ba
door bakkertje101 Jan 19, 2018 om 20:17
Computers & telefonie

Computer niet geleverd door computer outlet zeist

Op 20 december heb ik een 2e hands computer gekocht voor €99,00 bij computer outlet in Zeist, binnen twee dagen zou hij geleverd want alles was in orde. Door de kerstdrukte kon men niet op tijd leveren de orders zouden tussen kerst en oud en nieuw verwerkt worden, maar ook toen geen computer op mail over de stand van zaken rondom mijn levering werd niet op gereageerd. Omdat er steeds geen antwoord kwam heb ik mijn geld teruggeeist, maar ook daar wordt niet op gereageerd en hun webmail staat nu op geplande werkzaamheden.

Het schijnt dat ze failliet zijn verklaard op 10 januari 2018, maar daar hoor je niets over maar ben wel €99,00 armer. Mijn vraag is of het waar is dat computer outlet over de kop is en bij welke curator kan ik mijn geld opeisen of wat kan ik verder nog doen?

De betalingen werden verzorgt door Stichting Mollie Payments

3542 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jan 19, 2018 om 20:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Wel, de eigenaar zegt zelf dat ze failliet zijn https://nl.trustpilot.com/review/www.computeroutlet.nl

Cookies
door Cookies - Jan 19, 2018 om 20:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

De site is ook offline, zogenaamd wegens onderhoud. https://www.computeroutlet.nl Het ziet er naar uit dat je p.c. nooit geleverd gaat worden en je ook je geld kwijt bent.

marita5
door marita5 - Jan 19, 2018 om 22:26
11512 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Bakkertje101 , 

Computer Outlet is inderdaad failliet verklaard op 9-1-2018 , neem contact op met de curator .

Curator

mr. R. Meulenberg
 
Wisselweg 33 1314CB Almere 
Telefoon: 020-5216699

Rechtbank Midden-Nederland ( Vestiging Utrecht )

Rechter-commissaris: mr. P.A.M. Penders Insolventienummer: F.16/18/17 

bron : insolventies.rechtspraak.nl . 

Lees ook deze klacht , en het antwoord van de curator , klik op de rode regels .

https://www.klacht.nl/computeroutlet-nl/klacht/credit-nota-niet-betaald/ 

Antwoord Curator , 

https://www.klacht.nl/computeroutlet-nl/klacht/failliet-29/ 

Lees ook deze informatie , 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/faillissement/faillissement-rechten

hutch
door hutch - Jan 19, 2018 om 23:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen
2
mathijs_b
door mathijs_b - Jan 19, 2018 om 23:19
641 Antwoorden / 77 Vragen
2

Voor je iets on-line koopt moet je ALTIJD even googelen naar het bedrijf.

Over Computer Outlet wordt al geruime tijd steen en been geklaagd.

Maar dat is nu te laat! Die € 99 ben je helaas kwijt. Je kunt contact opnemen met de curator, maar ik vrees dat die niets voor je kan betekenen. 

Tip: Ik heb een pracht PC op de kringloop gekocht voor € 35.... loopt nu prima met Windows 10

Ga dus ook eens bij 2e handswinkels e.d. kijken. Of op Marktplaats maar dan wel zelf ophalen en werkend laten demonstreren vóór je betaalt!

ne
door neodutchio - Jan 19, 2018 om 23:54
5150 Antwoorden / 12 Vragen
3
hutch
door hutch Jan 20, 2018 om 10:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bedrijfjes waarover (heel) veel geklaagd wordt, mogen ook van mij zo snel mogelijk failliet gaan. Echter.... de eigenaren beginnen vaak weer met een nieuw/ander bedrijfje en dan begint het weer van voor af aan. Gelukkig zijn deze vaak weer te herleiden naar dezelfde eigenaar en kunnen (ook) wij weer gaan waarschuwen. Een voordeel is dan weer dat er gewaarschuwd kan worden met een link naar het oude bedrijfje, welke failliet is gegaan (al dan niet opzettelijk). Volgens Trustpilot heeft Computeroutlet na het faillissement nog een paar beoordelingen gerapporteerd (waar de eigenaar heel goed in en druk mee was).

hutch
door hutch Jan 20, 2018 om 10:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ook vreemd na een faillissement: "Onderhoudsmodus Excuus voor het ongemak. Onze website ondergaat op dit moment gepland onderhoud. Bedankt voor uw begrip."

'Gepland onderhoud'....???

ne
door neodutchio Jan 20, 2018 om 11:31
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Veel geklaag is dan weer relatief. Ik ben ook klant (geweest) bij computer outlet, maar in mijn ogen waren het hard werkende goede jongens. Ja, organisatorisch kon het beter, maar dat kwam omdat ze gewoon teveel hooi op hun vork namen. Met 2 of 3 man deden ze niet alleen de verkoop naar consumenten, maar ook inkoop en grote projecten in het bedrijfsleven. Als je ineens 50 laptops gebruiksklaar moet afleveren in een korte periode heb je weinig tijd meer over voor andere dingen. Tja, en ze deden beloftes in de hoop dat ze het waar konden maken, maar werden altijd door de realiteit ingehaald. Op zich was het geen slecht bedrijf, wellicht te hard gegroeid en teveel werk in te weinig tijd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer