el
door elhuberts Apr 13, 2008 om 15:56
Computers & telefonie

Draadloze verbinding Medion MD 40100

Ik heb sinds een paar weken een nieuw modem, en SpeedTouch 780 WL. Nu kan ik nog steeds geen draadloze verbnding krijgen met dit modem.

Mijn Medion MD 40100 ´ziet´ wel de routers van de buren (o.a. ook SpeeTouches), maar geeft mijn eigen modem niet weer in de lijst.

Wie kan mij adviesgeven. XS4ALL verwijst naar Medion en de instellingen. Ervaringen?

Al vast veel dank.

Etienne Huberts

864 4 Rapporteer

vw
door vwaaijen - Apr 13, 2008 om 16:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat de draadloze netwerkkaart in je Medion 802.11G-netwerken ondersteunt?

Je kan in de configuratie van je modem aangeven of de SSID gepubliceerd moet worden. Als je deze optie uit zet, kan je modem ook niet gezien worden bij het scannen van draadloze netwerken. Hierbij zie je namelijk alleen de netwerken die hun SSID "broadcasten".

Je zou eens in de configuratie moeten kijken van je modem mbv een netwerkkabel of deze optie soms aan (verbergen SSID)/uit (tonen SSID) staat.

edwardus
door edwardus - Apr 13, 2008 om 16:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

SSID broadcast kun je naar ik begrijp zelfs maar beter aanzetten. Hackers zijn blijkbaar eerder in staat een SSID verbergend netwerk over te nemen!

Daarnaast zou het kunnen zijn dat de router van een van die buren op precies hetzelfde kanaal (1 t/m 12/13) opereert. In de router kun je dat wijzigen. Dit kun je natuurlijk alleen doen wanneer je de router ook kunt bereiken, dus met een netwerkkabel verbonden.

Kijk in de handleiding hoe e.e.a. werkt.

birdtweety
door birdtweety - Apr 13, 2008 om 21:58
115 Antwoorden / 21 Vragen

als ik het begrijp wil draadloos internet ia de speedtouch modem.heb ook begrepen dat er een draadloos internetkaart in je pc zit.wat je nu moet doen is eerst een verbinding maken met een internetkabel van je pc naar je modem.nu moet je via je internet browser bv. internetexploder contact zoeken met je modem door het ip adres in te typen in de adres balk van de browser.hoe kom je nu achter deze ip adres.ga naar start en dan uitvoeren.type cmd en klik op ok.er verschijnt nu een zwart venster.typ hier ipconfig.en druk op enter. er verschijnen nu 3 ip nummers. het ip nummer dat achter "standaardgatway"staat moet je hebben dit nummer moet je in vullen in het adressenbalk van je browser en dan op enter drukken. als het nu goed is krijg contact met je modem.nu kun je hier de instellingen aanpassen en kijken wat voor wachtwoord (of er een wachtwoordt is anders moet je die wel instellen)je nodig hebt om draadloos contact te krijgen.

succes

gsm
door gsm - Apr 13, 2008 om 23:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De wireless adapter in de 780WL zou ook nog uit kunnen staan (disabled). Controleer of de WL indicator op de 780WL wel aan is.

GSM