re
door remcov Dec 8, 2017 om 16:24
Computers & telefonie

Dwingt samsung je een nieuwe telefoon te kopen? Intern geheugen vol.

Zowel mijn vriendin als mijn moeder hebben een samsung smartphone, met 8GB intern, en daarnaast nog uitbreiding met 32 GB SD card.
Qua snelheid en specs voldoen de telefoons naar hun wens.  Waar ik tegenaanloop, is dat die 8GB volledig benut wordt door android en de verplichte aps.De telefoons (waarvan eentje nog geen jaar in gebruik) zitten zo vol, dat soms niet eens meer een update gedraaid kan worden.

Alle aps die verplaatst kunnen worden naar de SD kaart, zijn verplaatst, alle foto's video, what'sapp multimedia, wordt op de SD card gezet.

De 8 GB apparaatgeheugen wordt alleen gebruikt door besturingssysteem en verplichte apps en tijdelijke bestanden.

Nu kan je wel de cache legen waarbij je misschien een 300mb vrij maakt, maar dit is geen langdurige oplossing .
Nu wil ik geen forum starten hoe je het beste de telefoon kan opschonen, die zijn genoeg te vinden..

Hoe kan het zijn dat samsung en google de telefoon zo vol kunnen zetten, dat ze onwerkbaar worden? En daarmee wegkomen?

De telefoon van mijn vriendin is ondertussen  kapot gegaan, en een nieuwe van 16GB gekocht. Dit gaat dezelfde kant op, gezien nu al 12GB door verplichte rommel in gebruik genomen wordt.

Waar ik mee zit:

Als ik een nieuwe auto koop, die geweldig rijdt als ik de winkel verlaat. Op advies van de garage laat ik 'm elke twee maanden servicen. Anders is de kans groot dat je stil op de snelweg komt te staan, dat wil ik ook niet
Echter.... bij elke service beurt plaats de garage grindtegels in de achterbak. Na een jaar servicebeurten, komt de auto niet meer van z'n plek, zo zwaar is deze geworden.... Moet ik daarom verplicht een nieuwe auto kopen?  In het gewone leven zou zo'n garagehouder er niet mee wegkomen.

Ik begrijp heel goed dat je niet hoeft te verwachten dat de levensduur of ondersteuning van electronica 20 jaar is.

Ook zeggen dat samung en google 2 verschillende bedrjiven zijn, gaat ook niet op. Hard en software dienen op elkaar afgestemd te worden.

Ik krijg nu het gevoel dat je sterk gedwongen wordt een onnodig prima werkende telefoon in de prullemand te gooien. Of ben ik daarin de enige?

.

15099 22 Rapporteer

simon55
door simon55 - Dec 8, 2017 om 16:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Welke type telefoon betreft t dan

ja
door janf43 - Dec 8, 2017 om 16:31
733 Antwoorden / 0 Vragen

Wie verplicht u om alle foto's, whatsappmultimedia etc. op uw telefoon te bewaren?

Cookies
door Cookies Dec 8, 2017 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die staan op de sd card.

ja
door janf43 Dec 8, 2017 om 16:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een telefoon die met 8 Gb geheugen wordt verkocht blijft gewoon werken als je er niet allemaal rommel opzet. Overigens zijn veel van die "verplichte" apps gewoon te verwijderen. Ook hoef je de apps die je nooit gebruikt niet te updaten.

re
door remcov Dec 8, 2017 om 16:43
Antwoorden / 2 Vragen

Voor deze dingen gebruik ik idd de SD card. En daar is voldoende ruimte over.

re
door remcov Dec 8, 2017 om 16:48
Antwoorden / 2 Vragen

Nou ik ben alle apps langs gegaan. Alles wat verplaatst kan worden, is naar de SD gegaan. En alles wat overblijft, kan ik alleen uitschakelen, niet verwijderen.@Carola83, bedankt voor de tip.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2017 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een intern geheugen van 8/16GB is vandaag de dag erg minimaal. Die loopt inderdaad zo vol door Androïd en niet-verplaatsbare apps updates. Verstandige is om een phone met 32GB of 64GB te kopen.

Ik heb trouwens veel ongebruikte apps uitgeschakeld, scheelt ook weer updates daarvan. Je krijgt wel een waarschuwing, maar gewoon door gaan. Wel even opletten welke apps je gaat uitschakelen.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2017 om 16:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling: ik heb onderstaande apps uitgeschakeld, ondanks waarschuwingen geeft dit geen problemen op de werking van de phone.

- Dropbox
- Excel
- Facebook
- Foto's
- Google drive
- Google Play books
- Google Play films
- Google Play kiosk
- Google Play Muziek
- Google+
- Hangouts
- OneDrive
- OneNote
- Peel Remote
- Powerpoint
- S Voice
- Samsung Gear
- Skype
- Word

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 8, 2017 om 23:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo, je kreeg aardig wat extra's bij je telefoon :-)

Cookies
door Cookies Dec 8, 2017 om 23:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, en ik gooi het zonder wroeging weg.

dobby
door dobby Dec 9, 2017 om 05:15
749 Antwoorden / 1 Vragen

@CAROLA.83 - Hangouts kan misschien nog handig zijn om via een willekeurige browser apps te installeren (dus remote) via de google play store - daar gebruikt Android op de achtergrond (een deel van) hangout voor.

Maar dat zal voor veel mensen misschien wel wat minder relevant zijn...

Gr
door Grunn1 Dec 9, 2017 om 06:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat soort apps zijn standaard wel uit te schakelen maar Samsung en ook Sony installeren ook eigen apps op het interne geheugen die niet uit te schakelen zijn. Deze apps kan je wel stoppen maar ze activeren en updaten zichzelf weer.
Zelf heb ik een Sony en die heeft een verschrikkelijke irritante app “Whats new” die je niet uit krijgt of weg krijgt. Deze app opent zichzelf, update zich zelf en als je notificaties uitzet trekt ie zich er niks van aan en laat elke dag van zich horen welke nieuwe apps zijn uitgekomen.

ro
door ron503 - Dec 8, 2017 om 16:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U moet een smartphone eigenlijk als een kleine computer zien met als optie een bel en sms functie. De interne opslag is 8 gb en eigenlijk al te klein om extra apps in op te slaan. Daar komt nog bij dat apps steeds meer functies hebben en dus meer opslagruimte nodig hebben.

re
door remcov Dec 8, 2017 om 17:08
Antwoorden / 2 Vragen

Maar 8GB telefoons worden nog steeds nieuw verkocht. En er staat nog geen sticker op "na uw eerste update kunt u de telefoon waarschijnlijk niet meer gebruiken". De telefoon van mijn moeder is nog geen jaar oud, en nu nagenoeg onbruikbaar.

Ik ben actief in de IT, dus ik begrijp uw standpunt goed.

8 GB wordt nu gezien als weinig, maar voor een besturingssysteem is dit eigenlijk gigantisch groot.Voeger kunden we dit kwijt op een enkele cdrom of zelfs op enkele floppy's

Wat mij frustreert, is dat deze updates bewust groter en groter en grote gemaakt worden. Wie gebruikt er nu google hangouts? Waarom wordt dit gezien als een verplicht onderdeel van android besturingssysteem, en niet als aanvullende app?

Je wordt gedwongen om snel je telefoon te wisselen, ongeacht de hardware zelf prima is, en voldoet aan de wensen. En ik mij zeer afvraag dit gedaan wordt vanuit noodzaak en veiligheid, of vanuit commercie....

jo
door jorisw Dec 8, 2017 om 17:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De vergelijking met een OS dat op enkele floppy's past gaat uiteraard volkomen mank. In die tijd was er geen GUI, geen multi-tasking, geen multicore processingen, geen networking stack, geen touch device, geen sandboxing, etc, etc.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2017 om 17:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......En alles wat overblijft, kan ik alleen uitschakelen, niet verwijderen.@Carola83, bedankt voor de tip......

Klopt, maar het voordeel is dat uitgeschakelde apps in ieder geval niet meer geupdate worden. Je zou ook nog even kunnen kijken welke van de nog ingeschakelde apps veel geheugen in beslag neemt en kijken of 1 van die apps echt wel nodig is.

Gr
door Grunn1 Dec 9, 2017 om 06:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eigen apps van Samsung updaten zichzelf ook al schakel je ze uit.

jo
door jorisw - Dec 8, 2017 om 17:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een 8GB telefoon is prima geschikt voor low-end gebruik. Een paar standaard apps, Whatsapp, misschien Facebook. Dat is iets waar hele volksstammen mee uit de voeten kunnen. Wil je meer dan moet je een toestel kopen met meer geheugen. Ook maar weer even een analogie met auto's (dat werkt altijd wel handig): stel je koopt een stadsauto voor de boodschappen en om de kinderen naar school te brengen. Daarvan verwacht je ook niet dat je er een Billy-kast bij IKEA mee kunt gaan halen.

Dat je niet alles zonder meer naar SD kunt verplaatsen is ook niet zo onlogisch: er is nogal een verschil in performance voor de verschillende typen SD cards. Als je dan een app uitvoert vanaf SD card kan Samsung of Google niet de performance garanderen. Daarom zitten daar beperkingen op. We weten immers allemaal hoe dat dan gaat: mensen kopen een snel toestel maar doen daar het goedkoopste en langzaamste kaartje in, en gaan vervolgens op diverse fora klagen dat het toestel zo traag is.

gsm
door gsm - Dec 8, 2017 om 17:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn prima telefoons te koop voor veel minder dan wat een Samsung kost, waar weinig of geen bloatware op staat, die regelmatig bijgewerkt worden en een redelijk grote opslag hebben. Voorbeelden: Moto G2S Plus (32GB) of Nokia 5 (16GB).
Wil je toch een Samsung, dan betaal je de hoofdprijs of er zit bijna geen bruikbaar geheugen in en krijg je altijd de volle mep aan overbodige apps.
De SD kaart is in de nieuwere apparaten in het algemeen alleen bruikbaar voor gegevens en foto's en bijna niet meer voor de apps zelf te gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 8, 2017 om 17:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn dochter heeft bij ons thuis de oudste telefoon met 16GB geheugen, na installatie van de laatstte Android {nougat} en haar apps is er pas 6 van de 16GB gebruikt , dat is inclusief de apps die de leverancier er al op zet. Dat dit bij u 12GB is via de ik heel vreemd. En ze heeft toch echt behoorlijk wat apps draaien.

re
door remcov Dec 8, 2017 om 21:01
Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb net nog even de telefoon in handen gehad, en heb na het legen van de cache, en verplaatsen van aantal apps inderdaad terug kunnen brengen naar 10.4 GB ipv 12GB. Draait op android 7.0 . Laat daarvan, heel ruim genomen nog 600mb aan apps zijn die op het interne geheugen geinstalleerd staan, maar wel door eigen keuze, maar zich niet op de SD laten verplaatsen. Qua aantallen apps is zij echt nog heel bescheiden, ze speelt geen spellletjes of zo. En voor de rest bloatware en android.

De 6 GB van uw dochter vind ik erg knap.

Cookies
door Cookies Dec 8, 2017 om 21:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: Vreemd dat bij mij al ruim 9GB voor alleen Android gebruikt wordt. Had je de phone niet ondersteboven?;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 8, 2017 om 23:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, zou dat het zijn geweest? We draaien. In huis alhier allemaal met developers versies,, zonder enige bloatware. Ik weet dat deze versies wel wat compacter zijn als de stable versies.

re
door remcov Dec 11, 2017 om 10:09
Antwoorden / 2 Vragen

Diewilik bedankt voor de geweldige tip, de developers versie klinkt erg goed! Dit ga ik uitzoeken
Dan behoud je wel het officiele android systeem, zonder de telefoon te moeten rooten of wat voor omgeweggetjes dan ook.

newmikey
door newmikey - Dec 8, 2017 om 17:35
830 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung "dwingt" je tot niets, je hebt geheel de vrije keuze wat wel en wat niet te kopen nadat je je goed laat informeren. Het nut van dit hele topic ontgaat me ook volkomen. Het lijkt wel mode om dit soort onzin topics te openen de laatste tijd.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 8, 2017 om 22:36
509 Antwoorden / Vragen

Top antwoord hoor.Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2017 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb even op mijn phone gekeken, Android 7.0 gebruikt 9,63GB van de 32GB.

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2017 om 17:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijke vraag en nog wonderlijker vergelijk met een auto.
Niemand dwingt iemand tot kopen, ook wordt niemand gedwongen om het merk Samsung te kopen, dat wilt u zelf.
Ik vind dit ook een non-"vraag", het lijkt eerder op een mededeling van ontevredenheid, een klacht, en dit forum is niet voor het behandelen van klachten.
Ik heb ook een Samsung, ca 4 jaar oud en er is nog maar 4 van de 16 Gb verbruikt.
Zie ook de tips van @carola.83.
Ik haast me ook niet met het alsmaar updaten van allerhande en update veel ook niet. Dat geeft ook geen problemen. Over weke versies Samsung heeft u het?

re
door remcov Dec 8, 2017 om 21:27
Antwoorden / 2 Vragen

Beste autota1, Ik heb het in dit geval niet over een 4 jaar oude telefoon , maar nog geen jaar oude telefoon. (met 8GB).

Het is absoluut geen highend samsung, maar oma (mijn moeder dus) is er zeer blij mee, en werkt verder prima.

Maar maandelijks gaat het ding stokken, omdat er nog maar 300mb ruimte vrij is, en dus 7.7GB aan vaste dingen zit.

Met een beetje opschonen kom je eventjes verder, maar geen permanente oplossing.

Natuurlijk ik hoef geen samsung merk te kopen, en niemand verplicht mij updates te draaien, of apps te downloaden of zelfs ermee te bellen.

Maar heb wel zoiets dat je mag verwachten dat deze moet doen waarvoor die gemaakt is, en dat het niet zo mag zijn dat de 'uitgevers' die het mogelijk maken om zo'n geweldig speeltje te fabriceren en het ook aanbieden, ook degene zijn die zorgen dat je het niet meer kan gebruiken.

En ja misschien is het een uiting van onbegrip, frustratie en vraag ik mij af of ik de enige ben die deze gang van zaken onbegrijpelijk vind.

Ik neem de tips van Carola83 (en ieder ander) van harte, en zal morgen ook kijken of dit nog iets uit gaat maken.

aurora1
door aurora1 Dec 9, 2017 om 18:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u in en van de ICT bent zoals u meldt, dan had u dat alles zelf kunnen weten w.b. (wel of niet) updaten, wat u uit kunt zetten, verwijderen, welke rommel niet erop te zetten enz.enz.

zw
door zwaardvis - Dec 8, 2017 om 19:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Stomme vraag: Je zet de fotos en videos (zowel Camera als Whatsapp) voortaan op de SD kaart. Heb je de bestaande wel verwijderd van het toestel zelf?

re
door remcov Dec 8, 2017 om 21:05
Antwoorden / 2 Vragen

Beste Zwaardvis, ja

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 8, 2017 om 21:56
355 Antwoorden / Vragen

Beste RemcoV,

Smartphones worden tegenwoordig in feite gemaakt door twee partijen: de hardwarefabrikanten en de softwareleveranciers.
De softwareleveranciers werken continu aan het verbeteren van het besturingssysteem, het toevoegen van functies, het wegwerken van bugs en het verbeteren van beveiliging. Hierdoor wordt het OS steeds groter en vraagt het steeds meer van de hardware.
De hardwarefabrikanten werken aan de ene kant continu aan het verbeteren van de toestellen en het toevoegen van functionaliteit in samenspraak met de softwareleverancier, maar tegelijkertijd hebben zij ook een 'onderkant van de markt' die bediend wil worden. Er is veel vraag naar goedkope smartphones die wel draaien op het meest recente OS. Dus maken de fabrikanten toestellen die hardwarematig nèt geschikt zijn om daarop te draaien, zodat de prijs zo laag mogelijk gehouden kan worden. Dat zo'n toestel al na korte tijd niet meer mee kan maakt de fabrikant natuurlijk niet uit, zolang de toestellen als warme broodjes over de toonplank blijven vliegen. Vraag en aanbod, daar draait het om.

Als u iets aan deze praktijken wilt doen is het dus aan u, als klant, om bij de aanschaf van een toestel te letten op de hardware. Niet alleen het opslaggeheugen is van belang, ook het interne (RAM) geheugen. Daar hoor je bijna niemand over, maar het geeft wel aan hoe snel het toestel werkt en het geeft meestal ook een idee van de toekomstbestendigheid. Momenteel zou ik zeker niet voor minder dan 2GB gaan, als u een tijdje vooruit wilt eigenlijk niet minder dan 4GB. Zodra voldoende mensen daarop gaan letten en kiezen voor dat nèt iets duurdere toestel, zulen de fabrikanten daar vanzelf op in gaan spelen.

Succes!

re
door remcov Dec 11, 2017 om 10:02
Antwoorden / 2 Vragen

Beste AWYEAH, begrijp mij goed, ik ben het helemaal met je eens.En je legt de vinger ook precies op de zere plek. Voor de fabrikant is alles behalve interessant als een mobiel 4 jaar blijft draaien. (Of in oma's geval 1 jaar), zonder dat we nieuwe hardware aanschaffen.

Ik heb zelf een high-end telefoon, en heb niets te klagen. Voor mij persoonlijk ook een bewuste keuze, als je ziet hoeveel je ermee doet.

Wat 'men' echter verwacht als men een budget toestel aanschaft is een mindere camera, tragere processor, minder opslag capaciteit, minder kwaliteit beeldscherm. Er mag ook verschil zitten tussen een J5 en een S8. Maar niet dat deze na een jaar de prullemand in moet omdat het forse besturingsysteem te groot wordt?

Ondanks dat mijn oudere ipad3 nog op versie IO9 zit , werkt deze nog prima.
IOS9 is qua storage grootte ~1.3GB, en de nieuwe ios11 zit op ~1.9GB? (Oh het kan dus wel? :)

De nieuwe minimum standaard is nu 16GB, en over een jaar zullen er nergens meer 8GB telefoons aangeboden worden.

En zoals ik begrijp, is voor velen deze discussie nu al gedateerd . Het zal mij niets verbazen, dat over een jaartje of 4 het besturingsysteem is gegroeid richting een 15GB, alleen maar met de reden om deze generatie telefoons uit de markt te drukken.En we doen vrolijk mee en kopen massaal nieuw speelgoed.

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 8, 2017 om 22:47
509 Antwoorden / Vragen

Als dat goedkope en vrijwillig door jou gekochte Samsung toestel is vol gelopen met overbodige rommel ,kan je het toestel het beste terugzetten in de fabrieksinstellingen of een cleaner app gebruiken .
Je kan moeilijk verwachten dat zo'n low budget toestel dezelfde prestaties levert en mogelijkheden heeft als een high-end toestel.
Een hoop gezeur om niets.

br
door brui0929 - Dec 9, 2017 om 00:37
632 Antwoorden / 10 Vragen

Apps die niet gebruikt worden kunt u verwijderen bestanden kunt u op de computer bewaren. dit kan door de telefoon op de computer via de USB Poort aan te sluiten. start kies of smart switch dit kan per telefoon verschillen. Sluit de telefoon aan op de USB poort klik op backup maken. Nu kunt u alle bestanden eventueel verwijderen van uw telefoon. De telefoon zelf maakt ook geregeld backups van alle bestanden en het besturings systeem hiervan kunt u de voorlaatste versie verwijderen van uw telefoon wanneer u een backup terug zet dan wordt de laatste backup terug gezet. zo bent u niets kwijt.

open op de telefoon instellingen tik op apparaat onderhoud tik op synchroniseren nu worden alle tijdelijke bestanden gewist en apps die op de achtergrond draaien gesloten heirvan ziet u een rapport in de cirkel ziet u hoeveel procdent u heeft 90 procent is goed ook het vrije geheugen wordt weer gegeven.

tdmduc
door tdmduc - Dec 9, 2017 om 18:09
703 Antwoorden / 2 Vragen

Telefoon eens een keer helemaal terugzetten in de fabriekstinstellingen. Scheelt ook een hoop.

Wel eerst je persoonlijke dingen zoals foto's en documenten even backuppen naar pc of clouddienst.

Een andere mogelijkheid is een andere rom(besturing) er op te zetten middels de XDA developerswebsite. Legio mogelijkheden maar dan moet je er wel "verstand" van hebben. Aangezien de telefoon een oudje is waarschijnlijk zou er niet zo veel mis kunnen gaan.

rembrantd
door rembrantd - Dec 9, 2017 om 18:29
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ja dat is best wel een dingetje (probleem met android). Als je de telefoon instelt dat alles naar de sd-card gaat heb je er weinig last van. Zie foto in de link hoe dat moet.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 12, 2017 om 09:56
355 Antwoorden / Vragen

De foto in uw link toont het Windows besturingssysteem...

rembrantd
door rembrantd Dec 13, 2017 om 16:19
116 Antwoorden / 36 Vragen

ja, het is een antwoord waar je niks aan hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 14:00
16827 Antwoorden / 202 Vragen

En soms is een antwoord ook nog heel simpel: gewoon een grootb aantal bestanden verwijderen via 'mijn bestanden''  en/of  'mijn gallerij'.
Door downloads (bijv. uit apps. etc) loopt op gegeven moment het geheugen vol. Een optie is verder het plaatsen van een SSD kaart (onder de accu) en het apparaat instellen op ook opslag op SSD.
U behoeft dan helemaal geen ander toestel aan te schaffen.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 10, 2017 om 15:36
355 Antwoorden / Vragen

U bedoelt een SD-kaart. En die heeft TS al.

Alle aps die verplaatst kunnen worden naar de SD kaart, zijn verplaatst, alle foto's video, what'sapp multimedia, wordt op de SD card gezet.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Dec 11, 2017 om 10:29
174 Antwoorden / 1 Vragen

Belangrijkste aan een telefoon is het werkgeheugen want dat zorgt voor de prestaties. Ik heb liever een telefoon met 4,6 of 8 gb aan werkgeheugen en een opslagcapaciteit van 16gb dan een telefoon met 32gb opslagcapaciteit en 1gb werkgeheugen. Je kunt heel veel apps installeren op een sd-kaart om zo je telefoon te "ontlasten".

mopar69
door mopar69 - Dec 12, 2017 om 12:23
10 Antwoorden / Vragen

Waarom moeten foto's en documenten plus whatsapp allemaal op een sd staan en doe je niet zoals alle andere mensen alles in de cloud opslag?
je kunt Greenify erop zetten die apps in slaapstand zet of anders je telefoon rooten zodat je bloatware definitief kunt verwijderen.
Begin eerst maar eens met cloud, dan heb je al de helft van je opslag terug verdiend.

Cookies
door Cookies Dec 12, 2017 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....zoals alle andere mensen...... Alle andere mensen? Ken er genoeg (w.o. ik) die geen cloudopslag gebruiken/willen.

mopar69
door mopar69 Dec 12, 2017 om 13:01
10 Antwoorden / Vragen

Ja en?

aurora1
door aurora1 Dec 12, 2017 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, @mopar69, als dat uitgelegd moet worden dan heeft u er geen kaas van gegeten.

mopar69
door mopar69 Dec 14, 2017 om 14:13
10 Antwoorden / Vragen

Ik heb geen kaas gegeten vanwege mijn advies tot direct doorlinken naar je cloud opslag zodat je op ieder device je documenten , foto's appjes gereed hebt.
Ik ben dan waarschijnlijk niet zo slim als u dat wel bent, door te denken het geheugen te plaatsen op een andere locatie je geheugenruimte bespaard waar het nodig is.
Dank je vriendelijk voor de goed onderbouwde feedback, hier kan ik zeker iets mee.

gerbera
door gerbera Dec 14, 2017 om 14:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@mopar69, kent u het verschil tussen opslag en geheugencapaciteit? helaas niet. Op een sd kaart of andere locatie kunt je data opslaan maar geen geheugen.