sm
door smoelenhoek Aug 12, 2014 om 05:13
Computers & telefonie

Cookies verwijderen

Cookies weigeren heeft geen zin omdat je dan geen website kunt bezoeken. Hoe kun je de cookies die op je pc worden geïnstalleerd om je te kunnen volgen, (blijvend) verwijderen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zit er erg mee.

1758 14 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 12, 2014 om 05:19
937 Antwoorden / 2 Vragen

Permanent gaat niet, omdat de websites ze elke keer opnieuw plaatsen. Wel kunt u de browser, afhankelijk van welke, zo instellen dat deze na elke sessie worden verwijderd. Hou er rekening mee dat dit ook geld voor inlog pagina's, dan moet u steeds uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoeren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 12, 2014 om 06:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Door bijvoorbeeld FireFox te gebruiken met de add-on Ghostery, maak je het volgen al lastiger, want ze volgen je niet alleen via cookies.. Voordeel is, dat deze add-on geen problemen geeft en dus voor iedereen geschikt.

Ook kun je in FireFox heel makkelijk, logins en wachtwoorden laten onthouden zonder cookies nodig te hebben, waar kaasbroodje naar refereert.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2014 om 09:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo smoelenhoek,

Cookies verwijderen: een stappenplan.
Lees hier de info van de Consumentenbond.

Suc6

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 12, 2014 om 10:34
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 12 aug 2014, 06:58]Door bijvoorbeeld FireFox te gebruiken met de add-on Ghostery, maak je het volgen al lastiger, want ze volgen je niet alleen via cookies.. Voordeel is, dat deze add-on geen problemen geeft en dus voor iedereen geschikt.

Ook kun je in FireFox heel makkelijk, logins en wachtwoorden laten onthouden zonder cookies nodig te hebben, waar kaasbroodje naar refereert.

Jammer dat op sommige websites filmpjes niet meer afspelen met die addon aan. Tijdelijk uitzetten is zeer makkelijk, maar weet de doorsnee gebruiker wel hoe ;) anders krijgen we vragen waarom sommige dingen ineens niet meer werken. Ik gebruik de addon overigens altijd. Erg handig!

sc
door scontra - Aug 12, 2014 om 11:03
66 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 09:02]Hallo smoelenhoek,

Cookies verwijderen: een stappenplan.
Lees hier de info van de Consumentenbond.

Suc6

@edrick3,

Heeft u misschien ook een voorbeeld hoe in Chrome de browsergeschiedenis automatisch wordt verwijdert bij het afsluiten van de browser.
Bij voorbaat bedankt.

vr.gr. scontra

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2014 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@scontra,

Lees eens hier ter info.

Met vr.gr.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 12, 2014 om 12:24
646 Antwoorden / 8 Vragen

Ik gebruik het (gratis) programma CCleaner van Piriform hier al jaren voor. Het is gratis te downloaden op www.filehippo.com.
Het programma biedt je de mogelijkheid om de cookies die je wel wilt bewaren te behouden, en geeft je meteen de mogelijk om je registry van de Windows PC op te ruimen.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 12:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

voor Flash Player-cookies verwijderen, lees klik hier, klein stukje scrollen, staat in het kader.

gompy2
door gompy2 - Aug 12, 2014 om 17:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=damaster schreef op dinsdag 12 aug 2014, 12:24]Ik gebruik het (gratis) programma CCleaner van Piriform hier al jaren voor. Het is gratis te downloaden op www.filehippo.com.
Het programma biedt je de mogelijkheid om de cookies die je wel wilt bewaren te behouden, en geeft je meteen de mogelijk om je registry van de Windows PC op te ruimen.Onderstaande link is beter.
Direct naar de Piriform website en dan de onderste versie nemen, de "Slim" versie, daar wordt je niet gevraagd of je eventuele adware mee wilt installeren.
De middelste versie kan ook, dan wordt er niets geïnstalleerd en heb je een portable versie.
Klik-> Ccleaner Slim

Voor de rest, een aanrader voor Topicstarter.
Installeren, dan "Intelligente scan voor de te bewaren cookies" laten doen, eventueel een vinkje weghalen bij Prullenbak als je dat zelf in de hand wilt houden, en verder nergens meer aanzitten.
Vele miljoenen gebruiken dit tooltje.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 12, 2014 om 18:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aanvulling; de site filehippo.com is an sich gewoon veilig. Ook CCleaner, echter wat gompy2 al aangeeft er zit iets in (klik) wat je naar mijn mening beter niet kunt installeren (niet dat het echt gevaarlijk is, maar onwenselijk) , 'n vergissing is zo gemaakt..
Overigens krijg ik hier nooit de vraag tijdens installatie (update) of hij die toolbar moet installeren (dat snap ik dan weer niet).

gompy2
door gompy2 - Aug 12, 2014 om 18:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 12 aug 2014, 18:24]
Overigens krijg ik hier nooit de vraag tijdens installatie (update) of hij die toolbar moet installeren (dat snap ik dan weer niet).Ik wel, je hebt hem ooit al eens geïnstalleerd, of je update gewoon, dan "ziet" die slimmerd al in je registertje dat jij dat niet belieft...
Slimme rakkers die Ccleaners hoor... ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 12, 2014 om 18:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 18:30]Ik wel, je hebt hem ooit al eens geïnstalleerd, of je update gewoon, dan "ziet" die slimmerd al in je registertje dat jij dat niet belieft...
Slimme rakkers die Ccleaners hoor... ;-)
Dat zal het inderdaad zijn, was alles maar zo makkelijk te verklaren.
Moet inderdaad lokaal zitten, want, je raadt het al, ik heb natuurlijk ook CCleaner geblokt in de firewall :-).

gompy2
door gompy2 - Aug 12, 2014 om 18:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens wat Ccleaner vraagt wat het eventueel mag toevoegen is gewoon de Google Chrome browser.
Totaal niks engs aan, alleen ik moet hem niet, maar voor anderen is het misschien een optie

Klik-> Chrome

Dus geen paniek zaaien Aluutje..

Uiteraard blok jij alles, maar dat mag jij ook van mij, als je anderen maar niet zo paniekerig zou maken, zou het voor die mensen ook plezieriger zijn om te internetten.

sa
door sam89 - Aug 17, 2014 om 10:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hele cookie wet is achterhaalt. Je privacy wordt niet geschonden d.m.v. cookies, maar op een ander niveau. Bij heel veel websites worden cookies enkel gebruikt voor een betere website ervaring.

Indien je wilt blijven denken dat je privacy veilig is door cookies te verwijderen, kan je via privé modus browsen.

Succes