hans515
door hans515 Jan 7, 2019 om 19:35
Computers & telefonie

Driver voor Epson printer XP-5105

Wil een nieuwe printer installeren op Windows 98, maar niet met de  de bijgeleverde installatie cd. Ik zou indien mogelijk de driver van de Epson willen downloaden op een usb stick.
Mijn probleem is nu, dat ik de benodigde driver niet kan vinden............
Wie kan mij helpen ?

1326 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2019 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij sterk dat je voor zo'n nieuw model printer een driver voor Windows 98 gaat vinden.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2019 om 20:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ook hier maar het antwoord (wat een geklooi toch met die dubbelposts).

Een Win98 driver zul je ook niet vinden. De oudste Windows versie voor deze printer is WinXP SP3. Heb je al gekeken wat er gebeurd als je hem gewoon aansluit? Als hij überhaupt aangesloten kan worden.

Is het niet handiger dat wat je wilt printen naar je nieuwere laptop te kopiëren

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 7, 2019 om 21:23
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom de bijgeleverde installatie cd niet benutten? Niet is uit te sluiten dat de printter dan wel werkt, ook op win 98. De win 98 driver die u zoekt ie niet meer leverbaar.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2019 om 01:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens of u foto's met uw smartphone (of tablet) van de gewenste teksten kunt maken en die dan kunt printen met de nieuwe printer. Eventueel via uw pc.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 8, 2019 om 07:48
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Heb bij Epson gezocht maar kreeg dit te zien:
Er bestaan geen drivers voor het gekozen besturingssysteem.
https://www.epson.nl/support?productID=22483#product_search

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2019 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wil een nieuwe printer installeren op Windows 98, maar niet met de  de bijgeleverde installatie cd.

Waarom niet? Daar is die installatie cd toch voor.
Wellicht werkt de printer dan.
Voor W98 zul je geen driver vinden.
Informeer eens bij Epson naar de mogelijkheden:
https://www.epson.nl/contactus

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2019 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genee (op de reactie in de net afgesloten dubbelpost): waar zie je een driver voor W98? Zie alleen W8. En even later heb je het over XP.

Ge
door Genee Jan 8, 2019 om 10:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, edrick3, ik heb er langs gekeken, geen driver voor w98.

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2019 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: genee sticht verwarring. Win98 drivers zijn er niet en zullen er ook niet komen.

Compatibele besturingssystemen

Mac OS X 10.6.8 or later, Windows 10, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows Server 2003 R2 x64, Windows Server 2003 x64, Windows Server 2008 (32 bits / 64 bits), Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Vista, Windows XP SP3, Windows Server 2003 R2, XP Professional x64 Edition SP2

Ja
door JasperBerk - Jan 8, 2019 om 14:17
7 Antwoorden / Vragen

Als de printer nieuwer is dan het besturingssyteem heb je weinig kans dat die drivers er zijn..

edrick3
door edrick3 Jan 8, 2019 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die drivers zijn er dus niet! Zie eerdere reacties.

hans515
door hans515 - Jan 8, 2019 om 14:50
250 Antwoorden / 117 Vragen

Sorry mensen, maar ik ben er uit. In mijn oude PC was de dvd -speler defect. Heb nu van internet een XP driver gedownload en probeer op deze manier de Epson te installeren, alleen geeft hij nu aan, dat de taal van de driver en de printer niet overeenkomen.
Ik zal wel verder zoeken en als het niet lukt is er geen man over boord............
Dank voor de reacties en allen een goed 2019 gewenst!

audb
door audb - Jan 9, 2019 om 13:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wees slim en probeer XP of windows 7 starter te vinden of windows 10 home.

Windows 98 wordt gewoon niet meer ondersteund : Windows XP, 7, 8, 8.1, 10 zijn de enige drivers die ik er voor kan vinden.

Is de computer te oud? ga dan eens bij de kringloop kijken en zoek een computer waar minimaal windows XP of nog liever windows 7 op staat.

Kost misschien een paar tientjes (max €100 anders zijn ze te duur)