Op
door Opa Eus Jul 4, 2017 om 22:23
Computers & telefonie

Contacten overzetten van Lumia telefoon naar iphone6

Hoe kan ik mijn gegevens(contacten) van simkaart Lumia telefoon overzetten naar nanokaart Iphone6?   De kaart van Lumia past niet in Iphone.

9901 8 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 4, 2017 om 22:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wie slaat er nog gegevens op de simkaart op? Bij Apple worden ze net als bij Google in de cloud bewaart. Echter u heeft een Windows phone u zal de gegevens eerst moeten omzetten naar een formaat waar een iPhone mee overweg kan.
Er zijn op dit forum vast mensen die u op weg kunnen helpen.

tolsma1945
door tolsma1945 Jul 5, 2017 om 14:57
229 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn nog zat mensen die de contacten eenvoudig op de simkaart hebben,wel zo eenvoudig,neemt niet weg dat in the cloud prima is,raak je de contacten ook nooit kwijt.

Gr
door Grunn1 - Jul 4, 2017 om 23:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kaart bijknippen tot het kleinere formaat en dan maar hopen dat de iiiiphone je gegevens kan lezen. Appel kennende zal dat wel niet.

tolsma1945
door tolsma1945 Jul 5, 2017 om 14:51
229 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Apple kan heel veel niet.Bij Android kan bijna alles.Neemt niet weg,dat Apple goede en mooie toestellen heeft.

Gr
door Grunn1 Jul 5, 2017 om 16:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mooi is persoonlijk en goed is betrekkelijk en ze zijn veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Je betaald voor de naam en om het exclusief te houden.

jo
door jorisw Jul 5, 2017 om 20:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie hebben de melk wel horen klotsen, maar konden de tepel weer eens niet vinden. Geen van de OS-en gebruikt een standaard voor de contacts. Dus Android is op dit gebied niks beter dan iOS.Je zult altijd een tussenstap nodig hebben.

Ge
door Genee - Jul 4, 2017 om 23:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou voor de iphone een nanokaart aanvragen bij uw provider.
Voor overzetten contacten zie
https://blog.telfort.nl/contacten-overzetten-naar-je-nieuwe-telefoon-zo-doe-je-dat-53

Gr
door Grunn1 Jul 5, 2017 om 01:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan de oude gewoon bij laten knippen, heb het zelf ook laten doen. Voordeel is dat je contacten erop blijven staan.

Ge
door Genee Jul 5, 2017 om 06:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot Zou het dan niet zelf doen maar naar een gsm winkel gaan.

Cookies
door Cookies Jul 5, 2017 om 13:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@toonder: heb ze regelmatig zelf geknipt met een huishoudschaar. Lukt prima, kwestie van even opletten. Er zijn ook simkaartknippers te koop.

Ge
door Genee Jul 5, 2017 om 13:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@carola.83 Prima als de TS het risico wil nemen, dacht dat sommige winkels dat knippen gratis doen.

Gr
door Grunn1 Jul 5, 2017 om 16:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Daarom zei ik ook bij laten knippen. Voordeel is dan als het fout gaat heb je het niet zelf gedaan en kan je gelijk een nieuwe krijgen.

capteam
door capteam - Jul 5, 2017 om 13:24
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze inderdaad in de cloud opslaan. Zowel Apple, Android als Microsoft kunnen de contactpersonen opslaan in de cloud.
Bij alle drie de platformen kun je kiezen waar je ze op wilt slaan. Op uw Lumia is ook een iCloud account toe te voegen, als u de contactpersonen daar alvast inzet dan zijn ze meteen beschikbaar als u een iPhone heeft.

Er
door Er73 - Jul 5, 2017 om 17:07
3 Antwoorden / Vragen

Als u een abonnement heeft bij bv Vodafone, dan hebben ze in de winkel een omzet apparaat. Met oude en nieuwe telefoon daarnaartoe en ze kunnen het van uw oude telefoon overzetten naar de nieuwe. Mocht dit niet lukken, dan zouden ze u mogelijk in een Appelstore verder kunnen helpen. Succes

johanv1100
door johanv1100 - Jul 6, 2017 om 15:01
63 Antwoorden / Vragen

Even met je simkaart naar je provider,die heeft een speciale tang om de kaart passend te maken
Dan kan je eventueel gelijk een nieuwe simkaart meenemen.Niet zelf knippen ,want dat gaat bijna altijd mis.

Cookies
door Cookies Jul 6, 2017 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Niet zelf knippen ,want dat gaat bijna altijd mis...... Onzin.

johanv1100
door johanv1100 Jul 7, 2017 om 12:25
63 Antwoorden / Vragen

Van Micro naar Nano wel.

pe
door pebk - Jul 6, 2017 om 17:11
581 Antwoorden / 0 Vragen

Sla ze op in de Lumia (eventueel overhalen vanaf deze simkaart) en zet ze op de nieuwe nanokaart, met het micro- of miniadaptertje.

Alternatief is zoals Toonder al zegt. Van Windows Phone naar iPhone kan ook via een MS account.
https://www.copytrans.net/support/how-to-transfer-contacts-from-windows-phone-to-iphone/

Andere mogelijkheid (heb ik net gedaan om van een hele oude Nokia naar een Android te gaan):
- Alle nummers die interessant zijn overtypen en de rest vergeten. (Eventueel via bluetooth overdragen)

mb
door mboelis - Jul 6, 2017 om 18:57
1 Antwoorden / Vragen

Nummers op de SIM is uit de tijd. Probeer de contacten te synchroniseren met Google Contacts. Dan neem je alle gegevens van contacten mee. Een iPhone en Android smartphone kan namelijk ook synchroniseren met Google, het lijkt me logisch dat een Windows phone dat ook moet kunnen. Heb je dit eenmaal onder de knie, dan typ je nooit meer een contact over. Je agenda kan je ook synchroniseren op dezelfe wijze.