sa
door saskia1971 Feb 15, 2006 om 12:52
Computers & telefonie

Contract laten verbreken?? KPN

beetje lang verhaal, maar ik hoop toch dat iemand het leest.

16 december heb ik bij t-for-telecom een nieuwe telefoon (S.E.W900) met op advies van het personeel een KPN-abonnement uitgezocht.Al snel bleek dat KPN geen instellingen geeft voor dit toestel. Dus ik kan alleen bellen en sms gebruiken, terwijl mijn telefoon meer mogelijkheden biedt (email, intenet, etc)

In eerste instantie heb ik de winkel verantwoordelijk gesteld en gevraagd het probleem op te lossen, omdat ook KPN de schuld bij hun legt.Na anderhalve maand ben ik met deze zaak geen stap verder gekomen. Ze hebben wel aangeboden om een ander toestel uit te zoeken,maar het enige toestel dat ik wel ok vond hadden ze alleen in een engelstalige versie en dat wil ik dus niet. Nu zeggen ze dat ze hun best hebben gedaan (wat al uitzonderlijk was volgens de medewerker) terwijl de fout bij KPN ligt.

Toen maar weer KPN gebeld. Ze zouden het voorleggen aan hun afdeling klantenreactie. Nou reactie hoef je daar niet van te verwachten. Hun spoedbehandeling waar ik om gevraagd heb duurt nu alweer een tijdje. Ik moet maar geduld hebben is het antwoord.

Ik vind het in een woord schandalig, omdat ze me ook nog eens hebben afgesloten! !!!!! Ik weiger echter te betalen als ik geen waar krijg voor mijn geld en de rekening niet klopt. Ze berekenen aansluitkosten en het volle abonnementskosten terwijl er duidelijk is afgesproken dat het aansluitkostenvrij en 50% de eerste 5 maanden. Ze geven toe dat er een fout is gemaakt en dat ze dit zullen berekenen in de volgende factuur. Nou als het aan mij ligt komt er geen volgende want ik wil het contract laten beindigen. Ik heb al twee maanden ellende.

Bij t-for telecom en een medewerker van de klantenservice van KPN hebben ze gezegd dat ik wel genoeg gronden heb om het contract te laten beindigen.

Ik wil graag een nieuwe telefoon met abonnement wat het wel goed doet! nu moet ik maar -afgesloten- wachten op een reactie van KPN.

Als ik zeker van mijn zaak was dan zou ik gewoon al een nieuw abonnement afsluiten, maar je weet het nooit wat ze uiteindelijk bij KPN zeggen.

Wie kan advies geven????

452 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 15, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vergeten te vermelden dat de technische dienst van zowel KPN als t-for-telecom uitvoerig naar het toestel hebben gekeken en het is ze niet gelukt om de instellingen erin te krijgen in een vergelijkbaar toestel.

Ik denk dat het bij je onatwoord een typfout is geweest, want je schreef dat er inderdaad instellingen zijn, want bij kpn hebben ze ze niet.

Ik heb ook klantenservice verteld dat ik heel graag wil betalen, maar dat ik dan van hun een rekening wil met de werkelijke kosten. Ik vind niet dat ik iets voor moet gaan schieten en dan maar mag wachten of ik het inderdaad terug krijg. En gezien het hele verhaal met al zijn missers heb ik daar weinig vertrouwen in.

Is er inderdaad een kanas dat het contract beindigd gaat worden????

want dan ga ik nu snel een abonnement afsluiten voor ik óp zo'n zwarte lijst kom!!

Ik wilde een qtec, maar vreemd genoeg hebben ze die alleen in het engels en verder wil ik geen ander toestel hebben.

Ik ben nu trouwqens ook op een punt dat ik helemaal van kpn af wil dus ik wil niet eens meer een ander toestel!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2006 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een typefout: er zijn geen instellingen voor je toestel te krijgen (sorry...)

De kans dat je onder je contract uit kunt komen durf ik niet in te schatten. KPN kan zich op het standpunt stellen dat het door jou gebruikte toestel uiteindelijk niet hun probleem is, waar ze nog niet eens ongelijk in zouden hebben. De winkel kan het tegenovergestelde standpunt in nemen (niet hun probleem) en heeft daar ook een punt mee. Daarnaast hebben ze je een oplossing aangeboden (zoek een ander toestel uit), waarmee ze zich correct hebben gedragen. Dat jij geen ander toestel kunt vinden wat je wil hebben is, heel hard omschreven, natuurlijk niet hun probleem.

Ik zou, als ik jou was, toch maar betalen. Nogmaals, als ze fout zitten wordt dat netjes verrekend met de volgende factuur! En een hele factuur achterhouden omdat je een deel van de factuur bestrijdt mag sowieso niet, dus op dat punt ga je hoe kan ook nat als je niet in ieder geval een het deel van de factuur waar geen discussie over is betaald. De rest van de factuur moet je in dat geval betwisten, bij voorkeur middels een aangetekende brief.

Als je niet betaalt, haal je je veel meer ellende op de hals dan je je nu voor kunt stellen. Je krijgt een factuur van vele honderden euro's en de kans is erg groot dat je die uiteindelijk nog moet betalen ook. Het feit dat je op een zwarte lijst komt is op dat moment echt het kleinste probleem wat je zult krijgen, dus wat je ook doet, voorkom dat! Betaal in ieder geval het deel waar geen discussie over bestaat (en klaag schriftelijk, aangetekend).

Je bent momenteel uiteindelijk afhankelijk van de coulance van KPN om onder je contract uit te komen. Of je zult toch genoegen moeten nemen met een ander toestel (mits het aanbod van de winkel nog staat, hoe oud is dat aanbod?) danwel een Engelstalige Qtek (9100, vermoedelijk?) of wellicht even afwachten of er nog een Nederlandstalige versie van komt.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2006 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wet zegt dat een overeenkomst tussen twee partijen niet alleen datgene omvat wat in het  contract tussen twee partijen staat (de kleine lettertjes) maar dat er ook sprake moet zijn van een wils-overeenkomst.
In dit geval wilde u met het contract en de telefoon alles wat deze telefoon techniesch bezien bieden kan.
Ik begrijp ook dat u dat met T-for-Telecom bent overeengekomen en in feite heeft u verder met KPN niets te maken.
Het is de verkoper van T-for Telecom die had moeten weten dat de KPN de extra diensten zoals u dat  wilde niet kon/kan of wil leveren.
U kunt u in dit geval beroepen op dwaling voortkomend uit verkeerde en/of onvolledige voorlichting en daarmee proberen het contract mdat u met T-for-Telecom heeft te (laten) ontbinden.
Zie om naar een dichtstbijzijnde wets(rechts)winkel o.i.d. en stel daar samen een brief op die u aangetekend verzend.
Stel een redelijke termijn om de zaak op te lossen en stuur een copie van deze brief ook naar KPN.
(zorg ook dat u de kortingsakties die golden op het moment van aanschaf van de telefoon ook op papier hebt staan (scan ze desnoods in op de PC en bewaar deze zorgvuldig!) en stuur van deze akties toch voor de zekerheid  een copie mee met de brief naar KPN.

En tenslotte
Voor allen die heel zeker iets hebben te vorderen (UPC/KPN/Provider/garanties met teruggave van bedragen) zoek op internet eens Nedincasso op, een incassobureau dat voor hen die een vordering hebben niet het vel over de neus trekt, zelfs niet als het toch met een vordering mis loopt.
Als u zeker weet dat u in uw recht staat waar het een geldvordering betreft zal de tegenpartij eerder dwingen om u uiteindelijk in het gelijk te stellen.

Met vriendelijke groet;

De weer wakkergemaakte Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 16, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend verhaal. Je lijkt echt tussen wal en schip te vallen, helaas. Om de een of andere reden zijn er inderdaad een WAP-instellingen te krijgen voor je W900i icm KPN. Waarom is mij persoonlijk een raadsel, overigens.

Allereerst het slechte nieuws: het kan best zijn dat de afdeling klantreacties van KPN helemaal niet gaat reageren, omdat je in hun ogen een betaalachterstand hebt. De meeste providers stellen zich op het standpunt dat ze geen wanbetalers helpen. Je kunt in dit soort gevallen ook altijd het beste eerst betalen en dan gaan klagen. Nu krijg je namelijk heel veel gedonder. Uiteindelijk zul je ivm de fouten op de factuur absoluut gelijk krijgen, maar voordat het zover is... Ze beginnen met aanmanen en afsluiten, vervolgens krijg je een slotnota (je wordt dus uit het klantenbestand gegooid), met tegelijkertijd een registratie op een zwarte lijst die voorkomt dat je ergens anders een abo af kunt sluiten (die heb je al of krijg je zeer binnenkort). Uiteindelijk volgt er een gerechtelijke procedure, waarin je overigens niet geheel kansloos zult zijn. Maar het gevolg van het incassotraject waar je in zit is dat klachten van jouw kant geen hoge prioriteit krijgen.

Ik weet niet hoe lang je al wacht op een reactie, maar je zou kunnen overwegen om nog een aangetekende brief te versturen of wellicht een poging te wagen om de hulp van de winkel in te roepen als bemiddeling tussen jou en KPN. Je eerste prioriteit moet nu zijn om zo snel mogelijk uit het incassotraject te komen (om veel ellende te voorkomen), om daarna te kijken of je je contract met KPN ontbonden kunt krijgen. De kans dat je momenteel een ander abo af kunt sluiten is niet al te groot meer!

Ik lees dat de winkel je heeft aangeboden om een ander toestel uit te zoeken; is de SonyEricsson W550i geen optie? Of de W800i? En welk toestel had je in gedachten?