To
door TonnyBr Oct 23, 2017 om 14:43
Computers & telefonie

Digitale prullenbak

Op mijn computer is de prullenbak verdwenen .
Alles geprobeerd om hem terug te halen, niet gelukt, onvindbaar.
Hoe krijg ik hem weer terug?

1268 7 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Oct 23, 2017 om 14:53
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Oplossingen van diverse fora: (men is hier uitgegaan van Windows 10)

Normaliter toon je de Prullenbak inderdaad via Start->Instellingen->Persoonlijke instellingen-> Thema’s->Instellingen voor bureaubladpictogrammen.

Het kan ook zo:
Druk op Windowstoets + E of ga naar Verkenner.
Klik linksboven op de tab Beeld. Vervolgens ga je met de muisaanwijzer naar rechts (of ga je naar Opties, tabblad Weergave) en zet je een vinkje bij Verborgen Items. Vanaf dat moment zijn verborgen bestanden en mappen zichtbaar op de computer.

Ga dan naar de C-drive.
Bovenaan zie je $Recycle.Bin. Klik hierop met de rechtermuisknop. Klik op Openen.
Klik met rechtermuisknop op Prullenbak. Klik op Verzenden naar -> Klik bureaublad (snelkoppeling maken).

Veiligheid: klik linksboven weer op de tab Beeld. Vervolgens ga je met de muisaanwijzer naar rechts en je vink "Verborgen Items" weer AF!

Andere mogelijke oplossing:
Zet Tablet-mode uit. Klik op het notificatie-icoon rechtsonder bij de taakbalk, selecteer het tablet-icoon om te wisselen.

Of:
Wellicht dat RecycleBinEx je Prullenbak wel ziet. RecycleBinEx vervangt de standaardprullenbak van Windows en voegt er een paar extra’s aan toe. Zo is het mogelijk de items in deze vernieuwde prullenbak op diverse criteria te sorteren.

Toegevoegd na 3 dagen:
Of:
Of installeer een nieuwe prullenbak.
Open de opdrachtprompt met Windowstoets X (Of via Start -> Uitvoeren)
Type CMD [Enter]
Type: rd /s /q C:\$Recycle.bin
Start de computer opnieuw op.

http://www.thewindowsclub.com/recycle

simon55
door simon55 - Oct 23, 2017 om 14:53
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Met welke Windows versie ?

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2017 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

W10?

  • Ga naar het zoekveld van Windows 10 (vergrootglas linksonder)
  • Tik in het zoekveld bureaubladpictogrammen
  • Kies voor Normale bureaubladpictogrammen weergeven of verbergen
  • Zet een vink bij Prullenbak
(bron)

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2017 om 15:39
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Geen W10?
Klik dan op een leeg plekje van het bureaublad
klik op beeld
klik op aan persoonlijke voorkeur aanpassen
klik op bureaubladpictogrammen wijzigen
vink prullenbak aan.
succes

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2017 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat valt onder 'alles' geprobeerd?

gerbera
door gerbera - Oct 23, 2017 om 16:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Alles geprobeerd om hem terug te halen, niet gelukt, onvindbaar.
Ook in de kliko gekeken;-))

edrick3
door edrick3 Oct 23, 2017 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL