vo
door voordeurknop Apr 10, 2009 om 21:12
Computers & telefonie

DECT-telefoons gemakkelijk af te luisteren

hallo

met PCMCIA-kaartje kun DECT-telefoons gemakkelijk af te luisteren alleen las ik dat het alleen op een Linux
laptop/desktop kan en dat er aangepaste drivers nodig zijn. Weet iemand
of dat klopt? En wat voor software heb je dan nodig? Een stap-voor-stap
handleiding zou wel heel handig zijn! Iemand...?

alvast bedankt

3209 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij krijg je geen voordeurknop, je vogelt het maar uit!

Gr. en succes met het afluisteren!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De regels van dit forum zijn duidelijk: geen hulp bij (mogelijk) illegale handelingen....

Je hebt zelf kennelijk al heel wat informatie verzameld, dus de rest zul je ook vast wel ergens opduikelen. Overigens: houd je er wel rekening mee dat het strafbaar is om mensen af te luisteren?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Draadloze telefoons en mobiletelefoons zijn absoluut niet veilig.
Het kan zelfs voorkomen dat mensen met een andere draadloze telefoon jouw gesprek kunnen volgen.
Maar een ieder met een goede en juiste scanner kan al meeluisteren en dat is al jaren bekend.

Begrijp alleen niet waarom deze ophef ineens over dit item.
Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit was als antwoord bedoelt en niet als reactie, verkeerde knop, sorry, Rebel

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor we u veroordelen voor uw snode plannen. Is er nog een bepaalde reden om mensen af te luisteren, of is het pure nieuwsgierigheid?
Ik weet dat afluisteren illegaal is maar soms hoef je daar geeneens moeite voor te doen...harde telefoongesprekken in de tuin, in het o.v. enz.
Als u eenmaal kan afluisteren zal het toch van iemand in de buurt zijn. Misschien kunt u eens door de brievenbus luisteren. Het is heel simpel.
John

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las ergens een goede tip:
Koop een treinkaartje. Dan kan je in de trein, zonder verdere voorzieningen, iedereen afluisteren.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet illegaal.

Dat het KAN is illegaal. Dect fabrikanten zouden er iets aan moeten doen, ook aan het feit dat de straling van DECT telefoons schadelijk voor de gezondheid is.

Aan de schade die dit soort apparatuur kan veroorzaken schenken Kassa en Radar kwablijkelijk nooit aandacht, terwijl dit toch echt consumentenzaken zijn

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 01:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ juani:

De ARD heeft hier enkele weken geleden uitgebreid aandacht aan besteed. Het is al lang bekend dat DEC-Telefoons met een laptop of andere computer af te luisteren zijn of het gesprek over te nemen als zou het van een DEC-telefoon komen.
Aan de mogelijk schadelijke gevolgen van de continue pulserende straling door bijna ALLE DEC-Telefoons ongeveer een jaar geleden eveneens.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck: Lees de 'vraag' van deze topicstarter nog eens, en trek je konklusie:

 "En wat voor software heb je dan nodig? Een stap-voor-stap handleiding zou wel heel handig zijn! Iemand...?"

Wat ben je dan van plan?? Wil jij afgeluisterd worden, met voorbedachte rade?(Ik dus niet!) En ja, alles wat zonder draadje in de lucht verzonden wordt, kun je opvangen, alles dus...maar da's geen nieuws...

Gr. Henri