Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde
Pogingen om de problemen die we ervaren met Ziggo op te lossen hebben geleid naar een nagenoeg Kafkaëske situatie. Omdat Ziggo besloten schijnt te hebben niet meer te reageren probeer ik erachter te komen of er externe organisaties zijn die dit bedrijf kunnen bewegen eindelijk actie te ondernemen.
De onkunde en onwelwillendheid van Ziggo leiden tot zo veel problemen dat ik deze enkel beknopt opsom.
(1) Het volledige gebrek aan bereidheid tot contact is een prominent probleem. Na meer dan een jaar van mailtjes en telefoontjes wachten wij nog steeds op oplossingen voor onze problemen met Ziggo. Zowel mijn vriendin als ik zijn telefonisch lastig bereikbaar en ik verzoek bij ieder contact expliciet om een schriftelijke behandeling van onze klachten. Ziggo negeert dit verzoek volledig en weigert daarbij pertinent te verklaren waarom inhoudelijk schriftelijk contact afgewezen wordt. Ik heb al onnoemelijk vaak doorgegeven dat we beiden afhankelijk van voicemail zijn en later kunnen terugbellen. De voicemailtjes van Ziggo klachtenmanagement lijken echter niet meer dan het afstrepen van een formaliteit. Mevrouw Meulema meldt dat er is gebeld. Na drie pogingen voegt ze er aan toe dat er nu op een andere manier contact met ons opgenomen zal worden. Vervolgens volgt er altijd een volledige radiostilte. Na herhaaldelijk mailen met Ziggo klachtenmanagement heb ik twee keer een dagdeel vrijgemaakt voor telefonisch contact en heb ik deze doorgegeven. Ziggo heeft vervolgens niks meer laten weten, niet via e-mail, niet telefonisch.
(2) Augustus 2012 heb ik een klacht ingediend betreffende de reguliere klantenservice. Van een simpele uitbreiding van ons zenderaanbod maakte Ziggo een zooitje. Ondanks een herhaaldelijk verzoek tot een reactie blijft het stil.
(3) De internetverbinding die Ziggo biedt is verschrikkelijk. Het schijnt een vrij bekend probleem te zijn dat Ziggo niet de snelheid levert die beloofd wordt, maar veel vervelender is het feit dat met grote regelmaat onze verbinding volledig wegvalt. Na flink aandringen is er vorig jaar een servicemonteur bij ons langs geweest, maar de beloofde feedback over het ‘kastje’ in de straat bleef uit. De verbinding is onverminderd slecht en na een jaar van aandringen heeft Ziggo hier nog steeds niks over laten horen, laat staan de problemen opgelost.
(4) De downloadsnelheid van het onlangs afgesloten Z3-abonnement komt nog niet tot de helft van wat deze nu behoort te zijn. Ziggo reageert niet.
(5) Helaas functioneert ook de digitale (tv)ontvanger die we van Ziggo hebben gekregen totaal niet naar behoren. Vaak moet de stroom er volledig vanaf. Reacties van Ziggo vertonen niet meer dan een toevallige trefwoord-overeenkomst met de klacht en zijn duidelijk een copy-paste geheel.
(6) Bij alle digitale ontvangers die momenteel geleverd worden is ondertiteling van de zenders van het Hindi-pakket niet mogelijk. De groene knop levert niks op en teletekstondertiteling is geen optie omdat dit betekent dat het gehele beeld op zwart gaat. Reactie van Ziggo? Geen.
(7) Ik heb Ziggo meerdere keren laten weten dat wij geen deel willen nemen aan WifiSpots (en dat daarom ons modem hiervoor niet gebruikt kan worden). Ook hierop volgde enkel stilte.
(8) Ziggo gebruikt niet ons postadres maar het ‘adres’ dat bij de kabel hoort, maar weigert te reageren op mogelijke oplossingen.
Is er iets dat dit meest klantonvriendelijke bedrijf kan bewegen om in actie te komen?
Wat ik niet kan begrijpen is dat ik zelf al die jaren al bij ziggo kabel heb, en ook problemen gehad heeft altijd voor 10% geholpen ben. En echt niet eenmaal maar zelf meerdere malen de zelfde tag telefoon via de telelefoon alles weer correct werkte. U bent een van de weinige van die millioenen klanten waar het niet lukt maar waarom, misschien omdat u niet precies kan vertellen wat er eigelijk mis is n zelf weinig technisch kan denken. En dan wordt het moeilijk voor degene die u moet helpen. Jammer voor u maar met zoveel klanten zal het best weleens verkeert gaan.
Sorry voor u maar ik werk echt met mijn leeftijd bij ziggo. Hoewel ik wel electronich wat meer in huis heb. Maar als menouder is dan 83 heb ik er toch nog problemen met wat er eigelijk nog allemaal mogelijk is.
Wat ik niet begrijp is, dat als u al zo lang problemen hebt, niet opzegt, maar kort geleden dat abonnement ook nog uitbreidt.
Ik was allang overgestapt naar een ander.
[quote=camus schreef op maandag 23 sep 2013, 18:51]
(7) Ik heb Ziggo meerdere keren laten weten dat wij geen deel willen nemen aan WifiSpots (en dat daarom ons modem hiervoor niet gebruikt kan worden). Ook hierop volgde enkel stilte. Dat je gewoon zelf uit en aan zetten via 'Mijn Ziggo' / Internetinstellingen.
Ik heb in het algemeen goede ervaring met de Ziggo helpdesk en met die van UPC ook trouwens. Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Als ik zo de tekst in je vraag doorlees, dan vraag ik mij af of je wel bereid bent om geholpen te worden. Een eerste voorwaarde, om goed geholpen te kunnen worden, is om zelf altijd (altijd dus) netjes te blijven.
Gezien de inhoud van de vraag krijg ik de indruk dat je veel te snel uit je slof schiet.
*gezien je Kafkaëske ervaringen met dit wereldbedrijf, zou ik zo snel mogelijk een andere provider zoeken
*maar dan wél een die waar voor je geld levert en probleemoplossend denkt
[quote=tijger1 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:40]Wat ik niet begrijp is, dat als u al zo lang problemen hebt, niet opzegt, maar kort geleden dat abonnement ook nog uitbreidt.
Ik was allang overgestapt naar een ander.
Tijger1, kon het maar. Helaas zijn er op dit moment geen andere reële opties beschikbaar op mijn postcode. Daarbij gun ik Ziggo de uitbreiding niet, maar heb ik sneller internet nodig.
[quote=diumenge schreef op maandag 23 sep 2013, 19:56]
Dat je gewoon zelf uit en aan zetten via 'Mijn Ziggo' / Internetinstellingen.
Diumenge, bedankt voor de tip! Je zou denken dat Ziggo me dat ook had kunnen laten weten in antwoord op mijn vraag.
[quote=gsm schreef op maandag 23 sep 2013, 20:22]
Gezien de inhoud van de vraag krijg ik de indruk dat je veel te snel uit je slof schiet.
Gsm, dat valt gelukkig best mee, maar na een jaar lang nul op het rekest te hebben gekregen wordt een mens moedeloos.
Kun je aan mijn prachtige bolhoed niet aflezen hoe netjes ik ben?
Dearagain, dat klinkt goed. Kon het maar.
[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:09]Wat ik niet kan begrijpen is dat ik zelf al die jaren al bij ziggo kabel heb, en ook problemen gehad heeft altijd voor 10% geholpen ben. En echt niet eenmaal maar zelf meerdere malen de zelfde tag telefoon via de telelefoon alles weer correct werkte. U bent een van de weinige van die millioenen klanten waar het niet lukt maar waarom, misschien omdat u niet precies kan vertellen wat er eigelijk mis is n zelf weinig technisch kan denken. En dan wordt het moeilijk voor degene die u moet helpen. Jammer voor u maar met zoveel klanten zal het best weleens verkeert gaan.
Sorry voor u maar ik werk echt met mijn leeftijd bij ziggo. Hoewel ik wel electronich wat meer in huis heb. Maar als menouder is dan 83 heb ik er toch nog problemen met wat er eigelijk nog allemaal mogelijk is.
Niet voor 100% geholpen ben?
Tot nu toe heb ik geen probleem qua onkunde van ZIGGO kunnen bespeuren, nou ja 1 klantenservicemedewerkster die onlangs mij voorstelde om kanalen 45, 46, 47 enzovoort te proberen. Helaas wist deze medewerkster niet dat er geen kanalen 45 tot en met 100 niet in gebruik is bij ZIGGO.
Voor de rest wordt de kundigheid van de klantenservicemedewerkers door mij op de proef gesteld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer