bi
door biteater Jan 30, 2018 om 10:54
Computers & telefonie

Cyberaanval? niet een ietwat overtrokken term?

Wat is een cyberaanval? waar bestaat dat uit?

is dit niet slechts het automatisch afspeuren vh internet door andere computers die op zoek zijn naar bijvoorbeeld openstaande computer-netwerk-poorten, instellingen van websites en webpagina's, pagina beveiliging en computercontact beveiliging (bijv  httpS:// , serverpatches, pc-patches.....): kortom fouten.

dwz
1. als "je" niet aan computer en internet standaarden van veiligheid voldoet dan daarná wordt werkelijk geprobeerd het hetwerk binnen te komen.
2. of je bent zo interessant dat je uberhaupt door boefjes bezocht wordt; nou daar merk je bar weinig van, of je moet er heel veel moeite voor doen om het netwerk en internet dataverkeer in de gaten houden

m.i. is de gebruikte term cyberaanval te gemakkelijk gebruikt en dekt echt niet de lading voor wat er gebeurt. Nu wordt de term cyberaanval gebruikt als een soort bangmaak factor....
Hetzelfde gebeurt namelijk ook bij het grote gros van de internetsites waar de site eigenaren opzoek zijn naar gegevens van bezoekers:: microsoft, google, winkels, enz

880 7 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Jan 30, 2018 om 10:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

Zwaar overtrokken term.

marita5
door marita5 - Jan 30, 2018 om 10:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Biteater ,

Wat is een cyberaanval? waar bestaat dat uit?

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://wikikids.nl/Cyberaanval

hansje klein
door hansje klein - Jan 30, 2018 om 11:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er was ooit eens een quizmaster ...

die opriep om allemaal tegelijk te gaan opbellen. Dàt was dus een TELE-aanval, want de KPN had niet genoeg capaciteit om alles meteen te kunnen verwerken.

Wanneer iedereen naar de Mediamarkt rent om BTW-vrij te kunnen inkopen, is het een CONSU-aanval, want dan is het magazijn snel leeg.

Heeft u nog vragen?

marita5
door marita5 Jan 30, 2018 om 11:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Of het magazijn van MM snel leeg zal zijn betwijfel ik , alles is veel duurder .

Cookies
door Cookies Jan 30, 2018 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet zo blind de media napraten, alles was niet veel duurder bij MM. Ik heb voor 550 euro een laptop bij MM gekocht die bij andere webshops 700 (en bij CB zelfs 800 euro) euro kostte. Een contactgrill die ik rond de feestdagen bij MM kocht, betaalde ik 66 euro voor, kostte nu 54 euro.. Kan best dat sommige artikelen duurder waren, da's gewoon een kwestie van opletten en je huiswerk doen.

hansje klein
door hansje klein Jan 30, 2018 om 11:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Maritas ... Wanneer ik de klachten op fora volg, werd er bij deze actie erg vaak NEE verkocht! Daarbij werd verwezen naar OP=OP.

In mijn geval werd de gewenste vaatwasser alleen door vàkzaken geleverd ... (??). ERGO: MM is dus géén vakzaak!

Cookies
door Cookies Jan 30, 2018 om 11:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

HK, dat bepaalde apparatuur alleen in de vakhandel verkocht mag worden, is omdat de fabrikant de prijs categorisch hoog wil houden. Ze willen niet dat er met hun prijs gestunt wordt, niet door MM of welke webshop dan ook.

hansje klein
door hansje klein Jan 30, 2018 om 11:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

We gaan off-topic, tenzij we vasthouden dat ook witgoed kan bijdragen aan de toename van cyberaanvallen.

Mijn nieuwe vaatwasser bij voorbeeld zou ik óók online daaraan kunnen laten deelnemen.

Ik had ooit een link waarmee je kon opsporen of jouw IP-adres deel van een aanval is geweest, maar die werkt niet meer, klaarblijkelijk speciaal voor een vroegere aanval ontwikkeld. Misschien een oplossing om doelgericht consumenten regelmatig hun IP-adres/apparatuur te laten testen.

jo
door jorisw - Jan 30, 2018 om 11:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een DDOS aanval gaat wel een stukje verder dan het afspeuren van het internet door andere computers. Voor het afspeuren zou 1 server internet kunnen scannen, en daar heeft niemand last van en is ook geen aanval. Het wordt anders als duizenden clients massaal 1 server gaan benaderen. Dat heeft toch echt wel het karakter van een aanval al was het maar omdat het gecoordineerd gebeurt als een "echte" aanval.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2018 om 15:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hetzelfde gebeurt namelijk ook bij het grote gros van de internetsites waar de site eigenaren opzoek zijn naar gegevens van bezoekers:: microsoft, google, winkels, enz
En als ze allemaal tegelijk naar 1 bepaalde site gaan vinden ze niets want dan is die site gewoon overbelast.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2018 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als op 1 maart iedereen probeert in te loggen bij de belastingdienst, gaat de site ook plat. Maar die mensen willen er echt op. Hier wilden ze echt niet allemaal tegelijk kunnen inloggen bij de banken.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2018 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat dat is is in alle nieuwsberichten en actualiteitenprogramma's vaker uitgelegd, alsmede in kranten enz., en voor de rest is Google uw vriend.