een recent verlorene civiele zaak tegen Stichting Brein. Het is goed recht van UPC om zelf te trachten dat zoveel mogelijk tegen te gaan, ze kunnen dan bij de rechter stellen dat zij "er alles aan doen" om misbruik te voorkomen.

Wordt uw i-net verbinding niet gebruikt voor illegale toepssingen, maak dat dan wel duidelijk aan UPC met de aantekening dat u betaalt voor de aangeboden diensten. In dat geval mag naar mijn mening UPC u niet beperken.

5Ook niet in het geval dat andere gebruikers er hinder van hebben. U betaalt voor UPC / Chello extreem.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij wijzen u op artikel 3 van de Acceptabel Use Policy in de Algemene Voorwaarden chello:

U geeft het zelf al aan het mag.
door uw gedrag hindert u anderen en kan chello de bandbreedte aanpassen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien UPC/Chello als enige provider in heel Nederland gegevens doorgeeft aan BREIN zou ik heeeeeeeeeeeel snel van provider gaan wisselen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Als u een downloadprogramma gebruikt zoals kazaa lite bijvoorbeeld dan bent u al illegaal bezig en als brein daar achter komt dan bent u de pineut.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zoek je andere mensen die dit soort mails hebben gehad? Om films, muziek en software mee uit te kunnen wisselen?

Even ter info: Chello mag dit doen en staat volledig in zijn recht. Als je dit soort mailtjes krijgt heb je het doorgaans heel erg bont gemaakt.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pascal, sinds wanneer is het gebruiken van een Download rogramma ILLEGAAL. Volgens mij is UPloaden , tenzij toestemming hebbend van de maker, illegaal, maar downloaden niet.

Kijk er ook de consumentengids van september er maar eens op na.

De stichting BREIN mag alleen wat doen tegen het illegaal aanbieden van muziek en films en zo, maar ik mag gewoon alles wat ik wil downloaden en branden op cd of dvd, want daarvoor betaal ik al een opslag voor auteursrechten op deze gegevensdragers.

Linda

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee grapjas het Internet werkt al op deze wijze

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oei, volgens mij zat ik een beetje té close to home ;).

Veel plezier verder met je aso gedrag, trouwens.