rg
door rgppolly Feb 17, 2004 om 17:46
Computers & telefonie

Draadloze muis van HP vreet batterijen

Ik heb een HP Pavilion T190 met draadloos toesenbord en muis. Deze muis vreet echter batterijen. Ik moet de batteryen ongeveer om de 2 weken vernieuwen. Heb al een nieuwe muis van HP ontvangen maar heb hiermee hetzelfde probleem. Heb na aanleiding van een telefoongesprek met HP ook al een wijziging in de config.sys gedaan maar dit verhielp het probleem ook niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Bij voorbaat dank voor uw antwoord

2762 7 Rapporteer

hansv
door hansv - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

'k weet niet hoe het zit met HP maar bij logitec heb je onder de muis een klein knopje zitten. Op deze manier kun je de muis uitschakelen. Dit is makkelijk als je toch niet de muis gebruikt. Scheelt je weer een week of 2. Maar bij logitec ben ik gewent dat de batterijen wel een dik halfjaar mee moeten gaan. Dit zowel voor toetsenbord als muis. Het kan echter wel zijn dat de type muis erg veel energie eet, probeer dan alkaline batterijen te gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Hans

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:43
504 Antwoorden / 8 Vragen

Als u een optical muis heeft is het erg vervelend maar deze lusten inderdaad wel wat, daarom leveren de meeste bedrijven deze ook met oplaadbare batterijen in combinatie met een lader, ik zelf moet mijn muis om de week op laden.
Wat wel kan helpen in uw geval is goede Alkaline batterijen te gebruiken, en anders kunt u misschien over gaan op oplaadbare batterijen in combinatie met een lader, is uiteindelijk goedkoper en u spaart het milleu :-)
Groeten: Gery

garfield74
door garfield74 - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 2 Vragen

Niet al te veel aan te doen ben ik bang.. Draadloze muizen vreten nou eenmaal batterijen, en al helemaal als het inderdaad een optische muis is.
Enige oplossing die ik kan bedenken is oplaadbare batterijen+lader kopen, en let er dan wel op dat de batterijen van een hoge capaciteit zijn (liefst 2000mAh of hoger).

sjj
door sjj - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik werk al jaren met oplader en oplaadbare batterijen, werkt perfect.
Koop wel een dubbel stel want dan kun je makkelijk wisselen.
En sta je niet onverwacht te kijken als ze leeg zijn.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:43
763 Antwoorden / 1 Vragen

het euvel kan ik niet oplossen ik heb dit ook vooral als je de muis vaak gebruikt ik heb wel ondervonden dat duracell batterijen het langst meegaan. dit muisje lust wel een batterijtje

mi
door mirandak - Apr 16, 2004 om 17:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ouders hebben dit pronleem ook, maar dan met een draadloze optische muis van Logitech. Zelf werk ik met een draadloze optiche muis en keybord van microsoft. deze zijn weliswaar een stuk duurder maar de batterijen gaan behoorlijk lang mee. Deze muis schakelt zichzelf uit wanneer je deze een tijdje niet gebruikt, zodra je hem aanraakt gaat hij weer aan.

na
door natas - Nov 9, 2004 om 18:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

het probleem wordt veroorzaakt door een slechte verbinding met de reciever.

hierdoor moet de muis teveel moeite doen om verbinding te krijgen met als gevolg veel stroom verbruik.

Mogelijke oplossing:

Zorg dat de reciever afgezonderd is van andere electrische apparaten en volg dan de volgende stappen:

1> PC aan 2> batterijen uit de muis (en eventueel toetsenbord) 3> 20 seconden op de knop van de reciever drukken 4> muis (en eventueel toetsenbord) een uur zonder batterijen laten staan. 5> na een uur kunnen er goeie batt in de muis 6> 2 sec connect op de reciever 7> 2 sec connect onder op de muis

Dit zorgt voor een nieuwe verbinding samen met het afzonderen van de reciever kunnen de batterijen het een stuk langer uit houden.