mjvanderwerf
door mjvanderwerf Mar 29, 2020 om 16:48
Computers & telefonie

Comprimeren anders dan met Winzip

Hallo,
een map waarin 3 video's staan wil ik tot één verstuurbare map comprimeren.
Wat zijn dan de mogelijkheden ?
MJ

4421 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2020 om 16:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kun je die map niet gewoon versturen met We Transfer?

Tip: grote bestanden versturen met WeTransfer
  1. Ga naar www.wetransfer.com.
  2. Klik op Voeg bestanden toe.
  3. Selecteer de bestanden die u wilt versturen.
  4. Klik op Openen.
  5. Er verschijnt een melding over het aantal bestanden dat geselecteerd is. ...
  6. Klik in het vak Email naar en typ het e-mailadres van de ontvanger.
  7. Klik in het vak Je e-mailadres en voer uw e-mailadres in.

(Bron)

Ka
door Kassagebruiker Mar 29, 2020 om 18:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je krijgt als verzender nog wel een 6 cijfer code in je email die je in moet voeren waarna de verzending echt begint.

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2020 om 17:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan gewoon met Winzip, of met de ingebouwde zip-functie van Windows. Klik voor dat laatste met de rechtermuisknop op de map en kies voor 'Kopiëren naar' > 'Gecomprimeerde (gezipte) map'.

Kan ook met bijvoorbeeld WinRar of 7-Zip.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 29, 2020 om 17:08
525 Antwoorden / 385 Vragen

`Dank !
MJ

rj
door rjw - Mar 29, 2020 om 18:05
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Let op dat sommige mailservers mails met .zip attachments weigeren. Het is misschien handiger om te delen via de cloud.

tdmduc
door tdmduc - Mar 29, 2020 om 19:29
703 Antwoorden / 2 Vragen

Video's versturen met mail is bijna altijd kansloos omdat je al gauw over de 10MB heengaat.

Ik deel gewoon mijn bestanden via Google Drive of Dropbox.

Kijkt er als het goed is ook niemand mee of dat je bestanden geweigerd worden(exe beststanden etc.)

redfloor
door redfloor - Mar 30, 2020 om 08:57
166 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon met WeTranser versturen. Dan hoef je helemaal niks te comprimeren. Als je Dropbox oid hebt is een deelbare link maken nog makkelijker!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2020 om 11:00
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Ik verzend vaak grotere bestanden en benut dan altijd We Transfer en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik benut de gratis versie.

mo
door mof - Mar 30, 2020 om 12:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

zip, gzip, ... houdt er rekening mee dat video's meestal al vrij goed gecomprimeerd zijn en dus niet heel veel kleinere bestanden opleveren.

zip comprimeerd tot 1 bestand, gzip tot losse bestanden die u evt als drie aparte files kunt versturen per mail als het gecombineerde bestand te groot is