aa
door aaftink Jul 13, 2014 om 13:53
Computers & telefonie

Contact met Vodafone glasvezel

Ik ben een klant bij Vodafone glasvezel en vanaf het begin gaat er niets zoals het hoort te gaan. Contact met de klantenservice is over het algemeen slecht en de follow up is helemaal om te huilen.

Dit jaar zijn wij verhuisd en we hebben daarom een nieuw abonnement bij Vodafone afgesloten. Wij waren al klant bij hun en we dachten dat het daarom wel makkelijk zou zijn als we bij hun bleven bleven.

Een nieuw adres betekend een nieuw contract. Een nieuw contract betekend de speciale prijs voor de eerste 6 maanden. Zo is mij dit uitgelegd en zo hoort het volgens mij ook te gaan. Nu blijkt dus dat ze bij Vodafone hebben zitten slapen en krijg ik een factuur op mijn nieuwe adres van € 120,-. Hier is contact over geweest met de klanten service en heb hierbij aangegeven dat ik slechts € 34,95 per maand hoef te betalen dit omdat we een nieuw contract hebben. Nou mijn opmerking was begrepen en ze gingen er direct mee bezig. De volgende dag word ik gebeld met het heugelijke feit dat alles goed is gekomen. Mijn factuur is zoals het hoort terug gebracht naar € 60,-, moest dit $%#$ niet € 34,95 zijn?

Omdat men niet luistert en geen verantwoordelijkheden neemt heb ik besloten om de afgeschreven bedragen terug te laten boeken. Ik wil betalen wat moet en niets anders.

Nogmaals heb ik contact met ze gezocht en e.e.a. weer proberen uit te leggen ik heb zelfs e.e.a. in Excel uitgewerkt zodat het dan misschien toch "begrijpbaar" moet zijn. Ik blijf tegen een muur lopen en heb daarom het idee dat er bij Vodafone glasvezel totaal geen controle is over de werkwijze van de medewerkers. Reacties die je krijgt lijken nergens op en de enige begrijpbare reactie is een betalingsherinnering.

Wie heeft er een goede tip om mijn problemen op een goede gezonde wijze te laten oplossen? Ik heb de hoop opgegeven.

1044 10 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2014 om 19:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk 'gewoon' activatiekosten of die van de monteur.

Of wat vertellen ze bij Vodafone waar deze bedragen voor zijn?

aa
door aaftink - Jul 25, 2014 om 21:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn zeker geen activatiekosten. Mijn abonnement mag zoals overeengekomen de eerste 6 maand € 34,95 bedragen. Ze berekenen € 60,-. Het verschil tussen deze twee bedragen is lastig uit te leggen. Men begrijpt het zelf niet.

Momenteel zijn we er waarschijnlijk uit, ik heb gelijk gekregen en ik krijg creditnota's toegezonden. Toch ben ik heel bang dat komende maand weer ellende zal zijn, iedere medewerker van Vodafone welke ik heb gesproken kan me namelijk niet zeggen wat mijn maandlasten zijn. Zelf niet de medewerkers van de administratie. Wordt vervolgd....

ac
door acoma - Jul 28, 2014 om 15:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zou ik je willen aanraden om in te loggen op My Vodafone: https://myvodafonethuis.vodafone.nl/
Daar kun je de factuur zien en staat alles gespecificeerd.
Met die informatie kunnen wij misschien meer.

Het is misschien een rare vraag, maar is het abonnement op het oude adres al stopgezet?

aa
door aaftink - Jul 28, 2014 om 16:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Acoma,

Ik ben op mijn oude adres uitgeschreven. Het probleem is erg makkelijk te verklaren en staat ook in mijn vorige reactie. Ik heb een nieuw Abonnement welke de eerste 6 maanden € 34,95 kost. Vodafone factureert echter geen €34,95 maar €60,-.

Vanwege al het werk wat ik er mee heb gehad heb ik een extra credit gekregen van €20,-. Deze bedragen zijn niet goed ingevoerd en door het stugge karakter van Vodafone zal dit waarschijnlijk ook niet gebeuren.

Al met al heel vervelend en heel veel werk. Ik heb ontelbaar veel mails gestuurd / ontvangen. Ik heb waarschijnlijk al meer dan 20 keer telefonisch contact met ze gehad maar er gebeurd helemaal niets. Ik heb schriftelijke bevestigingen dat ik gelijk heb ik heb al zo vaak excuses voor het probleem gekregen maar lost niets op als de basis niet goed is. Men verzaakt het om deze basis goed te zetten.

Ik zit er momenteel sterk aan te denken om alle ontvangen mail op internet te posten. Dan kan iedereen zien hoe ze zijn en wat voor een moeite je moet doen om gewoon normaal een dienst van ze af te nemen.

Jij schrijft "Met die informatie kunnen wij misschien meer", ben jij ook een onderdeel van deze "fantastische" organisatie? Als dit zo is dan raad ik je aan om mij in jullie systeem terug te zoeken. Dan kun je zien dat inloggen op mijn Vodafone geen zin heeft.

Met vriendelijke groet,

Peter

ac
door acoma - Jul 28, 2014 om 17:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Aaftink,

Om eerlijk te zijn is dat geen duidelijke verklaring ;)
Facturen worden bij bijna geen enkel bedrijf handmatig ingevuld. Ze hebben wel producten die aan of uit staan.

Dat betekent dus dat er een onderdeel is dat niet klopt:
-Er kan iets teveel op staan, waardoor je teveel betaalt.
-Er kan iets te weinig op staan, zoals een korting.

Door naar de regels op de factuur te kijken hoort het duidelijk te zijn waar het mis gaat, ik vind het ook vreemd dat ze niet weten hoe het komt.
Zoiets zou met één mail of telefoontje af te handelen moeten zijn.

Datzelfde probleem heb ik bij Ziggo gehad.
Mijn factuur was te hoog omdat ze een korting waren vergeten in te voeren.
Dus toen belde ik ze, zei ik dat ik korting 'zus en zo' miste en toen hebben ze dat aangepast.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onbegrijpelijk. Vanaf het begin zoals het niet hoort en dan toch een nieuw abonnement aangaan. U zoekt dus de ellende zelf op.

aa
door aaftink - Jul 28, 2014 om 18:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger,

in het oosten zeggen we "achteraf kun je een koe in de konte kieken". Dat is hoe ik uw reactie opvat. Bij het afsluiten van een volgend contract zal ik de olifant in de ogen kijken. Nu rest mij niets anders dan een paar maand een slecht uitzicht.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In uw vraag stelt u dat u met u oude contract bij Vodafone al de nodige problemen had. Dus dat is niet achteraf kijken. U hebt zich laten verblinden door de aanbieding.

aa
door aaftink - Jul 29, 2014 om 12:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger,

Je hebt helemaal gelijk. Als je het zo zegt hoef je totaal geen professionaliteit meer te verwachten van bedrijven als Vodafone.

Ik bel ze direct op en bied mijn excuses aan, dit omdat ik verwacht dat zaken automatisch goed gaan en dat is blijkbaar niet meer van deze tijd! V

Bedankt voor je goede reactie en ik ga er direct mee aan de slag!

Ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel. Ik blijf dus gewoon verder gaan om dat te krijgen wat mij hoort.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik rechtsboven in bet zoekvak Vodafone in, lees en huiver.

Maar ik wens u uiteraard succes.