sj
door sjefvanb Nov 22, 2005 om 17:49
Computers & telefonie

Digitale Telefonie van Tele2

Mijn vraag is of er al iemand gebruik maakt van Digitale Telefonie van Tele 2 en wat de ervaringen hiermee zijn?

281 2 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Nov 23, 2005 om 11:39
646 Antwoorden / 8 Vragen

Digitale telefonie is nog erg storingsgevoelig. 'Telefooncentrales' vallen om de haverklap uit en er is behoorlijk wat vervorming in het geluid. Hoewel e.e.a. aantrekkelijk lijkt door een lage prijs, is het wat mij betreft nog geen acceptabel alternatief voor de klassieke telefonie (en daar reken ik ISDN ook onder)

Dam

po
door polkamp - Apr 14, 2006 om 14:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

In okt. 2005 ingegaan op een aanbieding €32,95 van tele2 digitale telefonie en internet + 2
maanden gratis, na meerdere malen bellen waar blijft het pakket toch, alleen maar
toezeggingen van de helpdesk dat een gratis extra maand toegevoerd werd wanneer de router
geleverd werd, want daarmee waren leveringsproblemen. Begin december toch maar telefonisch
opgezegd, het duurde me toch te lang.
Verrassing, eind januari komt toch een modem binnen dit geïnstalleerd en tevens even een
brief geschreven of de aanbieding van € 29,95 van die dag ook voor mij gold, de vertraging
was immers niet mijn schuld. Geen reactie van Tele2 ontvangen, want brieven worden door dat
bedrijf per definitie NIET beantwoord.
De kwaliteit van de verbinding was allerbelabberdst, normaal was zeer veel echo op de
telefoonlijn, gesprekken die ineens wegvielen zodat teruggebeld kon worden en sporadisch de
hele adsl verbinding eruit.
Na een maand en gesprekskosten van inmiddels ongeveer €30,00 voor calls naar de tele2
helpdesk, nu toch de overeenkomst nu per aangetekende brief, op 3 maart opgezegd.

Op naar een nieuwe provider zou je zeggen, echter het vrijgeven van de adsl verbinding
duurt 8 weken bij Tele2 werd mij gezegd toen ik in april opbelde waarom Wanadoo mij niet
kon aansluiten en deze 8 weken was ingegaan op 31 maart waarom dan ???
Hierdoor heb ik nu tot juni geen mogelijkheid me bij een andere provider aan te melden. Ook
is inmiddels mijn mobilenummer opgeheven, dus het oude nummer ben je ook kwijt.

Conclusie:
*Na 6 maanden ellende terug bij de oude situatie een analoge verbinding tijdens internet
*Toezeggingen worden door alle Tele2 medewerkers gedaan maar blijken later loze beloftes.
*Voor aanmelding word je aanmelding per recording vastgelegd, tele2 toezeggingen niet.
*Brieven worden per definitie niet beantwoord, zelfs aangetekende brieven niet.
*Afsluitingen worden onmiddellijk wanneer het tele2 belieft zonder overleg doorgevoerd.