mi
door mibou Jun 15, 2015 om 10:26
Computers & telefonie

Dubieuse Iphone Scherm reparatie bij de PhoneDokter

Beste allemaal,
Toen, onze dochter (student geneeskunde) het scherm van haar IPhone6 brak, vroegen wij om ons heen om een goede, eerlijke winkel waar het scherm kon worden vervangen. Wij werden geadviseerd om de PhoneDokter in Schiedam te proberen.
Onze dochter belde deze winkel en maakte een afspraak met de PhoneDokter in Schiedam voor maandag 1 juni 2015. De technicus in deze winkel verving het scherm van haar IPhone6 voor de prijs van 149,- euro.
Een uur nadat zij van deze afspraak terug kwam zag zij dat er een zwarte vlek rechtsboven in het scherm kwam dat zojuist was vervangen.
Zij nam meteen contact op met de PhoneDokter in Schiedam en degene die zij aan de telefoon had vroeg haar meteen naar de winkel terug te komen om de IPhone6 te zien.
Onze dochter vertelde degene aan de telefoon dat zij niet meteen terug kon komen omdat zij hard moest leren voor een examen op 8 juni 2015 maar dat zij direct na het maken van het examen langs zou komen. De persoon aan de telefoon zei dat dat goed was omdat zij nu al telefonisch het probleem had doorgegeven en dat de PhoneDokter 6 maanden garantie geeft op een reparatie.
Op maandag 8 juni 2015 bracht onze dochter haar IPhone6 terug naar de winkel van de PhoneDokter in Schiedam. Nadat de receptionist (die beweerde de manager te zijn van de PhoneDokter in Schiedam) naar haar IPhone6 had gekeken vertelde hij onze dochter dat de zwarte vlek op het scherm kwam door vallen o.i.d. en dat dit in geen geval een verantwoordelijkheid is voor de PhoneDokter in Schiedam en…. dat hij het scherm kon vervangen voor de prijs van 89,-- euro (zijnde 149,-- minus een korting van 60,- euro).
Onze dochter en ikzelf probeerde deze man uit te leggen dat de IPhone6 niet was gevallen en dat de zwarte vlek 1 uur na vertrek uit de winkel van de PhoneDokter in Schiedam op maandag 1 juni 2015 was ontdekt. Helaas konden wij deze man niet overtuigen en verlieten wij de winkel van de PhoneDokter met het vervelende gevoel dat hij ons probeerde te misleiden en wilde benadelen voor het bedrag van 89,-- euro.
Dus concluderend:
- De PhoneDokter in Schiedam zegt 6 maanden garantie te geven op reparaties maar……. wil dit niet, kan het niet, doet dit niet.
- De PhoneDokter in Schiedam vervangt een scherm voor een IPhone6 een eerste keer voor 149,-- euro, de tweede keer voor 89,-- euro, en misschien een derde keer voor 39,-- euro???
Later op maandag 8 juni 2015 hadden we contact met een vriend die kennis heeft van reparaties aan een IPhone6. Nadat hij de IPhone6, met de zwarte vlek rechtsboven in het scherm, zag zei hij dat het scherm dat geplaatst was door de PhoneDokter geen origineel Apple IPhone6 scherm was en dat de reparatie niet op een goede manier was uitgevoerd.
Het is een schande dat bedrijven, zoals de PhoneDokter in Schiedam, op zo’n oneerlijke, misleidende manier zaken doen. Het is ook een schande om te bemerken dat er geen juridische bescherming is voor gedupeerde consumenten.
Wij nemen contact op met alle Europese consumenten organisaties en geven onze klachten aan hen door. Wij zullen ook een klacht indienen tegen de PhoneDokter in Schiedam bij De Geschillencommissie.
Wij nodigen iedereen uit die klachten heeft over de PhoneDokter in Schiedam, of een van de andere PhoneDokter winkels in Nederland, om dit samen met ons te doen omdat dat de enige manier is om een eerlijke en goede consumentenservice te krijgen.

3161 11 Rapporteer

jonnes
door jonnes - Jun 16, 2015 om 21:02
32 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom vermeld u dat uw dochter student geneeskunde is? Doet toch niet ter zake?

zoekster
door zoekster - Jun 16, 2015 om 21:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is bijna allemaal schorriemorrie, die reparateurs van Phones, laptops e.d.

Klik HIER

jo
door joentje1978 - Jun 20, 2015 om 15:58
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet niet of je bij het afhalen van de gerepareerde Iphone gecontroleerd hebt of het LCD-scherm op dat moment goed was of dat die zwarte vlek er toen al in zat?
Dat zijn dingen die je eigenlijk meteen bij het ophalen moet controleren want als die zwarte vlek er in de winkel al in zat dan is dat scherm tijdens reparatie gesneuveld en moet de reparateur dat kosteloos vergoeden.

Neem je de Iphone in ontvangst zonder deze in de winkel gecontroleerd te hebben en constateer je pas later dat het scherm gebarsten is dan wordt het een welles niettes-spelletje.

Een gebroken Lcd-scherm wordt altijd gezien als val-, stoot- of drukschade (dus "eigen schuld") omdat een Lcd-scherm nooit zomaar breekt (zijn mensen op dit forum die echter beweren dat het wel zo is).
Vandaar dat in zo'n geval altijd de garantie vervalt.

Nu kan het zijn dat het Lcd-scherm tijdens reparatie niet goed gemonteerd is geweest waardoor deze gesneuveld is maar dat zullen ze u niet zeggen.

Dat ze opnieuw aanbieden om het Lcd-scherm nogmaals te vervangen tegen een lagere prijs dat is "coulance", dat hoeven ze niet te doen.

jo
door joentje1978 - Jun 20, 2015 om 16:08
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 16 jun 2015, 21:10]Het is bijna allemaal schorriemorrie, die reparateurs van Phones, laptops e.d.

Klik HIER

Gelukkig zijn alle consumenten altijd eerlijk ...........

Heb als reparateur nog nooit meegemaakt dat een consument eerlijk toegeeft dat apparaat gesneuveld is door gevalletje "eigen schuld".
Mensen doen altijd alsof hun neus bloed en weten van niks.
Is altijd "zomaar" en "plotseling".

mi
door mibou - Jun 21, 2015 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

My apologies for answering in English.....

I had a very similar experience with a very shabby mobile phones repair company.....and I can understand that one can fall for an advertisement on a web site for cheap and quick replacement of a mobile phone screen “while you wait”….. That’s the reason why some people use them.

These companies are operating on the edge of legality, they deal with counterfeit phone parts, and they are not experienced to repair let alone look at any mobile phone and while they promise professionalism and speed of repair, their repairing services are dishonorable and shameful to any professional.

Once their reputation is spoiled due to bad and incorrect repairs, they bankrupt their company and then start again with a new one under different names…..

These companies should not exist and the only way to stop their illegal activities is to boycott them even if and when the repairs are more expensive at the “authorized dealer”…..

jonnes
door jonnes - Jun 21, 2015 om 18:27
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mibou schreef op zondag 21 jun 2015, 14:12]My apologies for answering in English.....

I had a very similar experience with a very shabby mobile phones repair company.....and I can understand that one can fall for an advertisement on a web site for cheap and quick replacement of a mobile phone screen “while you wait”….. That’s the reason why some people use them.

These companies are operating on the edge of legality, they deal with counterfeit phone parts, and they are not experienced to repair let alone look at any mobile phone and while they promise professionalism and speed of repair, their repairing services are dishonorable and shameful to any professional.

Once their reputation is spoiled due to bad and incorrect repairs, they bankrupt their company and then start again with a new one under different names…..

These companies should not exist and the only way to stop their illegal activities is to boycott them even if and when the repairs are more expensive at the “authorized dealer”…..

Dit is een nederlands forum. Praat dan ook gewoon nederlands, het is niet zo dat u dat niet kunt!

ho
door hopetobehelping - Jun 21, 2015 om 19:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag ik me wel af of er wel betrouwbare 'smartphone reparateurs' zijn.

Mits binnen de garantie termijn bij een winkel wordt de reparatie gratis uitgevoerd en ben je je toestel 2 weken of nog langer kwijt. De vraag is dan maar hoe je je toestel terug krijgt.
Als je je toestel gewoon nodig hebt dan is die garantie mooi maar een paar weken je smartphone missen kun je niet.
Dan ben je toch al snel aangewezen op bedrijfjes die het voor je kunnen maken terwijl je wacht. Daar zal een hoop 'rommel' tussen zitten maar hopelijk toch ook wel een paar goede.

pino123
door pino123 - Jun 22, 2015 om 12:22
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jonnes schreef op zondag 21 jun 2015, 18:27][quote=mibou schreef op zondag 21 jun 2015, 14:12]My apologies for answering in English.....

I had a very similar experience with a very shabby mobile phones repair company.....and I can understand that one can fall for an advertisement on a web site for cheap and quick replacement of a mobile phone screen “while you wait”….. That’s the reason why some people use them.

These companies are operating on the edge of legality, they deal with counterfeit phone parts, and they are not experienced to repair let alone look at any mobile phone and while they promise professionalism and speed of repair, their repairing services are dishonorable and shameful to any professional.

Once their reputation is spoiled due to bad and incorrect repairs, they bankrupt their company and then start again with a new one under different names…..

These companies should not exist and the only way to stop their illegal activities is to boycott them even if and when the repairs are more expensive at the “authorized dealer”…..

Dit is een nederlands forum. Praat dan ook gewoon nederlands, het is niet zo dat u dat niet kunt!

Hoe weet jij dat deze reageerder dat wel kan? Ik heb liever een goed antwoord in het Engels dan een flut antwoord of nietszeggende toevoeging zoals deze in het Nederlands. Twee van je reacties doen totaal niets ter zake!

mi
door mibou - Jun 22, 2015 om 14:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Thank you pino123....I could not have said it better than you !!!!

Apparently my apologies for answering in English fell on deaf (stupid) ears.

My question is:

What can we do about these companies who promise to repair a mobile phone and they end up ruining it or even worth completely destroying it???

That's not to mention that these companies are dealing and replacing parts with counterfeited mobile phone parts not to mention they are stealing the original parts from a mobile phone.

jonnes
door jonnes - Jun 22, 2015 om 17:11
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 22 jun 2015, 12:22][quote=jonnes schreef op zondag 21 jun 2015, 18:27][quote=mibou schreef op zondag 21 jun 2015, 14:12]My apologies for answering in English.....

I had a very similar experience with a very shabby mobile phones repair company.....and I can understand that one can fall for an advertisement on a web site for cheap and quick replacement of a mobile phone screen “while you wait”….. That’s the reason why some people use them.

These companies are operating on the edge of legality, they deal with counterfeit phone parts, and they are not experienced to repair let alone look at any mobile phone and while they promise professionalism and speed of repair, their repairing services are dishonorable and shameful to any professional.

Once their reputation is spoiled due to bad and incorrect repairs, they bankrupt their company and then start again with a new one under different names…..

These companies should not exist and the only way to stop their illegal activities is to boycott them even if and when the repairs are more expensive at the “authorized dealer”…..

Dit is een nederlands forum. Praat dan ook gewoon nederlands, het is niet zo dat u dat niet kunt!

Hoe weet jij dat deze reageerder dat wel kan? Ik heb liever een goed antwoord in het Engels dan een flut antwoord of nietszeggende toevoeging zoals deze in het Nederlands. Twee van je reacties doen totaal niets ter zake!

Hoe ik dat weet?
Omdat ts de vraag wèl in nederlands stelt! Dus ts kan wèl duidelijk zijn!
En betreffende mijn eerste opmerking, dat ts schrijft dat dochterlief student geneeskunde is....nou en? Boeit niet en heeft niets met de vraag te maken! Misschien dat ts interessant wil doen?

diumenge
door diumenge - Jun 23, 2015 om 22:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad niet relevant wat de dochter studeert.