pl
door plop77 Dec 27, 2010 om 22:21
Computers & telefonie

Cursor verdwijnt

hallo. Wanneer ik een poosje met Internet Explorer werk verdwijnt de cursor en doet de laptop niets meer. De enige manier tot nu toe is de stroom uitschakelen en de laptop opnieuw opstarten, wat volgens mij niet zo goed voor het apparaat is.Dan werkt het weer voor een tijdje.Ik werk met een draadloze Logitech muis, een Synoptics PS2 port touch pad. De apparaat status geeft aan dat de muis correct werkt.De batterijen van de muis zijn niet leeg.Ook de quick-start guide van de Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks geeft geen oplossing.Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen, waarvoor ik u erg dankbaar zal zijn.

2944 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 27, 2010 om 23:04
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Als de laptop alleen nog geforceerd uitgezet kan worden, dan kan dat het beste door de AAN-knop langer dan 5 seconden ingedrukt te houden.

RESET procedure:
Zet de laptop helemaal uit.
Verwijder de stroom adapter en de batterij.
Druk nu een aantal keren achterelkaar op de AAN-knop van de laptop.
Verwijder nu ook de draadloze ontvanger van de muis.
De laptop is nu geheel gereset.

Plaats de batterij weer terug en sluit de stroomadapter weer aan.
Zet de laptop aan en gebruik deze een tijdje zonder de muis en dus alleen met de touchpad.

Als dat goed gaat, dan ook de adapter voor de muis weer in dezelfde USB-poort steken.
Controleer of alles goed gaat.

Als dit niets oplost, ververs dan eens het stuurprogramma voor de videoadapter.

Controleer in Apparaatbeheer de Energieopties voor de Muis en Touchpad.
Instelling: De muis mag niet uitgeschakeld worden om energie te besparen.

Werk anders ook eens een poosje zonder de oplaadbare batterij.

sw
door swat1500 - Dec 28, 2010 om 00:28
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een en ander ook getest met een muis met draad oftewel als u met een "ouderwetse" muis werkt verdwijnt dan de cursor ook?

Zo nee, dan zit het probleem in de draadloze muis cq de daarbij behorende ontvanger.

Wellicht wordt de usb poort waar de ontvanger in zit na verloop van tijd door het energiebeheer van uw computer uitgeschakeld.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Dec 29, 2010 om 12:49
42 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of de computer ook vast loopt zonder de USB muis.
Indien de computer ook vast loopt zonder de USB muis dan zit het probleem niet in de software/driver van de USB muis.

Loopt de computer alleen vast tijdens het browsen of ook in andere programma's?
Indien de computer alleen in Internet Explorer vast loopt voer dan de onderstaande "fix" uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen en alle mogelijk conflicterende invoegtoepassingen uit te schakelen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

freya
door freya - Dec 29, 2010 om 13:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo plop77,

Als het 'vastlopen' alléén tijdens het surfen gebeurt, dan lijkt mij dat het probleem in Internet Explorer zit. Dat de muiscursor verdwijnt is alleen maar een gevolg en dus geen oorzaak. De oplossing zoeken in een andere muis en/of software voor de muis lijkt mij dan ook niet de aangewezen weg.

Als de tip van windowsnl het probleem niet oplost, dan zou ik adviseren om het eens met Firefox *[u]klik[/u]* te proberen. Deze browser is geheel gratis en kun je gewoon naast IE gebruiken.

m.vr.gr. Freya