mo
door moederlief Nov 1, 2010 om 08:03
Computers & telefonie

De muis faalt

heb een nieuw toetsenbord van logitech probleemloos kunnen aansluiten, kwestie van stekkertje insteken.
de logitech muis doet het ook maar de nieuwere acer muis niet
Moeten toetsenbord en muis van hetzelfde merk zijn? Nee toch? Waarom doet een acer muis het ineens dan niet?

6146 19 Rapporteer

di
door dirk2 - Nov 1, 2010 om 08:28
364 Antwoorden / 21 Vragen

Doet de nieuwe muis het wel icm een andere pc/laptop?

jan118
door jan118 - Nov 1, 2010 om 12:59
8 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien batterijtje leeg. Je zal de eerste niet zijn die ik daar mee help.

blackjes
door blackjes - Nov 1, 2010 om 13:07
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jan118 schreef op maandag 1 nov 2010, 12:59]Misschien batterijtje leeg. Je zal de eerste niet zijn die ik daar mee help.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een batterijtje zit in een bedrade muis. Deze werkt op de voeding van de computer.
Dus dit is niet de oplossing.

je
door jet4280 - Nov 1, 2010 om 13:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat er een knikje ergens in het draad zit en dan doet de muis het niet meer.
Zelf gebruik ik al vele jaren een Sweex muis die is heel fijn maar door het vele gebruik zit er binnen 2 maanden weer een knikje in het draad en moet ik weer een andere kopen.Dat komt bij vooral doordat het een muis is die je in kan rollen.
En dor het vele in en uit rollen is die gewoon snel stuk.
Zou je muis eerst proberen op een andere pc of laptop en doet die het daar ook niet dan moet je echt een andere muis kopen.

Succes

geer56
door geer56 - Nov 1, 2010 om 13:28
100 Antwoorden / 9 Vragen

muis en toetsenboord moten van een setje zijn.
Ik zelf heb dit ook gehad met een logitech muis daar was de USB stekker te klein en moest ik een usb slot op zoeken waar hij het wel deed een beetje klem in zat

wildy
door wildy - Nov 1, 2010 om 13:43
27 Antwoorden / 2 Vragen

Muis 1 : USB muis---> wissel naar een andere USB ingang. Systeem moet hem installeren, zo niet, muis of usb ingang uitgeschakeld. Oplossing, restart PC en probeer het opnieuw.

Muis 2 : Ps2 muis. (kleine ronde plug aan muis) Muis wordt door systeem geinstalleerd. Zo niet, geef muis aan de kat.

Muis 3 : Draadloze muis. Na inschakelen van de muis, moet systeem de muis installeren. Zo niet, zoek schakelaartje van de muis ( RF muis ), wissel de batterij ( RF muis en IR muis) Bij Infra rood muis (IR) moet de muis de ontvanger "zien".

Succes

audb
door audb - Nov 1, 2010 om 13:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee het is onzin dat het van de zelfde merk zou moeten zijn.

Alleen als het om een draadloos set zou zijn dan is dat wel het geval.

Maar geeft " apparaat beheer " ook geen fout aan? Wekt de muis wel als het toetsenbord is losgekoppeld? zo ja dan kan het zijn dat deze een conflict veroorzaakt en dat is dan terug te vinden in het apparaat beheer.

audb
door audb - Nov 1, 2010 om 13:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jet4280 schreef op maandag 1 nov 2010, 13:13]Het kan zijn dat er een knikje ergens in het draad zit en dan doet de muis het niet meer.
Zelf gebruik ik al vele jaren een Sweex muis die is heel fijn maar door het vele gebruik zit er binnen 2 maanden weer een knikje in het draad en moet ik weer een andere kopen.Dat komt bij vooral doordat het een muis is die je in kan rollen.
En dor het vele in en uit rollen is die gewoon snel stuk.
Zou je muis eerst proberen op een andere pc of laptop en doet die het daar ook niet dan moet je echt een andere muis kopen.

Succes
Een draadloze muis lijkt me een verstandige oplossing of een duurdere muis met dikkere draad.
Sweex is een B merk net als Trust en Medion al brengt de laatste merk steeds betere producten op de markt.

hendrikbos
door hendrikbos - Nov 1, 2010 om 14:11
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=moederlief schreef op maandag 1 nov 2010, 08:03]heb een nieuw toetsenbord van logitech probleemloos kunnen aansluiten, kwestie van stekkertje insteken.
de logitech muis doet het ook maar de nieuwere acer muis niet
Moeten toetsenbord en muis van hetzelfde merk zijn? Nee toch? Waarom doet een acer muis het ineens dan niet?
Beste moederlief,

Ga naar via "Start" naar "Configuratiescherm", click dan op de map "Muis" en dan op het Tabblad "Hardware". Hierin staan de Computer-muizen (waarschijnlijk de: Logitech en Acer) die bekend zijn bij jouw computer en of deze goed functioneren.
Sluit je Acer-muis aan en open daarna het eerder genoemde Tabblad "Hardware" (via het aangegeven pad) en controleer de informatie over het functioneren van de Acer-muis.
Succes! En laat van je horen hoe het is gegaan.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

co
door colour1939 - Nov 1, 2010 om 14:47
21 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=moederlief schreef op maandag 1 nov 2010, 08:03]heb een nieuw toetsenbord van logitech probleemloos kunnen aansluiten, kwestie van stekkertje insteken.
de logitech muis doet het ook maar de nieuwere acer muis niet
Moeten toetsenbord en muis van hetzelfde merk zijn? Nee toch? Waarom doet een acer muis het ineens dan niet?

Wees blij dat je alleen een Acer-muis hebt en geen PC of Laptop van Acer.

Koop een Logitech Mouse MX div.types. Draadloos, een geweldige muis die niet voor de poes is.

jo
door josien_1 - Nov 1, 2010 om 15:18
11 Antwoorden / 5 Vragen

Neem een oplaatbare muis heb je nergens last meer van ook niet van draadjes

vr1944
door vr1944 - Nov 1, 2010 om 15:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Verwijder je logitech muis bij apparraat beheer en trek het draadje van de muis uit de PC.Herstart je PC zonder muis en stop daarna de aansluiting van je Acer muis in een USB poort Als het goed is wordt de driver van de muis automatisch ginstalleerd.De meeste Acer muizen worden door de PC herkent als een logitech muis.

vr1944
door vr1944 - Nov 1, 2010 om 15:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

PS

Als het om draadloze muizen gaat heeft ieder muis zijn eigen USB zender/ontvanger nodig.

fa
door fa - Nov 1, 2010 om 15:40
107 Antwoorden / 53 Vragen

Computer van ACER 5310. Met een draadlooze muis van Sweex werkt perfect.
Dus dat het van het zelfde merk moet zijn is onzin.

oldyeller
door oldyeller - Nov 1, 2010 om 18:26
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moederlief schreef op maandag 1 nov 2010, 08:03]heb een nieuw toetsenbord van logitech probleemloos kunnen aansluiten, kwestie van stekkertje insteken.
de logitech muis doet het ook maar de nieuwere acer muis niet
Moeten toetsenbord en muis van hetzelfde merk zijn? Nee toch? Waarom doet een acer muis het ineens dan niet?

Toetsenbord en muis hoeven niet van hetzelfde merk te zijn.
Maar voordat je de Acer muis aansluit, moet je die Logitech waarschijnlijk even verwijderen uit je hardwarelijst.

Klik rechts op "deze computer"
Ga naar eigenschappen.
Ga naar apparaatbeheer.
Ga naar muizen.
Verwijder de Logitech.

Sluit daarna de Acer aan.
Je pc herkent en installeert de Acer vanzelf.

erik008
door erik008 - Nov 1, 2010 om 19:08
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Is een logitec kwaal
Probeer de muis op een andere USB poort.

wimbremer
door wimbremer - Nov 2, 2010 om 18:07
122 Antwoorden / 19 Vragen

Computer uitzetten. Kabel muis eruit. Computer weer aanzetten. (Kan ook alleen met toetsenbord) Dan als de comp. geheel is opgestart, muis pas aansluiten. Je krijgt dan ALTIJD een mededeling dat er een nieuw apparaat is gevonden en/of de hardware moet worden geïnstalleerd. Doet ie dat niet: kabelbreuk, c.q. muis defect. Andere muis aanschaffen.

de eelco
door de eelco - Nov 3, 2010 om 12:20
607 Antwoorden / 92 Vragen

oldyeller heeft helemaal gelijk.ik heb een draadlose toetseboard van ,labtac,en een draadlose muis van ,silvercrest,het werkt perfect.maar snap 1 ding niet.je ,logitech,muis doet het wel waarom gebruik je die niet gewoon.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 4, 2010 om 17:42
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=josien schreef op maandag 1 nov 2010, 15:18]Neem een oplaatbare muis heb je nergens last meer van ook niet van draadjes

Als je een oplaatbare muis hebt, lijkt het me beter dat ie aan een draadje zit, anders kan je m van het plafond plukken, maar waarschijnlijk bedoel je een oplaadbare muis....... ;-)