gs
door gscager Jan 14, 2018 om 15:51
Computers & telefonie

Cursor beweegd uit zichzelf

hallo  ik merk iets vreemds aan de cursor op het scherm , hij beweegd uit zich zelf  , steeds zo,n millimeter of 1 a 3 ,kan er niks over vinden op google
enig idee wat dit veroorzaakt  ik heb voor zover ik kan zien geen virus of zo ,is verder niet heel erg  maar maakt klikken een beetje onauwkeurig  enzo
bvb dank

13893 22 Rapporteer

ja
door jackyh - Jan 14, 2018 om 15:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Batterij bijna op?

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2018 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
dokun
door dokun Jan 15, 2018 om 18:23
152 Antwoorden / 0 Vragen

Deze link geeft alleen zeer oude resultaten voor zeer oude versies van besturingsystemen. Zonder toevoeging van het door TS gebruikte besturingssysteem is zo'n link niet te gebruiken!

gs
door gscager - Jan 14, 2018 om 16:56
200 Antwoorden / 110 Vragen

wat de batterij betreft , computer is nog geen jaar oud en de datum en klok doen het ook nog goed
volgen  antwoorden bij de link komt het vaker voor  en ook geen duidelijkere antwoorden
muis en mat gereinigd  maar lijkt ook niet te helpen.

panter22
door panter22 Jan 15, 2018 om 12:48
6599 Antwoorden / Vragen

Batterijen gaan maar een paar maandenmee. AH in de reklame 4 varta voor 99 cent.

tdmduc
door tdmduc - Jan 14, 2018 om 17:33
703 Antwoorden / 2 Vragen

eventjes een andere muis proberen lijkt me zo.......

panter22
door panter22 - Jan 15, 2018 om 09:12
6599 Antwoorden / Vragen

Gebruik je een ander muismatje?

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2018 om 09:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ontkoppel de muis even, beweegt de cursor dan nog steeds?

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2018 om 10:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de tip van @diumenge, en anders even klikken of de muis verplaatsen. Klikken onnauwkeuring maken kan ik me niet voorstellen omdat de cursur altijd goed geplaatst moet worden voordat er geklikt wordt.
Hoe kan het dat u er niets over kon vinden via Google? Zie de link van @edrick3, hoe eenvoudig kan het zijn?

dokun
door dokun Jan 15, 2018 om 18:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Die link is niet zo goed als u denkt! De resultaten zijn allemaal heel erg oud. Dus waarschijnlijk niet van toepassing. Het besturingssysteem wat gebruikt word moet bij de zoekterm vermeld worden, alleen dan zullen er bruikbare tips (kunnen) verschijnen.

Het is wel makkelijk om links te plaatsen maar als je er niets aan hebt kunnen ze beter niet geplaatst worden!!

BTW,
er zijn ook nog steeds (vele) mensen die niet zo ervaren zijn in het zoeken via een zoekmachine. Om iemand daar op af te katten is zo makkelijk en zeker niet behulpzaam!!

wi
door wimvandezandt Jan 15, 2018 om 19:16
10 Antwoorden / 4 Vragen

Er worden op deze site wel vaker vragenstellers afgekat. Je ziet het bijna iedere dag, die neerbuigende antwoordjes die verder niets bijdragen aan de oplossing van het gestelde probleem...

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2018 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wim. U kunt zich met klachten melden bij de redactie.:((

U plastst overigens ook geen oplossing.

aurora1
door aurora1 Jan 16, 2018 om 10:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En @docun, wat is uw oplossing voor de gestelde vraag? Ik zie ook geen door u geplaatste link die zeer recente oplossingen biedt. O, wacht, u geeft overwegend alleen commentaar op anderen toch?
Voor @wim zou hetzelfde kunnen gelden: geen oplossing aan vraagsteller bieden maar alleen commentaar op anderen geven, en zelfs anderen die hem wel geholpen hebben met problemen. Wel zo gemakkelijk.

gerbera
door gerbera - Jan 15, 2018 om 12:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

wat de batterij betreft , computer is nog geen jaar oud
Da's dan fijn maar @YACKYH bedoeld de batterij in de muis. Ja een muis kan ook honger hebben dus vervang deze eens.

crewmember
door crewmember Jan 15, 2018 om 12:39
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen specifieke draadloze muizen hebben batterijen. Dit is wel handig om er even bij te vermelden voordat TS haar/zijn bedrade muis uit elkaar gaat zitten halen.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2018 om 12:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Net zo handig is als de Ts vermeld welk type muis die dan heeft. ;-))

crewmember
door crewmember - Jan 15, 2018 om 12:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt U het merk en type Computer/Laptop en Muis hier neerzetten?

Tevens: Heeft u een ander apparaat zoals een 3d muis of een Wacom teken tablet op de computer aangesloten?

gs
door gscager - Jan 15, 2018 om 13:01
200 Antwoorden / 110 Vragen

computer asus/paradigit iets meer dan half jaar -windows 10 met updates ,muis x trust met snoer geen batterij  groot model,geen ander matje
met niks vinden bedoelde ik niks bruikbaars tot nog toe
heb de muis er net uitgehaald ,,maakt niet uit
geen andere apparaten

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 15, 2018 om 13:11
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Als de geladen batterij en de netstroom tegelijk gebruikt worden zou u eens een van beide kunnen uitschakelen, het proberen waard.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2018 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de cursor ook blijft bewegen als de muis losgekoppeld is én er geen andere apparaten zijn aangesloten, dan zou ik toch maar eens een serieuze scan naar malware uitvoeren.

ba
door bakkersjors - Jan 15, 2018 om 13:46
48 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien de muis even de-installeren en dan weer opnieuw installeren.
Wat ook kan helpen is om een andere usb-poort te gebruiken.
Zuukses ermee

zoekster1
door zoekster1 - Jan 15, 2018 om 13:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u niet toevallig uw ene hand/pols op de touchpad van de laptop liggen terwijl u met uw andere hand de muis bediend?

gs
door gscager - Jan 15, 2018 om 15:00
200 Antwoorden / 110 Vragen

heb de muis nu in een andere poort gedaan ,hij lijkt rustig nu even afwachten of het zo blijft

schraap
door schraap - Jan 15, 2018 om 17:27
1 Antwoorden / Vragen

Als niets lijkt te helpen moet u de gevoeligheid van de muis opnieuw instellen in Windows. Ga naar Configuratiescherm en kies daar voor de muis.
(in Windows 10, klik op vergrootglas en type "configuratiescherm" in)

br
door brui0929 - Jan 15, 2018 om 17:58
634 Antwoorden / 10 Vragen

De cursor toetsen ingedrukt gehouden. Het toetsenbord heeft ook geheugen dit is niet zo groot daardoor beweegt de cursor. Repeterend. Houdt de toets niet te lang ingedrukt.

wi
door willem2sigaren - Jan 15, 2018 om 18:24
44 Antwoorden / Vragen

Een muis van het merk Trust. Ahaa daar komt de aap uit de mouw. Koop een muis van Logitech met een redelijke prijs. Vroeger was het altijd een muis is een muis maar dat is allang niet meer.

latevogel
door latevogel - Jan 15, 2018 om 19:19
86 Antwoorden / 0 Vragen

"Een muis van het merk Trust. Ahaa daar komt de aap uit de mouw."
Welke aap? Ik heb een muis van Trust (kabelloos) en hiermee al 2 jaar veel plezier gehad. Geen verplaatsingen uit zichzelf en ook nooit storingen.
Dus vraag ik u nogmaals: "Welke aap?"
De oplossing voor Gscager's probleem heb ik trouwens niet. Jammer maar er zal vast wel een techneut zijn die dit probleem herkent?

lemmy
door lemmy - Jan 15, 2018 om 20:26
41 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bewegen kan ik niet goed verklaren. Bedoel je daarmee dat de muiscursor beweegt ook als je de muis niet aanraakt?

Als je de muis gebruikt en hij 'verspringt' een beetje als je op buttons wilt klikken, kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde schermresolutie.

Mijn scherm staat op 1920*1080. Als ik de resolutie wijzig naar (even een voorbeeld uit de losse pols) 1680*1050 kan ik in een bepaald spel niet meer op buttons klikken maar moet ik de cursor een stukje boven een button plaatsen om die button te kunnen aanklikken. Je hebt dan ook het effect dat de cursor iets verspringt als ik de cursor boven een button laat zweven.

Weet niet of dit voor jou de oplossing is, maar check je resolutie om dat uit te kunnen sluiten (of wellicht is dat toch de oplossing ;) )

gs
door gscager - Jan 16, 2018 om 13:24
200 Antwoorden / 110 Vragen

het is sinds ik  de muis in een andere poort gedaan heb een stuk minder ,alleen  heel af en toe nog een klein beetje dus het zal verder wel zo horen , er valt wel mee te leven verder
dus dank voor antwoorden en tips
groet

gerbera
door gerbera Jan 16, 2018 om 13:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor het terug melden, suc6 met de muis.  Bibbert vanwege de kou misschien;-))

Ge
door Genee Jan 16, 2018 om 13:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u windows10 en een niet-Microsoft virusscanner?
lees op computeridee dat het dan ook aan de virusscanner zou kunnen liggen.
Schakel die eens uit of verwijderen om te zien of daar het probleem zit.
Wel eerst verbinding met internet verbreken.
Anders eens bij apparatenbeheer de USB poorten verwijderen en computer opnieuw opstarten.
Worden dan opnieuw geïnstalleerd.

aurora1
door aurora1 Jan 16, 2018 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden van de nieuwe situatie.
Mijn cursor gaat ook weleens aan de wandel. Bij mij helpt door dan de muis te verplaatsen of een keer te klikken, of de cursor naar een andere plek te verplaatsen. Of dat het over is na het afsluiten van de pc en naderhand weer opstarten. Zie ook de tip van @zoekster1, dat u dus misschien af en toe met een pols of zo op de touchpad rust.
Ik zou er verder niet mee gaan prutsen. Eventueel nog bij uzelf nagaan sinds wanneer die cursur aan het wandelen is en of u toen iets veranderd heeft op de pc, iets nieuws geïnstalleerd etc., maar ik denk niet dat dat gauw de oorzaak zou kunnen zijn. U kunt eventueel nog foutcontrole met repair laten lopen, eventueel in veilige modus, maar ook daar zou ik geen hoge verwachtingen van hebben.

gsm
door gsm - Jan 20, 2018 om 11:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Muizen hebben een lampje of laser  en een spiegeltje om beweging te detecteren.
Zo af en toe dit optische systeem eens voorzichtig reinigen, met bijvoorbeeld een vochtig wattenstaafje, zou ook verbetering kunnen geven.

wilcovv
door wilcovv Jan 22, 2018 om 16:09
40 Antwoorden / 2 Vragen

Juist! Dat is het antwoord! U gaat door voor de koelkast.
;-)