De
door Denise280898 Apr 24, 2018 om 18:19
Computers & telefonie

Diefstal bij PostNL

Maandag 9 april ben ik mijn telefoon bij mijn tante in Delft vergeten. Ze zou hem opsturen maar mij in Eindhoven via PostNL. Het pakket was met spoed en aangetekend opgestuurd. Na een week nog steeds niets te hebben ontvangen en allemaal maar aan de telefoon hebben gehangen met PostNL, moesten we maar een onderzoek opstarten. Dit hebben we gedaan. Dit onderzoek werd in de wacht gezet en pas na vijf dagen werd hier naar gekeken. Na al die dagen nog steeds niets gehoord. Elke dag bellen tot ze op ene gegeven moment de hoorn gewoon er op gooide. Nu meer dan twee weken verder nog steeds niets gehoord of gelezen van mijn telefoon en veel wordt er niet aan gedaan. Ik betaal nog steeds mijn abbonement door van mijn telefoon en mijn verzekering. De telefoon is hoogst waarschijnlijk gestolen door een medewerker van PostNL. Wat kan ik hier nog meer aan doen dan bellen. We hebben alles geprobeerd om mijn telefoon terug te krijgen. Want mijn telefoon zie ik niet en ook mijn geld niet want ik was voor €1000 hiervoor verzekerd!!

Groetjes Denise

1968 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2018 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U beweert nogal wat dat die telefoon door een medewerker van Post.nl gestolen zou zijn. En u hebt dat toestel dan verzekerd laten versturen?

De
door Denise280898 - Apr 24, 2018 om 18:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Dit hebben ze zelf aangeven bij PostNL dat het waarschijnlijk gestolen is. En ja hij is verzekerd opgestuurd voor €1000.

Gr Denise

Ge
door Genee - Apr 24, 2018 om 19:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Pas na 30 dagen wordt een pakket als vermist geregistreerd.
Lees eens
https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/klacht/

ne
door neodutchio - Apr 24, 2018 om 21:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een onderzoek wordt altijd pas na een paar dagen begonnen, het gebeurd namelijk regelmatig dat een zending ergens opduikt. Het hele trajec is bekend middels de barcode, dus PostNL kan zien vanaf welke plaats het fout gegaan is. Diefstal is een zware beschuldiging. De barcode kan beschadigd zijn en de doos kan op een verkeerde plek beland zijn.
En hoe weet een medewerker van PostNL wat de inhoud is? Voor hetzelfde geld zat er een paar sokken in de doos.

Maar als u voor € 1000,- verzekerd bent, waarom ziet er geen geld van terug?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2018 om 14:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik vraag mij af: als u de zending voor € 1.000,00 (veel geld voor een telefoon!?) heeft verzekerd, waarom zou u dan geen recht hebben op uitbetaling?

Men zal bij Post NL zeker en vast een onderzoek instellen naar het gebeurde.
En let op: u beschuldigt een postbesteller van diefstal en dat kan het plegen van een valse beschuldiging inhouden hetgeen een strafbaar feit is.

hansje klein
door hansje klein - Apr 25, 2018 om 15:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft uw tante bij het afsluiten van de verzekering aangegeven/moeten geven dat het om een (duur) telefoontje gaat? Een Post.nl-medewerker kan anders al helemaal niet ruiken wat er in een particulier/neutraal verpakte zending zit ...

Op voorhand al beweren, dat het (waarschijnlijk) om diefstal gaat is m.i. een erg zware bewering.