ma
door majoha Apr 5, 2019 om 11:18
Computers & telefonie

Computer wordt vertraagd

Hallo mensen,

ik krijg al een tijd deze melding computer wordt vertraagd door ongewenste systeembestanden 155 GB , vertragende programma’s 2927 en beschadigde register bestanden 77 van Free AVAST. Zij bieden een programma aan om dat op te lossen
ik heb dat vroeger eens gedaan zonder resultaat.  Dus ik doe dat niet nog een keer

ik maakte me er niet zo druk over. Maar de laatste tijd wordt ie wel trager. Ik gebruik win 7, Firefox en een Acer 5750 G
Aspire van 7 jaar oud.

Hoe maak ik die Acer sneller.

majoha

3092 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 5, 2019 om 11:30
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,
u kunt foutcontrole en schijfopruiming proberen, verder kan deze link misschien nog uitkomst bieden.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15090

Ge
door Genee - Apr 5, 2019 om 11:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De harde schijf vervangen door een SSD.

audb
door audb Apr 5, 2019 om 16:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

DAn gaat het inladen van Windows wel sneller maar de laptop zal er niet veel sneller door worden.

Ge
door Genee Apr 5, 2019 om 16:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@audb
Neem aan dat er meer dan windows opstaat.
Alles wat gelezen en geschreven moet worden gaat sneller dus ook de geïnstalleerde programma’s werken veel sneller.
Was zelf verbaasd dat het zo’n snelheidswinst zou geven, investering meer dan waard.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2019 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die melding krijgt elke gebruiker van Avast. Ze willen graag dat je overstapt naar Avast Clean up premium (€19,99 per jaar).

Ter info: https://www.seniorweb.nl/artikel/beginnen-met-onderhoud-windows-7

tdmduc
door tdmduc - Apr 5, 2019 om 14:25
703 Antwoorden / 2 Vragen

Even snel opruimen met dit geweldig tooltje.(gebruik ik al jaren)

ADWCLEANER

Maakt korte metten met nare jongens(PUPS) en zorgt voor de meeste gevallen dat de rem eraf gaat.

Daarna 360 Total Security(gratis) installeren. Daarna Avast Free verwijderen.

https://www.360totalsecurity.com/nl/

Uw ACER kan nog een 2e leven aan. Vervang uw oude harde schijf door een SSD-schijf(klonen) en plaats nog wat RAMgeheugen erbij(als dit nog niet is gebeurd.

audb
door audb - Apr 5, 2019 om 16:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

https://privazer.com/nl/

Laat dit programma maar zijn werk doen deze is beter dan ccleaner.

Wat de register betreft dat kan je beter met rust laten, het schoonmaken er van is nutteloos het zou hoogtens 1 secode kunnen schelen maar een fout maken betekend veel ellende.

Wel opletten dat je ook de gegevens van je internet explorer of web-browsers wist maar als je wachtwoorden opgeslagen hebt dat je die wel bewaard.

Ook systeem bestanden (windows up-date) kan je gewoon wissen die heb je ook niet meer nodig en als je "slaap stand" gebruikt dan ook die uitzetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2019 om 17:05
16828 Antwoorden / 202 Vragen

ccleaner installeren en benutten als opruimtool kan ook van groot nut zijn bij trager wordende PC's.
(Repareert register, verwijdert onnodige bestanden, is gratis)

tdmduc
door tdmduc Apr 5, 2019 om 20:07
703 Antwoorden / 2 Vragen

ccleaner mekkert de laatse jaren alleen maar dat je het moet kopen.

gsm
door gsm - Apr 6, 2019 om 16:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Avast wil alleen maar dat je gaat betalen en wel voor enkele nutteloze extras.
Schenk geen aandacht aan deze bangmakerij van Avast. CCleaner is tegenwoordig ook van Avast en nu nog gratis.
Als je toch graag mee wil doen aan de heersende schoonmaakwoede onder computergebruikers, dan Was CCleaner altijd het beste programma.
Soms kan een computer er iets sneller van worden, maar de kans op fouten in het register maken is altijd aanwezig en dat komt vaak pas veel later aan het licht, wanneer bijvoorbeeld updates mislukken of de computer juist veel trager wordt.

br
door brui0929 - Apr 10, 2019 om 22:51
633 Antwoorden / 10 Vragen

Als eens Cclearner gebruikt om tijdelijke bestanden te verwijderen. Er zijn nu veel snelleren processoren zoals Intel I3 of sneller ook het RAM geheugen is sneller geworden.

Le
door LeCorbeau - Apr 10, 2019 om 22:55
38 Antwoorden / Vragen

cc cleaner werkt goed en Malwarebytes, je pc of laptop sneller maken door  intern geheugen uit te breiden, van 4 naar 8gb of 16gb of 32 doet je pc laptop goed.