astoria
door astoria Feb 13, 2015 om 17:23
Computers & telefonie

Digid

op advies van digid medewerkster gestopt met windows xp
werk nu met windows 7 , kan geen digid meer krijgen.

3618 34 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo astoria7,

Wat bedoel je met: kan geen DigiD meer krijgen.
Je 'code' zou normaal moeten werken en anders vraag je toch een nieuwe aan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site van DigiD:

Het lukt me niet meer in te loggen, hoe kan dat?

Als het u niet lukt in te loggen met uw DigiD kan dat een aantal oorzaken hebben:

U gebruikt niet de juiste gebruikersnaam of wachtwoord. Controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
Uw DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade na de aangegeven tijd is opgeheven en probeer het nogmaals.
U heeft uw DigiD niet geactiveerd. Activeer eerst uw DigiD met de activeringscode die u per brief hebt ontvangen.
Uw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt. Vraag dan opnieuw uw DigiD aan.

aurora1
door aurora1 - Feb 13, 2015 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat begrijp ik ook niet, dat u geen digid meer kunt krijgen.
Lees anders eens op de site van digid klik hier en dan ook even kijken bij Vraag en Antwoord.
Wat waren de problemen dat u contact had met een medewerkster van Digid?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 13, 2015 om 19:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zal best iets verkeerd hebben gedaan, vraag gewoon een nieuwe digi D aan .

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2015 om 00:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@astoria, als u langere tijd niet van DiGid gebruik gemaakt heeft vervalt net. Een nieuwe aanvragen kost niets meer hooguit 5 dagen; dus niet echt een urgent probleem. Heeft ook niets met Windows 7 te maken; alleen met het niet gebruiken.

gompy2
door gompy2 - Feb 14, 2015 om 11:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich blijft de DigiD altijd geldig, echter de geldigheid verloopt bij anderhalf jaar niet gebruiken.
Quote:

Altijd geldig
Je DigiD blijft altijd geldig, maar je moet deze wel regelmatig gebruiken. Als je hem hebt geactiveerd, dan blijft deze geldig tot anderhalf jaar nadat je je DigiD inlogcode voor het laatst hebt gebruikt. Elke keer wanneer je je DigiD weer hebt gebruikt, is deze dan weer anderhalf jaar geldig.

Bron, klik-> Altijd geldig

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2015 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....is deze dan weer anderhalf jaar geldig......

Ik houd me toch maar aan de officiële site ipv aan de info in infonu.nl

...Uw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt..... (Bron)

gompy2
door gompy2 - Feb 14, 2015 om 12:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja inderdaad edrick3, moest even zoeken op die site, het was verborgen achter een andere headline.
Dan zal dat inderdaad zo zijn.

Maar als men zoekt op Google naar "geldigheid DigiD" treft men veel de anderhalfjaar limiet aan.
Hier nog 1.
Klik-> Hier

Maar we houden dus de officiële site aan, met een goeie verwijzing.

Klik-> Het lukt me niet meer om in te loggen, hoe kan dat?

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2015 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

OT
.....Maar we houden dus de officiële site aan, met een goeie verwijzing.....
Zie de 2e reactie. ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 14, 2015 om 13:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werk met Win 95, Win 7, Win 8, Win 10 Beta, Ubuntu, Android, en waarom heb ik nooit problemen?

Een letter verkeerd?

voornaam of Voornaam?
En hetzelfde geld voor de code en nu eisen ze een ander wachtwoord....
Hoofdletter + kleine en cijfers en tekens.
Dus als je als wachtwoord W@chtw00rd gebruikt zit alles erin.
Dit is dus niet de mijne maar een voorbeeld.
Zo ga ik van Inlogcode naar 1nL0gcod3

Groetjes T0t 15 K@r@kt3r$.

gompy2
door gompy2 - Feb 14, 2015 om 13:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 14 feb 2015, 12:23]@gompy2,
OT

Even iets heel anders Edrick3, het heeft niets met dit topic te maken, maar vind het wel belangrijk om het je te melden en wel zo snel als mogelijk.
Dus dit is totaal OT.

Jij bent één van de adviseurs die nog wel eens AdwCleaner adviseert bij bepaalde problemen, net als ik en anderen.
Prima.
Kreeg zojuist in een nieuwsbrief het volgende te lezen.
Dus bij deze:

Klik-> Criminelen verdienen aan malafide versie AdwCleaner

astoria
door astoria - Feb 14, 2015 om 14:26
362 Antwoorden / 55 Vragen

Met dank voor alle reacties nog wat nadere info mijnerzijds , Mijn probleem is dat ik de hele procedure kan volgen en alles volgens de richtlijnen van de digid club . Maar op zeker moment krijg ik op mijn scherm , er is een mail naar u gestuurd met een inlogcode . Maar hoe kan ik naar de verzonden mail gaan ,terwijl er een pagina op het scherm staat waar de code in moet worden ingetikt .? Dus volgt er een bericht er is een brief naar u gestuurd met de code . 5 dagen later
komt de code , ik tik de de bewuste code in , en whoeps het gaat mis en deze procedure heb ik nu drie maal !! uit gevoerd en ben nu geblokkeerd tot 22-2-2015 . groet fred

gompy2
door gompy2 - Feb 14, 2015 om 14:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

In het begin dat ik DigiD aan heb gevraagd had ik ook diverse problemen
Dit is inmiddels al wat jaren geleden, maar is verder niet belangrijk.
Ik kwam er niet meer uit en heb gewoon gebeld.
In een paar minuten was me alles duidelijk en werd het één en ander piekfijn uitgelegd en werd ik stap voor stap verder geholpen.
Misschien ook eens bellen?
Klik-> Contact

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2015 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

OT
Bedankt voor de link naar de waarschuwing. Had ik nog niet gelezen.
Overigens geef ik altijd de link naar de juiste site zodat vragenstellers niet naar een malafide site verwezen worden.

Goed weekend

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2015 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@astoria,

..... Maar hoe kan ik naar de verzonden mail gaan ,terwijl er een pagina op het scherm staat waar de code in moet worden ingetikt .? .....

Even naar je mail gaan, code ophalen en invoeren in het openstaande scherm.

Je kunt even rechts bovenaan op _ klikken (links naast het rode kruisje) om de pagina even van je scherm te halen; staat dan onderin je balk en als je daar klikt heb je hem weer beeldvullend.

.....Uw DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade na de aangegeven tijd is opgeheven en probeer het nogmaals......
Dus na de 22e nogmaals proberen.

Suc6

astoria
door astoria - Feb 22, 2015 om 14:25
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hoi Edric 3

Vandaag wederom een poging ondernomen om een digid aan te vragen , ben ongeveer 2 uur bezig geweest !! maar geen resultaat . Activerings code ontvangen , scherm verkleind , code geknipt en in de balk geplakt , stap verder .. code is onjuist ?????????? . Zou het bij windows 7 anders werken dan bij XP ???

gompy2
door gompy2 - Feb 22, 2015 om 14:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick3.

Probeer die astoria eens aan zijn verstand te peuteren dat ie simpel weg kan bellen en dat ie dan stap voor stap door de hele inlogprocedure wordt begeleidt als het niet lukt.
Ik spreek uit eigen ervaring.

Ik schrijf dit niet in het belang van astoria maar voor een ieder die met eventuele inlogproblemen te maken krijgt en dit mocht lezen.
Die mensen daar bijten niet, men wordt niet door de telefoon getrokken, men wordt alleen heel vriendelijk geholpen omdat er duizenden zijn die dezelfde problemen ervaren...

astoria
door astoria - Feb 22, 2015 om 14:53
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Gompy , 2

Laat ik nu al twee maal gebeld hebben met die digid club !!! . Ik ben niet achterlijk en op zulke reacties zit ik niet te wachten !!!

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2015 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 14:25]Hoi Edric 3

Vandaag wederom een poging ondernomen om een digid aan te vragen , ben ongeveer 2 uur bezig geweest !! maar geen resultaat . Activerings code ontvangen , scherm verkleind , code geknipt en in de balk geplakt , stap verder .. code is onjuist ?????????? . Zou het bij windows 7 anders werken dan bij XP ???

Wat een gedoe allemaal.
Het zou best wel eens aan die Digid-site kunnen liggen, want als ik hier lees zie ik toch meerdere mensen met datzelfde probleem (al is het een jaar oud).
Je kunt er wel lezen hoe het zou moeten lukken.
En lukt het nog steeds niet dan tóch nog maar eens bellen (zoals gompy2 ook aangaf) en ze stap voor stap met je mee laten werken tot het wél gelukt is.
Twee uur zelf zitten 'prutsen' zonder resultaat is natuurlijk van de gekke.
Hoop niet dat je nu weer geblokkeerd bent (?).
Volgens deze site zou het m.i. toch moeten werken.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Feb 22, 2015 om 15:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

astoria er is geen verschil in benaderen van de site van Digid met Windows XP of Windows-7.
Alleen de Internet Explorer versie zal anders zijn, maar wat men te zien krijgt is hetzelfde.
Er is wel eens een verandering van eisen aan het wachtwoord geweest, er moesten o.a speciale tekens in voorkomen.

Als je belt en zegt dat het van geen kanten lukt en dat je wilt dat ze je helpen, dan krijg je hulp, dat weet ik pertinent zeker.

Telefonisch via 088 123 65 55 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur

astoria
door astoria - Feb 22, 2015 om 15:41
362 Antwoorden / 55 Vragen

@ edric 3

Tja inderdaad van de gekke , en ?? ja hoor tot 2 maart geblokkeerd.!!

boy
door boy - Feb 22, 2015 om 15:52
92 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 14:25]Hoi Edric 3

Vandaag wederom een poging ondernomen om een digid aan te vragen , ben ongeveer 2 uur bezig geweest !! maar geen resultaat . Activerings code ontvangen , scherm verkleind , code geknipt en in de balk geplakt , stap verder .. code is onjuist ?????????? . Zou het bij windows 7 anders werken dan bij XP ???

Digid verstuurd toch geen activeringscodes via de mail. Deze worden toch alleen via brief gestuurd.

astoria
door astoria - Feb 22, 2015 om 16:03
362 Antwoorden / 55 Vragen

@ boy Digid verstuurd toch geen activeringscodes via de mail. Deze worden toch alleen via brief gestuurd. Ook digid codes die per brief komen werken niet !! Trouwens de code binnen krijgen is niet het probleem . Als je de code copieerd ! en plakt op de daar voor bestemde plek!! Resultaat
deze code is niet juist + probeer het nog eens !

gompy2
door gompy2 - Feb 22, 2015 om 16:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=schreef op zondag 22 feb 2015, 14:25]
Activerings code ontvangen , scherm verkleind , code geknipt en in de balk geplakt , stap verder .. code is onjuist ??????????
Tjaaa..
Uiteraard blijven kopiëren en plakken, zoals je eerder ook al schreef, niet zelf inkloppen dus

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2015 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 15:41]@ edric 3

Tja inderdaad van de gekke , en ?? ja hoor tot 2 maart geblokkeerd.!!

Kanniewaarzijn!!
Wat een gedoe.
Dat wordt dus toch bellen!

Sterkte.

boy
door boy - Feb 22, 2015 om 16:30
92 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 16:03]@ boy Digid verstuurd toch geen activeringscodes via de mail. Deze worden toch alleen via brief gestuurd. Ook digid codes die per brief komen werken niet !! Trouwens de code binnen krijgen is niet het probleem . Als je de code copieerd ! en plakt op de daar voor bestemde plek!! Resultaat
deze code is niet juist + probeer het nog eens !

Scan je brief soms eerst in? En dan kopieren en plakken? Ik kan me voorstellen dat het dan fout gaat.Waarom niet gewoon zelf intikken.

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2015 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Activerings code ontvangen , scherm verkleind , code geknipt en in de balk geplakt .....

Die krijg je thuis gestuurd, dus deze zin begrijp ik niet.

reflecs
door reflecs - Feb 22, 2015 om 18:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@astoria
U heeft het over activeringscodes en aanvragen.
Is uw Digid dan inderdaad verlopen?
Heeft u het zolang niet gebruikt?

astoria
door astoria - Feb 22, 2015 om 18:44
362 Antwoorden / 55 Vragen

Dag Carola . Naast het ontvangen van een brief is er de mogelijkheid om de activerings code op het scherm te krijgen en daarna te gebruiken . Maar het probleem is dat de code wordt afgekeurd en of je dat nu doet met knippen en plakken of deze code die je dan overschrijft met de hand zelf intikt het blijft het zelfde het werkt niet + na drie maal mis , wordt je geblokkeerd , verder t.a.v.
reflecs ik heb deze digid via Windows xp de afgelopen tijd regelmatig gebruikt mede voor mijn zorgverzekering , Maar bedankt voor het meedenken !!

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2015 om 18:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mocht u IE gebruiken probeer het dan eens met FireFox. Eventueel IE resetten zou mogelijk ook kunnen helpen.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2015 om 18:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 18:44]
verder t.a.v. reflecs ik heb deze digid via Windows xp de afgelopen tijd regelmatig gebruikt mede voor mijn zorgverzekering , Maar bedankt voor het meedenken !!

Wel, als u de afgelopen tijd wel van DigiD gebruik heeft gemaakt dan moet er ergens een reële fout zijn ontstaan, wat dan, zoals blijkt, niet op te lossen is met steeds opnieuw een code aan te vragen. Dus blijft bellen met hen nog, in mijn ogen dan, de enige oplossing.

boy
door boy - Feb 23, 2015 om 18:46
92 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 18:44]Dag Carola . Naast het ontvangen van een brief is er de mogelijkheid om de activerings code op het scherm te krijgen en daarna te gebruiken . Maar het probleem is dat de code wordt afgekeurd en of je dat nu doet met knippen en plakken of deze code die je dan overschrijft met de hand zelf intikt het blijft het zelfde het werkt niet + na drie maal mis , wordt je geblokkeerd , verder t.a.v.
reflecs ik heb deze digid via Windows xp de afgelopen tijd regelmatig gebruikt mede voor mijn zorgverzekering , Maar bedankt voor het meedenken !!

De activeringscode krijg je per brief. Welke mogelijkheid dat je hebt om deze activeringscode op het scherm te krijgen is mij niet duidelijk, aangezien deze niet via mail verstuurd wordt. ( Je gebruikt toch niet de activerigscode als wachtwoord?)

astoria
door astoria - Feb 24, 2015 om 10:12
362 Antwoorden / 55 Vragen

[quote=boy schreef op maandag 23 feb 2015, 18:46][quote=astoria schreef op zondag 22 feb 2015, 18:44]Dag Carola . Naast het ontvangen van een brief is er de mogelijkheid om de activerings code op het scherm te krijgen en daarna te gebruiken . Maar het probleem is dat de code wordt afgekeurd en of je dat nu doet met knippen en plakken of deze code die je dan overschrijft met de hand zelf intikt het blijft het zelfde het werkt niet + na drie maal mis , wordt je geblokkeerd , verder t.a.v.
reflecs ik heb deze digid via Windows xp de afgelopen tijd regelmatig gebruikt mede voor mijn zorgverzekering , Maar bedankt voor het meedenken !!

De activeringscode krijg je per brief. Welke mogelijkheid dat je hebt om deze activeringscode op het scherm te krijgen is mij niet duidelijk, aangezien deze niet via mail verstuurd wordt. ( Je gebruikt toch niet de activerigscode als wachtwoord?)

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2015 om 11:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al een andere browser geprobeerd (zie mijn eerdere reactie) en/of de pc op malware gescand?
Bedoelt u met scherm vergroten of verkleinen met Ctr + of Ctr - ?