cees60
door cees60 Sep 8, 2015 om 19:39
Computers & telefonie

Cisco EPC3925 heeft slecht wifi signaal

Mijn Cisco EPC3925 (Ziggo is de provider) heeft een zwak tot slecht WIFI-signaal. Is het verstandig om de frequentie te verandere van 2.5 naar 5 GHz? Mijn smartphone heeft wel verbinding maar als ik tegelijkertijd mijn tablet (beiden Samsung) opstart krijg ik de melding dat er een trage verbinding is en dat er geen IP adres wordt toegewezen. Ook als ik mijn smartphone uitzet krijg ik deze melding.Gebruik een Sitecom range-extender aar niets helpt. Heb inmiddels al tig keren het modem gereset. Dan werkt het even en dan is het weer over. Iemand die mij kan helpen? Alvast dank.

17899 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2015 om 19:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk heeft u beter wifi ontvangst als u het kanaal wijzigt?
Hoe dat te doen vindt u klik hier.
Om te kunnen zien hoe "druk" het is op het door u gebruikte kanaal en op welke kanalen het minder druk is kunt u de app. Wifi Analyzer via Google Play op uw gsm installeren, klik hier om te zien hoe die werkt.

jo
door joentje1978 - Sep 8, 2015 om 23:15
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ben bang dat u niet de enigste bent met dit probleem.

Mijn modem/router hangt in de meterkast en als ik 3 meter verderop met de laptop op de bank zit heb ik nog maar 1 a 2 blokjes bereik terwijl het signaal van verschillende buren met een "niet Ziggo router" mijn laptop in knalt, volle bak.

Mijn broer heeft hetzelfde probleem.
Heeft zich na lang discussieren met een Ziggo-medewerker uiteindelijk door laten verbinden met afdeling opzeggingen van Ziggo en uiteindelijk een Technicolor modem/router gehad.
Is ook een Chinees prul, na aansluiten zelfde probleem, werkt net zo beroerd.
Later nog van Ziggo een extender gehad, nog steeds zelfde probleem.

Misschien is het een optie om wat geld te investeren in een goede losse router en de Ziggo modem/router door Ziggo in "bridged mode" (dus interne router uitschakelen) te laten zetten.

macwouter
door macwouter - Sep 8, 2015 om 23:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een modem in de meterkast is vragen om moeilijkheden en zeker die modems van Ziggo. Bij mij staat de UBEE modem van Ziggo achter de bloempot in de kamer en heb met een HP laptop en een iMac geen problemen. daarbij heb ik nog een Galaxy een iPhone en een iPad air 2 die een goede verbinding hebben. Dus uit die meterkast zou ik zeggen.

cees60
door cees60 - Sep 9, 2015 om 19:04
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor de reakties. Had het kanaal al gewijzigd maar zonder resultaat. Modem EPC3925 heeft een slechte naam. Ziggo zou de wifi-problemen met dit modem per 5 sept. j.l. oplossen maar dat is nu verschoven naar 1 oktober!!! Aangezien ik en een flat woon met tussen de meterkast en de woonkamer een trappenhal (beton) heb ik een range extender geïnstalleerd. Op mijn smartphone krijg ik 100% ontvangst. Mijn Samsung tablet (Galaxy 3) vertikt het en blijft vragen om een IP adres. Krijg na enige tijd de melding zoals bovengenoemd. Ga a.s. zondag eens bij mijn dochter kijken met het apparaat of hij het bij haar wel doet. Zal de wifi-analyzer app installeren op mijn gsm en kijken wat het resultaat is. Een flutmodem al Technicolor biedt volgens mij dus niet de oplossing. Ga eens stevig met Ziggo in discussie (voor de 5e keer). Laat z.s.m. het resultaat weten. Maar ik vraag me af of ik mijn tablet via Samsung Kies kan updaten. Hiervoor zou ik een UTP - Micro-usb kabeltje moeten aanschaffen. Is dat zinvol? Of gewoon via de usb op mijn desktop? Laat nog even jullie mening horen.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 9, 2015 om 19:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Om verbinding te maken met wifi heb je een wachtwoord nodig, welke bron gebruik jij voor dit wachtwoord?
Oftewel waarvandaan heb je het wachtoord?

(Hopende op een letterlijk antwoord..)

reflecs
door reflecs - Sep 11, 2015 om 10:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.....Maar ik vraag me af of ik mijn tablet via Samsung Kies kan updaten. Hiervoor zou ik een UTP - Micro-usb kabeltje moeten aanschaffen. Is dat zinvol? Of gewoon via de usb op mijn desktop? Laat nog even jullie mening horen.....

Volgens deze pagina:
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1067395
zou dat met een USB-kabel kunnen.

cees60
door cees60 - Sep 11, 2015 om 18:53
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor de reakties.
akkerdistel :
Het wachtwoord wat ik gebruik voor wifi is dat wat achter op het modem vermeld is.
Om WIFI-hotspot gebruik ik een door mijzelf gekozen wachtwoord.
reflecs :
Dank voor de link. Kan er mee werken.
Heb inmiddels na enkele telefoontjes plus het modem resetten (voorlopig) weer een
behoorlijke verbinding.
Nogmaals dank en prettig weekend.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 11, 2015 om 19:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=cees60 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 18:53]Het wachtwoord wat ik gebruik voor wifi is dat wat achter op het modem vermeld is.
Om WIFI-hotspot gebruik ik een door mijzelf gekozen wachtwoord.
Het probleem dat je omschrijft komt veelvuldig voor bij het gebruik van de hotspots, vandaar mijn vraag.
Het probleem is wanneer je ze beide op één apparaat gebruikt (wat jij blijkbaar dus ook doet), jijzelf geen controle hebt welke gebruikt wordt.

Het is nu tijdelijk opgelost, maar komt gewoon terug. Oplossing spreekt natuurlijk voor zich, echter geeft men de voorkeur aan gemak, daar ga ik mij verder niet mee bemoeien.