allarick
door allarick Apr 13, 2006 om 08:35
Computers & telefonie

Comfort Card

Ik kan een scooter kopen voor 1839,00 euro. Nu biedt de dealer mij via Comfort Card de kans om 25 maanden lang 25 euro te betalen, en dan het rest berag in de zesentwitigste maand a 1214 euro dit alles rente vrij. De enige kosten zijn 59,95 euro aan administratie kosten. Voor mij ziet dit plaatje er niet slecht uit, ik weet dat het geregistreerd wordt bij het BKR., maar ik heb verder toch geen leningen / schulden. Weet iemand of dit zuivere koek is of springt er straks een adder op me af. Comfort Card te Houten heet de krediet verstrekker.

Met vriendelijke groet Allarick

1235 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ellende is dat de scooter pas van jou is als alles is afbetaald.Dan
ben je dus dik 2 jaar verder.Ik zou inderdaad eerst sparen en dan pas
de aankoop doen.Wat je niet kunt betalen moet je ook niet kopen.Zo
beginnen de schulden.

Harry

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is dit een mooi plaatje en zeker als je iets heel graag wilt hebben.

Niet doen, beter spaar je even door dan heb je het geld veel en veel sneller bij elkaar dan dat je dit doet via Comfort Card.
De rente die je hierover betaald is enorm hoog.

Geduld is een schone zaak.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Allarick,

bijna 60 euro administratiekosten is op zich al veel geld....

Maar wat zijn daarnaast de kosten (voor die card) per maand/jaar.....? En wat, als de laatste termijnen (+ restantbedrag) betaald zijn....... hoe lang zit je dan nog aan die card vast....?

Vaak worden zulke zaken heel mooi voorgesteld, maar ik zou toch maar eens alles heel goed navragen; en mocht je het toch doen, laat alles wat er beweerd wordt, op papier zetten en daarbij dat er absoluut geen andere kosten (in welke vorm dan ook) voor die periode in rekening gebracht worden. Tevens dat je na betaling van dat restantbedrag, geen verplichtingen meer hebt jegens Comfort Card.

Ik heb zo'n vermoeden dat hier toch een addertje onder het gras zit.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.comfortcard.com/nl/

Als ik dat snel even doorlees moet je volgens mij wel rente betalen over het uitstaande saldo.

Harry

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je betaald rente over het openstaande bedrag 17.6 %

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je goed leest dan heb ik alles vermeld. 25 maanden X 25 euro, is 625 euro. Na 25 maanden betaal je nog 1214 euro. Dat alles maakt samen 1839,00 Euro plus 59,95 administratie kosten. Ik heb voor de zekerheid nog even kontakt opgenomen met de consumenten bond telefoon en die verzekerde me dat er geen sprake van rente is, als je netjes op tijd betaalt. Wat verstandig is, ik heb vervoer nodig ik moet 2 X 60 km per dag afleggen 4 dagen per week. Mijn vorige scooter is gestolen dus ik heb het geld niet kontant. Als ik het geld had dan had ik nooit over deze optie nagedacht.

Met vriendelike groet Allarick

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om Comfort Card en niet Comfortcard. En er achter zit van Lanschot bankiers

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf van Lanschot berekent rente over het openstaande bedrag.

25 maanden is meer dan 2 jaar u denkt toch niet dat een bank krediet geeft zonder er aan teverdienen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk, maar zorg wel dat je de laatste maand op tijd en het hele bedrag betaald want anders ben je echt het haasje en is de ellende niet te overzien.

Veel plezier.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even vergeten te vertellen wat het beruchte addertje is en ik hoop dat je dit nog even leest.

Betaal de laatste maand even wat eerder af en zeg gelijk de Comfort Card op. Je gaat daar namelijk elk jaar contributie voor betalen.
En koop niets op deze kaart naast die scooter want je gaat jezelf scheel betalen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is €60 "administratiekosten" dan niet verdienen?

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De comfort card van Van Lanschot is gewoon een creditcard  die 60,00 euro zijn alleen nog maar de adm.kosten daarnaast betaal je rente. dus is het 2x verdienen.

Je zou van lanschot kunnen bellen en naar de voorwaarden van hun confort card kunnen vragen.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2006 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oehoe, heel hartelijk bedankt voor je reactie. Datgeen wat jij geschreven hebt, wordt inderdaad beaamd door de experts van de Consumentenbond. Veel andere reacties zijn door de Consumentenbond ontkracht. Ik merk dat veel mensen niet goed lezen wat er geschreven wordt en wat mij ook aan die reacties stoort is te vroeg trekken van niet (geheel) onderbouwde conclusies. Ik heb al geschreven dat, als ik het al doe, het uit nood is, maar wel doordacht. Lenen is nooit de beste oplossing, maar als de nood aan de man is, zoek je voor de beste manier om het te regelen. Als je het maar zo regelt dat je niet met een krediet blijft zitten waar wel rente op zit. Vooral dank voor je tip tot opzegging, zal ik zeker doen!

met vriendelijke groet,

Allarick

p.s.: Oehoe, ga zo door!

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw verhaal en reacties maak ik op dat er in feite sprake is van een huurkoopovereenkomst en dat staat veelal in de voorwaarden van de overeenkomst als zodanig vermeld. De scooter wordt pas uw eigendom na de laatste betaling. Als u er zeker van bent dat u de termijnen en het restantbedrag over 2 jaar zonder probleem kunt betalen dan is het geen slechte zaak. Er wordt nauwelijks aan verdiend door de kredietgever maar zijn belang ligt natuurlijk meer bij de leverancier die door die regeling meer scooters kan verkopen dan normaal het geval zou zijn.
Als u stopt met betalen dan wordt de scooter opgehaald zonder dat u op enige restitutie aanspraak kunt maken en zal u contractueel ook nog een boete zijn verschuldigd. Betaal dus stipt en volledig. Succes

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is geen sprake van een huurkoopovereenkomst. Maar zoals terecht opgemerkt door Allarick leest de helft van de mensen de vraag niet correct en begint meteen een antwoord te typen.

Een addertje onder het gras ontstaat overigens alleen als je de slottermijn van € 1214 niet ineens kunt voldoen. Pas dan ga je een forse rente betalen.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met ComfortCard deze regeling is te doen mits je die (bijna 60 euro) als rente ziet en je ook naast deze 25 euro per maand ook minimaal 49 euro per maand opzij zet (op een spaarrekening bijvoorbeeld om aan het eind van die periode ook daadwerkelijk in staat bent om die 1214 euro ook te kunnen betalen.
Dat betekend dus naast die 60 euro admin.kosten elke maand wel 74 euro !!

Denk je dit vrij makkelijk te kunnen volhouden naast de betaling van verzekeringskosten/brandstofkosten + de nieuwe kentekenplaat ?

Vraagt deze Vrije Vogel die één keer ook met zo'n regeling een (overigens geen beste BCC-)computer heeft gekocht.
Die echter binnen die termijn alles betaald heeft en een verklaring daarvan gevraagd heeft om gevrijwaard te zijn van eventuele "foutjes" bij ComfortCard!