Downloadsnelheid
Goede middag, ik heb een glasvezelverbinding van Deutsche Glasfaser met een downloadsnelheid van bekabeld 400Mbs. Ik kom meestal rond de 350Mbs uit, wat ik voldoende vind Maar nu wil ik films middels de app van CanalDigitaal kijken via een Chromecast maar die films stoppen telkens om na een aantal seconden verder te gaan (Buffer Underrun?). Ik heb de snelheid van mijn smartphone gemeten en kom dan meestal niet verder dan zo'n 20/25 Mbs, mijn Laptop, HP Pavilion, staat ongeveer 5 meter van het modem in dezelfde ruimte en kom op 35Mbs. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A41 en mijn modem is een Fritzbox 7490. De afstand tussen Fritzbox en handy is ongeveer 1,5 meter en bevinden zich in dezelfde ruimte. Wie weet wat hier aan de hand is?
Groet, Koos
Topantwoord
Zijn alle apparaten verbonden via WIFI of via Kabel?
Want als alle apparaten via WIFI verbonden zijn, dan moet de Modem/router de snelheid verdelen over de verschillende apparaten.
Uw download snelheid van de provider is niet de Factor, Het probleem zit het in de router.
Afhankelijk van de router kan het zijn dat deze voor elk apparaat een los signaal heeft, of alle apparaten 1 voor 1 de data moet calculeren {QUE}
artikel van Linksys die dit beter laat zien
https://www.linksys.com/cz/r/resource-center/wifi-router/
--------------
Een oplossing voor uw probleem zou zijn een betere router die MIMO {“Multiple-Input, Multiple-Output”} ondersteunt.
Hallo Mijnnaamishaaz, Als ik wil casten staan alle apparaten uit, alleen de de telefoon waarmee ik cast en die gebruikt wifi
@thunderbird
Dan is het alsnog hetzelfde probleem omdat de router Het signaal van het ene apparaat naar het andere dient te sturen.
Wat met een Single user MIMO moet het apparaat eerst een chunk opslaan, doorsturen en wachten op de volgende set data
bij een Multi MIMO kunnen meerdere apparaten tegelijk met de router communiceren, waardoor de router het signaal gelijk kan doorsturen zonder het eerst in een QUE te zetten
Klinkt als brakke WIFI. Misschien kan je eens van iemand een WIFI access point lenen om te kijken of dat beter werkt.
Wat is een wifi acces point? Ik las dat die verbetering brengt als de afstand te groot is maar ik zit met mijn telefoon 1,5 meter van het modem dat vrij hangt.
Vaak gebruik je de wifi in de modem, maar dat zijn meestal niet de beste. Antenne te klein en zo. Met een "echt" wifi access point, zoals bijvoorbeeld deze https://www.coolblue.nl/product/708657/ubiquiti-unifi-ap-ac-lite.html?cmt=c_a%2Ccid_8863549668%2Caid_89983059515%2Ctid_pla-314610899461%2Cgn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMImvOJ87ns7wIVEtUYCh2g_wdZEAYYBCABEgK5__D_BwE heb je betere antennes en die zijn geoptimaliseerd voor een goede wifiverbinding.
Verder kan je ook kijken of er niet teveel andere WIFI netwerken op hetzelfde kanaal zitten. Voor Android smartphones kan je de app "WIFI Analyzer" gebruiken om dat te controleren. Als alles van de buren op hetzelfde kanaal zit als jouw wifi kan dat de oorzaak van de slechte verbinding zijn. Dan kan je proberen je wifi op een ander kanaal te zetten (even in de handleiding kijken hoe dat moet).
Topantwoord
Welke chromecast heeft u de rechthoekige of ronde, de ronde is 2 tot 4 keer sneller?
Kijk eens of u hier wat aan hebt https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7490/knowledge-base/publication/show/27_Wi-Fi-connection-drops-frequently/
De ronde
Dat je wifi snelheid 350Mbs is wil nog niet zeggen dat al uw apparaten die snelheid kunnen halen.
Chromecast zeker niet. Mobile telefoon ook niet laptop meestal ook niet.
Gelukkig hebben de meeste modems 2,4 en 5 mhz. Als er op de laptop een USB3 aansluiting zit (blauw) kan je dmv een usb 3 dongle op de 5mhz band internetten en haalt ie dat is bij mij het geval bijna de maximale internet snelheid. Telefoon wordt ook sneller als ie 5Mhz ondersteund zo ook tablet.
Vaste Pc haalt via dongle ook de maximale snelheid..Lees handleiding modem hoe in te stellen
5Ghz gok ik?
klopt kon het niet meer wijzigen
Deutsche kabel maar eens om hulp vragen lijkt me zo.
Voordat er weer allerlei aannames door de lucht vliegen.
Heeft u al via de provider gecheckt en ze het probleem voorgelegd:
https://www.deutsche-glasfaser.de/
Ikm heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met een medewerker van Deutsche Glasfaser, die heeft wat zitten rommelen en nu kom ik op ongeveer 300Mbs
Nog een 'mogelijkheid' indie u WiFi benut, ga met een WiFi analyzer na of het kanaal dat u benut mogelijk ook erg (te) veel door anderen in uw omgeving wordt benut en dat dan de reden is van interruptie van uw WiFi verbinding. U kunt met die analyzer ook nagaan welk kanaal er dan voor u beter te benutten is. Mogelijk kan uw provider u ook hierbij helpen. Zie bijv.deze : https://www.computeridee.nl/workshop/wifi-analyzer/ . Benut zelf een gratis WiFi analyzer op mijn GSM die werd aanbevolen door mijn provider en er zijn voor telefoons ook andere zoals uit deze info blijkt waaronder gratis waarbij u dan mogelijk wel moet opletten op de cookie instelling om advertentiues te vermijden. (De analizer die ik heb geinstalleerd 'Wifi Analyzer' bevat geen advertenties.)
Goede middag allemaal, wifi werkt nu goed. Ik wil iedereen bedanken voor de moeite en wens jullie een fijne avond.
Vriendelijke groeten, Koos.
Veel kijkplezier Koos.
Eindelijk weer goed films kijken, mooi.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer