mjvanderwerf
door mjvanderwerf Oct 7, 2019 om 16:37
Computers & telefonie

Claranet cyber security

Hallo,
hoe verwijder ik CLARANET CYBER SEURITY ?
MJ

1763 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2019 om 16:43
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Begin met nagaan of dit vermeld is bij Configuratiescherm > verwijderen programma's en verwijder het dan op de aangegeven en gebruikelijke wijze. Zo dat niet lukt, kijk dan via 'zoeken' on de werkbalk (er vanuitgaande dat u windws heeft, links en klik de naam in als zoekterm. Als u dan een bestand vindt met die naam kunt u het daar verwijderen. Als dat niet lukt dan mogelijk via deze wijze: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

    en als het helemaal niet lukt ziet u hier contactgegevens voor e-mail of telefoon: https://www.claranet.nl/

marita5
door marita5 - Oct 7, 2019 om 17:10
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

U kunt dit verwijderen met Revo Uninstaller Free , ook Windows Apps die u niet gebruikt kunt u met Revo Uninstaller Free verwijderen .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/revo-uninstaller-freeware-werktuigen-de-installatie-software-verwijderen

Download Revo Free , dan openen , rechtsklik in de lijst op Claranet cyber security > deïnstalleren .
Krijgt u de melding opnieuw opstarten , klikt u op Nee .
Vink aan grondig klik op de doorzoeken , vink alle zwart gedrukte regels aan , dan verwijderen .
Dan alles selecteren en verwijderen , start nu uw laptop opnieuw op .

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 7, 2019 om 19:52
525 Antwoorden / 385 Vragen

Goedeavond,
hartelijkdank  voor uw reactie.
Claranet werd  niet gevoinden met
- Configuratie scherm verwijderen progamma's
- Zoeken werkbalk linksonder
- Malwarebytes
- Revo uninstaller
Als ik naar een site ga, krijg ik soms de melding (met logo Claranet) : requete bloqee (raison de securite)
E-mail gestuurd, er is een ticket aangemaakt.
Wordt vervolgd.
MJ

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2019 om 20:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2019 om 21:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk via de zoekfunctie eens of er iets van Symantec op je computer staat.

sj
door sjoppy - Oct 7, 2019 om 21:19
129 Antwoorden / Vragen

Misschien kunt u het aan Claranet zelf vragen, ik kan niet vinden hoe het te verwijderen is.
Kan zijn dat er een verwijdertooltje nodig is.
https://www.claranet.nl/contact-sales
https://www.claranet.nl/contact

edrick3
door edrick3 Oct 7, 2019 om 21:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft: E-mail gestuurd, er is een ticket aangemaakt. ;-)

sj
door sjoppy Oct 8, 2019 om 01:54
129 Antwoorden / Vragen

Wordt vervolgd ;-)

gsm
door gsm - Oct 7, 2019 om 22:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Werkwijzen in Windows 10:

In Windows 10 is er maar een normale manier om apps te verwijderen.
Dat is via Start, Instellingen, Apps.
Klik op de te verwijderen app en verwijder deze met beantwoording van eventuele vragen.

Soms komt het voor dat de app die je wilt verwijderen niet in de lijst van apps te vinden is.
Kijk dan in de mappen C:\Program Files en C:\Program Files (x86).
Als je daar een map vindt voor de betreffende app, open dan die map en zie of er een uninstall.exe aanwezig is.
Zo ja voer deze dan uit.

Je kunt ook Taakbeheer openen (R-muisklik in taakbalk). Klik op Meer details.
Mogelijk vind je processen van de te verwijderen app.
Klik met de rechter muisknop op de procesregel en klik Eigenschappen.
Je vind dan de naam en de locatie van het proces.
Stop het proces (de processen) eerst met Taakbeheer en verwijder dan de app bestanden uit de gevonden locatie.
Gebruik naderhand Ccleaner om het register te ontdoen van verwijzingen naar de verwijderde bestanden.

marita5
door marita5 Oct 8, 2019 om 12:25
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , Gebruik naderhand Ccleaner om het register te ontdoen van verwijzingen naar de verwijderde bestanden., Lees ik dit nu goed ? U bent een felle tegenstander van tools , Cleaners e.d , nu verwijst u naar Ccleaner.

gsm
door gsm Oct 8, 2019 om 14:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben tegen het installeren van alle cleaners enz., maar soms kun je ze goed gebruiken. Ccleaner alleen gebruiken in dit soort gevallen en daarna weer verwijderen ;-)

marita5
door marita5 Oct 8, 2019 om 14:41
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik Ccleaner al jaren , geen enkel probleem .

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 8, 2019 om 10:17
525 Antwoorden / 385 Vragen

Vervolg :
- Adwcleaner : Geen Clara ...
- Niets van Symantec op de PC
- Prog files : Geen Clara...
- Prog files (X86) : Geen Clara...
- Rechtsklik in taakbalk :Geen actieve gevonden
Wordt vervolgd.
MJ

ma
door malty - Oct 8, 2019 om 12:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u dikwijls een programma wilt uitproberen is het dan niet nuttig om te zorgen voor een systeem image welke u eenvoudig terug kunt zetten of anders een sandbox gebruiken waarin u programms's probleemloos kunt uitproberen?
Op zijn minst zou u herstelpunten maken moeten activeren zodat u mogelijk de computer kunt herstellen als er iets mis gaat, zoals nu.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 8, 2019 om 19:26
525 Antwoorden / 385 Vragen

Einde verhaal.
===========

Claranet Benelux Service desk schreef mij :
"De melding komt niet van ons af.
Wij kunnen u hier niet van af helpen"

Allen hartelijk dank !

MJ