jn
door jnzeevat May 27, 2024 om 11:45
Computers & telefonie

Computerzaak.nl reageert niet op garantieverzoek refurbishedsmartphone. Wat nu?

Na aanschaf refurbished Samsung Galaxy S24 smarttelefoon enige maanden geleden reageert "computerzaak.nl" met de melding u wordt gebeld door een medewerker. Helaas gebeurt dat niet.
Moeten wij dit melden aan de AFM ?

1360 7 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - May 27, 2024 om 11:50
527 Antwoorden / 1 Vragen
3

De AFM? Die is er niet voor dergelijke kwesties. Je bedoelt Consuwijzer, de consumentenkant van ACM.

Die shop is aangesloten bij Webshop Keurmerk, daar kun je een klacht indienen  https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/melden/?key=14875

Waarom ga je zitten wachten tot je terug gebeld wordt? Gewoon zelf blijven bellen naar 085 800 00 30 of appen naar 0610 086 086.

Thecla58
door Thecla58 - May 27, 2024 om 11:53
894 Antwoorden / 3 Vragen
3

Begin eerst eens met een e-mail en tegelijkertijd een brief via reguliere post en aangetekend. Het e-mailadres is op de site te vinden. Of je gaat naar een van de winkels die ze hebben misschien dat je daar verder komt. Neem je aankoopbewijs mee. 

Melden bij de AFM? Ik zou, als dat inderdaad nodig is, het melden bij deACM (Autoriteit Consument en Markt). 

Maar boven alles moet je eerst computerzaak. nl de kans geven om je klacht op te lossen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2024 om 11:57
7272 Antwoorden / 3 Vragen
2

Er zijn voorwaarden verbonden voor garantie bij de aankoop van een refurbishedsmartphone, lees deze eerst even door.

https://www.refurbished.nl/klantenservice/garantievoorwaarden

Mabelle
door Mabelle - May 27, 2024 om 12:08
527 Antwoorden / 1 Vragen
2

Wat is trouwens het probleem van de S24? Soms is het, al dan niet eenvoudig, zelf op te lossen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 27, 2024 om 13:57
2167 Antwoorden / Vragen
0

Dat hangt er natuurlijk vanaf, als u denkt dat de AFM een loket is waar u uw probleem neerlegt en dan lossen zij het verder op ben ik bang dat iemand uit de droom moet helpen. U moet om te beginnen uw probleem aankaarten bij uw leverancier en daar iets meer moeite instoppen dan één telefoontje. Het zal daarbij heel nuttig zijn dat ook schriftelijk te doen zodat u eea ook kunt aantonen. Komt u er met de leverancier niet uit kunt u er een zaak van maken, low budget bij de geschillencommissie indien uw leverancier daar aangesloten is en anders bij het kantongerecht. Ga eens naar de site van de Consumentenbond waar dit soort trajecten best goed uitgelegd worden.

Mabelle
door Mabelle May 27, 2024 om 13:59
527 Antwoorden / 1 Vragen

Met Whatsapp kun je het natuurlijk ook aantonen.

pe
door pebk - May 27, 2024 om 14:45
594 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe lang wacht u al? Minuten? Uren? Dagen? Weken?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Co
Cora B - Jul 13, 2024 om 17:17
Geldzaken & recht

Boiler na levering funktioneert niet

Ik heb in Bulgarije een tinyhouse laten bouwen. Nu na levering doet de boiler het niet. De bouwer/leverancier van de tinyhouse zegt dat het niet zijn probleem is hij heeft geleverd en trekt zijn handen er van af en zegt dat ik maar contact moet opnemen met de europese leverancier (garantie). Deze heeft geen vestiging in Nederland. Klopt het dat dit mijn verantwoordelijkheid is?  Ik moet nog een k ... Lees meer

ar
aroenbishar - Jul 16, 2024 om 23:12
Elektronica & tv

Gedwongen internet ziggo

Sinds 16 juli 2024 ben ik verplicht ziggo internet te nemen wil ik mijn programma's via mijn CI module bekijken. Ziggo dwingt mij hun netwerk te nemen zodat ik mijn programma's kan kijken. Er wordt gezegd via ziggo app kan je kijken, maar dat werkt ook niet. Mag ziggo je zomaar dwingen tot deze actie zonder een alternatief te bieden. Ik heb internet van een ander provider en kan alsnog op mijn tab ... Lees meer

diandra
diandra - Jul 13, 2024 om 09:38
Huishouden & energie

Migraine door omvormer

Hallo, sinds 2,5 jr wonen wij in een nieuwbouw woning (huur), vloerverwarming, warmtepomp en zonnepanelen tot zover de 1e paar mand niets aan de hand.
Toen begon de migraine, nooit last van gehad, maar naar verloop van tijd kwamen de aanvallen steeds vaker een heftiger, verleden week zelfs 4 aanvallen in 1 week waarvan 1 heel zware en daardoor zware medicijnen gekregen.
Eerder een beetje ... Lees meer