ge
door gerts May 6, 2019 om 19:55
Computers & telefonie

Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk.

Mijn Klacht:

Ik heb het contract van het mobiele nummer welke op mijn naam staat, maar mijn zoon gebruikt over proberen te dragen aan hem. Helaas is dat niet gelukt. De 1e keer kreeg ik een afwijzing. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat het e-mail adres niet juist zou zijn, dit stond al op naam van mijn zoon. Dit na veel moeite aangepast. De 2e keer kreeg ik wederom een afwijzing, bleek dat het email adres niet was aangepast terwijl dit wel had gemoeten. Afgelopen weekend alles voor de 3e keer ingevuld, en vandaag wederom afgewezen. Na een half uur aan de lijn hebben gehangen met Tele-2 kreeg ik te horen dat mijn zoon in 2016 zijn eigen rijbewijs heeft gebruikt bij het verlengen van het abonnement. Dit is toen gewoon geaccepteerd door Tele-2.Omdat het nu 3 keer geprobeerd is het contract te verlengen ziet men dit als fraude, ondanks dat ik een ander id nummer heb aangeleverd van mijn zoon. Het systeem staat nu geen overname meer toe. Er is ook geen manager die dit kan aanpassen. Ik zou het abonnement kunnen overdragen naar een andere provider (evt. prepaid), en vanuit hier weer naar Tele-2. Volgens mij zijn hier dan ook nog weer extra kosten aan verbonden. Tele-2 bepaalt blijkbaar zijn eigen regels. In de voorwaarden van de contractovername word ook niet gesproken over de regeling als het misgaat, je het contract niet meer kan overdragen. Wij maken gebruik van 3 abonnementen van Tele-2, maar ik krijg steeds meer spijt dat we hierme in zee zijn gegaan.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de contractovername geaccepteerd is, alle gegevens zijn in het bezit van Tele-2. Tevens verwacht ik een compensatie voor het ongemak. Tevens zal Tele-2 hun voorwaarden moeten aanpassen, en duidelijker moeten zijn wat er eventueel zou kunnen gebeuren als het 3x fout gaat.
Als ik mijn pincode bij de bank meerder keren verkeerd intoets, is dit te herstellen, en een mobiel abonnement niet?

2501 11 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - May 6, 2019 om 20:02
509 Antwoorden / Vragen

Succes

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:33
0 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt.

simon55
door simon55 - May 6, 2019 om 20:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Tele 2....weg ermee. Een en al ellende

Grunnen.
door Grunnen. May 6, 2019 om 20:51
509 Antwoorden / Vragen

Alweer ?

aurora1
door aurora1 - May 6, 2019 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar wij zijn niet van Tele2, wij kunnen dit dus niet voor u oplossen, net zomin als we andere klachten oplossen.

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:32
0 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dat snap ik, maar deze site brengt het wel onder de aandacht.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2019 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij lossen helemaal niets op. Maar waarom zegt u dat abonnement niet gewoon op? En dan neemt zoon zelf een  abonnement.

En er is toch niet drie keer geprobeerd te verlengen? U wilde het overschrijven op een andere naam. Ik heb trouwens nooit een identiteitsbewijs nodig gehad bij het verlengen van een abonnement. Dus ik weet niet waarom uw zoon dat nodig had.

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:32
0 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteraard kan het abonnement opgezegd worden, maar hij wil wel het nummer behouden.

Geen idee waarom hij het nodig was, maar dit had Tele2 ook niet mogen toestaan. Blijkbaar is dat makkelijker dan en contract verlengen.

diumenge
door diumenge - May 6, 2019 om 20:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom plaats je hier een kopie van je klacht op klacht.nl?

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:33
0 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij mag ik zelf bepalen op welke sites ik iets wil zetten, en hoe breder ik het wegzet, hoe meer aandacht hiervoor is.

diumenge
door diumenge May 7, 2019 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En waar lees je dan dat je hier klachten kan plaatsen? Dit is een site voor consumentenvragen.

ge
door gerts May 8, 2019 om 18:17
0 Antwoorden / 2 Vragen

Een klacht is toch ook om anderen om advies te vragen hoe hier mee om te gaan. Ik leg mijn kacht voor aan andere consumenten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2019 om 21:30
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft uw zoon zijn id gegevens benut om uw abonnement te verlengen. Het lijkt mij terecht dat men bij Tele2 nu afwijzend reageert.
Bovendien is het uw telefoonnummer en dat kunt u niet zomaar overzetten naar een ander en vooral nu kennelijk 'de ander' uw id eerder heeft benut voor de verlenging.

De opolossing die u noemt kan m.i. ook niet. U kunt met uw abonnement wel overstappen naar een andere provider maar dan behoudt u het nummer. Het enige dat wel kan is het opzeggen van uw nummer en dan uw zoon het nummer laten kopen. Dat kan veelal wel. (Ik weet o.a. dat bij een faillisement van een bedrijf het nummer door de curator is verkocht aan een concurrent)

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:35
0 Antwoorden / 2 Vragen

Dat klopt inderdaad. Maar bi het verlengen wordt het toegestaan, is de controle minder, en nu doen ze moeilijk terwijl ik alles kan aantonen.

De geboden oplossing werd mij door een medewerkster van Tele2 aangedragen.

ma
door malty - May 6, 2019 om 23:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Voorgestelde oplossing is uw rekeningnummer van dat contract wijzigen in dat van uw zoon.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/abonnement-overdragen-aan-18-jarige-zoon-66461

ma
door malty May 7, 2019 om 09:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dan betaald uw zoon zijn eigen belkosten.

ge
door gerts May 7, 2019 om 17:37
0 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn, maar ben dan wel benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan als ik dat abonnement wil wijzigen, volgens mij krijg je dan weer problmen. Maar ik zal het in gedachten houden.

panter22
door panter22 - May 7, 2019 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom laat je het abonnement niet gewoon aflopen en neemt je zoon daarna op eigen naam een abonnement.
Zolang het abonnement loopt, betaalt je zoon aan jou elke maand de abonnementskosten.

Th
door Thijs124 - May 8, 2019 om 09:19
289 Antwoorden / Vragen

Ze moeten de contract overname accepteren?
Een compensatie en tele2 moet zijn voorwaarden aanpassen?
Aangeven wat er gebeurd na drie keer fout.? Ze doen eigenlijk niks meer. Dus.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 13, 2019 om 13:36
35 Antwoorden / Vragen

succes met tele 2

Ka
door Karel.F - May 13, 2019 om 14:01
26 Antwoorden / Vragen

Opzeggen en overstappen naar een ander provider, je hebt niks aan de "klantenservice".