Ro
door Ron van Oort Mar 25, 2017 om 09:54
Computers & telefonie

Chili security betrouwbaar bedrijf

We zijn telefonische benaderd dat we een prijs hebben gewonnen voor een gratis virus scan te laten uitvoeren op afstand maar dit bedrijf zit in Denemarken
Dus kent iemand dit bedrijf en heeft er wel eens zaken mee gedaan

6543 18 Rapporteer

emcede
door emcede - Mar 25, 2017 om 09:59
960 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je meegedaan met een wedstrijd waar je deze 'prijs' kon winnen? Zo niet, dan niet op ingaan.

simon55
door simon55 - Mar 25, 2017 om 09:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U bent telefonisch benaderd dat U n prijs heeft gewonnen voor gratis virus scan . Nou geloof t mooi maar NIET dit is gewoon pure spam , n scan uitvoeren en tegelijkertijd uw computer met virussen bestoken dat is wat ze doen,niks minder maar wel MEER. Mocht u mails krijgen kieper ze in de afval kliko oftewel prullenbak

Wi
door Wil_H - Mar 25, 2017 om 10:04
270 Antwoorden / Vragen

Met de gratis virusscan op afstand wordt er gelijk een programma  op je pc gezet waarmee dit "bedrijf" heel gemakkelijk jouw bankgegevens kan achterhalen.
Onder de streep zal deze gratis virusscan je duizenden Euro's gaan kosten.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2017 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

NOOIT op telefonische aanbiedingen ingaan en al helemaal niet om uw computer te laten scannen, want dan begint de ellende pas.

Prijs gewonnen? In welke wedstrijd dan? Niet zo naief zijn.

marita5
door marita5 - Mar 25, 2017 om 10:14
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ron Van Oort ,

Waarom zou u in zee gaan met een bedrijf wat in Denemarken is gevestigd , en dan ook nog een scan op afstand laten uitvoeren ?
Als dit bedrijf troep op uw computer / of laptop installeerd , dan is niks meer gratis .
Support is alleen in het Deens , er zijn nog 21 andere sites aangekoppeld ., dus niet doen .

Lees ook hier , support pagina bestaat niet , alleen contact in het Deens ,  klik op de rode regel .

http://www.chilisecurity.com/support/

Of via telefoon :

Chili Beveiliging ApS
Vindegade 72-74, 2.
DK-5000 Odense C
CVR: 35841865
US Telefoon: (+1) 607 698 0 444
DK Telefoon: (+45) 70 60 50 41
ES Telefoon: (+34) 911 982 109
SE Telefoon: (+46) 108 848 912
E-mail: info@chilisecurity.com

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2017 om 10:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Chili Security is een betrouwbaar bedrijf dat anti-virus en internet security software levert http://www.chilisecurity.com/pc/

Ook volgens Scamadvisor is betreffende site betrouwbaar (en terecht) http://www.scamadviser.com/check-website/chilisecurity.com

Ondanks dat zou ik zeker niet toegang tot mijn p.c. geven.

Ten 1e is het nog maar de vraag of je echt met dit bedrijf te doen hebt en ten 2e kun je zelf ook je p.c. scannen op malware, daarvoor is meer dan voldoende gratis software op het web beschikbaar.

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2017 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag toch aannemen dat je een virusscanner op je pc hebt.
Dus sowieso niet laten scannen: zinloos en risicovol.
Prijs gewonnen? Onzin.

vleermuis24
door vleermuis24 - Jul 24, 2017 om 16:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb net deze pc optimalisatie laten uitvoeren en alles op de voet gevolgd wat ze deden. Ze scannen op malware, kijken welke programma's je op de achtergrond hebt draaien en bij het opstarten, of je overbodige programma's hebt die onnodig geheugen in nemen enzovoort. Maar er worden zeker geen verkeerde software of bestanden op je computer geplaatst. Daar heb ik voortdurend op gelet. De persoon die ik aan de lijn had sprak ook perfect Nederlands en kwam helemaal niet over alsof er kwade bedoeningen aan te pas zouden komen. Dus helemaal niets verdacht.

Trouwens, vooraf had ik wel even gekeken of het een betrouwbaar bedrijf was. En ze staan in de lijst van Windows software providers: https://support.microsoft.com/en-us/help/18900/consumer-antivirus-software-providers-for-windows

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2017 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, prachtig toch. Dus u had dat ook "gewonnen"? En u meldt zich daar speciaal voor aan om een oud topic op te zoeken en dat te melden?

vleermuis24
door vleermuis24 Jul 24, 2017 om 16:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik doe dagelijks mee aan wedstrijden online. En af en toe win ik wel eens iets, van tegoedbonnen tot zelfs een weekendje Texel. Nu kan ik me niets herinneren over Chili Security, maar ik sluit het niet uit..

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2017 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U merkt het straks vanzelf aan uw computer of bankrekening.

vleermuis24
door vleermuis24 Jul 24, 2017 om 17:16
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb alles volledig opgevolgd. Binnen enkele weken zal ik iets laten weten.

edrick3
door edrick3 Jul 24, 2017 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En welk programma heb jeje aan laten smeren? Wat heeft het je gekost?

vleermuis24
door vleermuis24 Jul 24, 2017 om 18:08
1 Antwoorden / Vragen

Niets hoor. Ze stellen natuurlijk wel hun bedrijf en producten voor, dat laten ze op hun website zien (www.chilisecurity.nl). Maar je bent natuurlijk niets verplicht. Moest ik zelf nog geen betalende antivirus hebben, had ik wel een aankoop overwogen. Als mijn huidige licentie verlopen is, ga ik dat herbekijken. Want eerlijk waar, het was een vriendelijk gesprek en service die ze me boden. Ze verplichten helemaal niets. Daarom ben ik verbaasd over de vele negatieve reacties hier. Helaas vooroordelen. Moest ik telefoon krijgen van een persoon in gebrekkig Engels met een Afrikaans accent of dergelijke, was ik daar natuurlijk nooit verder op in gegaan...

diumenge
door diumenge Jul 24, 2017 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U beschikt over voldoende expertise om te kunnen beoordelen dat er geen kwaadaardige software werd geinstalleerd tijdens deze scan? Knap zeg. En, zoals hieronder door GSM opgemerkt, hoe wist u dat u ook daadwerkelijk dát bedrijf aan de lijn had? Maar gelukkig werd er perfect Nederlands gesproken, dan kunnen het inderdaad nooit oplichters zijn.

vleermuis24
door vleermuis24 Jul 24, 2017 om 19:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik deel hier gewoon mijn ervaring, vind het jammer dat daar zo aggressief op gereageerd wordt. En aangezien blijkbaar nog niemand anders zijn echte ervaring met het bedrijf deelt, vraag ik mij af waar jullie die vooroordelen uit halen? Ik wil hier zeker geen problemen maken, daar heeft niemand iets aan. Buiten deze pagina is er geen enkele plaats waar negatief over het bedrijf wordt gesproken. Moest het bedrijf effectief slechte bedoelingen hebben, zou het internet daar toch vol van staan? Om nog even te antwoorden, het telefoonnummer waarmee ze bellen is hetzelfde nummer als op hun website.

diumenge
door diumenge Jul 24, 2017 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er wordt helemaal niet negatief over het bedrijf gesproken. U wordt alleen gewaarschuwd dat het zeer onverstandig bedrijven of personen die u niet kent toegang tot uw PC te geven. Hopelijk is het in dit geval geen scam, maar het valt niet uit te sluiten. Ook een telefoonnummer is makkelijk te 'spoofen', kortom als het oplichters zouden zijn dan kunnen ze doen voorkomen van welk nummer dan ook te bellen. https://www.google.nl/search?q=telefoonnummer+spoofing

newmikey
door newmikey Jul 26, 2017 om 09:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

<Schudt hoofd> Nooit overwogen dat u iemand toegang tot uw PC verleent die zegt dat hij van een bepaald bedrijf is maar dat helemaal niet hoeft te zijn? Wat bestaan er nog ongelofelijk stupide computergebruikers!

boppe1943
door boppe1943 - Jul 24, 2017 om 17:14
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Chili Security is een heel betrouwbaar bedrijf, lees de zeer goede beoordelingen maar:
https://nl.trustpilot.com/review/chilisecurity.com?languages=all
Alleen, als ik telefonisch benaderd zou worden met de mededeling dat ik een prijs heb gewonnen, dan zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen. Heeft u aan een wedstrijd, prijsvraag of wat dan ook van dit bedrijf meegedaan? Men wint toch niet zomaar een prijs? Meestal worden "prijswinnaars" enorm benadeeld. Hoe weet u zeker dat u echt contact hebt gehad met dit bedrijf en niet met een oplichter? Ik zou maar zuinig zijn op m'n computer en hem niet laten "scannen" (?) door een wildvreemde die u met een smoes benadert. Koop anders zelf een goede virusscanner als u daar behoefte aan heeft.

gsm
door gsm - Jul 24, 2017 om 17:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Al is het bedrijf toevallig betrouwbaar, dan nog weet je telefonisch helemaal niet zeker of het inderdaad wel dat bedrijf is.
Nooit op ingaan. Gratis bestaat niet, hooguit gratis proberen. Men wil 100% zeker geld aan je verdienen.
Uit de (gratis) scan komt zo goed als zeker dat je computer ernstig gevaar loopt en dat je bepaalde software zou moeten aanschaffen om het tij te keren.
Dat terwijl er niets aan de hand is.

costnix
door costnix - Jul 26, 2017 om 08:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wel een virus scam op afstand zijn.

ja
door janf43 - Jul 26, 2017 om 10:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs die u krijgt als u niet aan een wedstrijd of loterij meedoet en dan gratis kunt ontvangen heet: PROBLEEM.

co
door collie91 - Aug 4, 2017 om 11:04
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag ben ik benaderd door dit bedrijf. Ook ik was huiverig, maar hierbij de volgende feiten:
- Ik heb inderdaad meegedaan aan een online prijsvraag;
- De dame die ik aan de telefoon heb gesproken (welke overigens goed Nederlands sprak), heeft uitgelegd wat hun belang hierbij is. Het is van oorsprong een Deens bedrijf, welke onlangs is gestart met de uitrol van hun activiteiten in Nederland. Door deze actie willen zij meer naamsbekendheid krijgen.
- Positieve, recente recensies op Trustpilot door geloofwaardige recensenten. (https://nl.trustpilot.com/review/chilisecurity.com)

Dit heeft mij doen besluiten om op het aanbod in te gaan, dus voor volgende week heb ik een afspraak staan. Voor de volledigheid kreeg ik direct een afspraakbevestiging, waarin tevens ook de naam staat vermeld van degene die mij hierbij gaat helpen. Vooralsnog ben ik dus hoopvol!

co
door collie91 Aug 11, 2017 om 15:19
1 Antwoorden / Vragen

Inmiddels hebben ze bij mij goed geholpen met de gratis Chili Optimalization (ter waarde van € 59,95) en ben ik een tevreden potentiële klant!

reflecs
door reflecs Aug 11, 2017 om 16:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou even navragen of u inderdaad een potentiële klant bent :). Op de site staat, wanneer je hem zou kopen;  "This is a subscription which continues until cancelled". Daar begrijp ik uit dat u zelf actie moet ondernemen om het op tijd stop te zetten. Maar misschien is er in dit geval al iets hierover afgesproken?
Trouwens niet zo netjes dat de Algemene Voorwaarden in het Engels zijn. Die worden al zo slecht gelezen, laat staan in een vreemde taal.

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2017 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@collie91,

Toch een beetje gek dat je je speciaal op dit forum hebt aangemeld om 'reclame' voor genoemd bedrijf te maken.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2017 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn hoor Collie, hebt u blijkbaar de "witte raaf" gevonden.

marita5
door marita5 - Aug 11, 2017 om 16:28
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Collie91 ,

co
DOOR COLLIE91 11 AUG. 2017 OM 15:19
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

Inmiddels hebben ze bij mij goed geholpen met de gratis Chili Optimalization (ter waarde van € 59,95) en ben ik een tevreden potentiële klant!

Daar heb ik echt geen bedrijf voor nodig , kunt u zelf ook doen .

Chili Optimization :

Computer versnellen

Is je computer traag en wil je hem sneller maken? Dat is geen probleem met Chili Optimization. Ons computerhulp team kan uw pc versnellen op verschillende manieren. Enkele van de zaken die gebeuren tijdens het opschonen en versnellen:

  • Volledige computerbeveiliging check
  • PC opschonen van cookies en andere bestanden
  • Beveiligingsupdates en andere software updates
  • Geïnfecteerde bestanden verifiëren en Windows antivirus test installeren
  • Ongebruikte programma’s en overbodige software verwijderen
  • Applicaties bij het opstarten deactiveren

Computerhulp op afstand

Deze en veel meer optimizaties gebeuren door ons computerhulp team. Zij zullen uw computer op afstand overnemen via TeamViewer. Hierdoor kan u het volledige proces zelf op uw computer volgen. U hoeft zich geen zorgen te maken, er worden enkel systeem- en besturingsbestanden onder de loep genomen, geen privé bestanden. Alvorens de optimizatie uit te voeren zal er een herstelpunt worden aangemaakt als back-up. Daardoor kunnen we het proces vergelijken en terugdraaien.

Ap
door Appie1979 - Aug 27, 2017 om 20:41
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Ron,

Mijn schoonmoeder is van de week ook benaderd met hetzelfde verhaal en is hier ook op in gegaan. Ik vertrouw het niet, maar was even benieuwd of je nog nadelige gevolgen ondervonden hebt.
Ik ga haar adviseren haar laptop te formatteren en wachtwoorden en bankgegevens te veranderen.

M.vr.gr, Albert

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2017 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat maar per omgaande doen op een ANDERE computer.

Cookies
door Cookies Aug 27, 2017 om 22:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhhh?

ge
door gea vahl - Oct 8, 2017 om 17:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook benaderd door dit bedrijf,ik zou het gewonnen hebben via Facebook.
Ben blij dat ik dit lees,ze bellen morgen,ik pak dus mooi niet op.
Bedankt