me
door mein33 Jan 20, 2018 om 13:12
Computers & telefonie

E-mail probleem

L.S.

Gebruik Windows Live mail.
En heden morgen kreg ik een aantal berichten binnen die ik in volgorde van boven naar beneden ging lezen.
Echter, toen ik de mail van 'Geld &recht' van plusmagizine (krijg ik al jaren) wilede openen kreeg ik een schermpje met een beveiligingswaarschuwing in beeld.
Op één na groene vinkjes maar ook een geel waarschuwingsdriehoekje met de waarschuwing: Geldigheidsduur v.h. beveiligingscertificaat is verstreken of niet gedig.
Wilt u doorgaan ja en nee : knipperen een keer maar doen verder niets.
Certificaat bekijken en proberen te downloaden geeft aan dat er geen geldig certificaat is en kan er daarom verder niets mee.
Echter deze mail blokkeert nu volledig mijn e.mail en moet de comp. uitschakelen en opnieuw opstarten om verder te kunnen.
Maar zodra ik mijn mail open blokkeert het gelijk weer met dezelfde mededeling.
Een lang verhaal, maar hopelijk voldoende duidelijk, zodat iemand mij misschien wegwijs kan maken hoe dit op te lossen, want van comp. heb ik totaal geen verstand.

Alvast bedankt,  mein33

4277 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 20, 2018 om 13:17
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mein33 ,

 moet de comp. uitschakelen en opnieuw opstarten om verder te kunnen.

Laat eens een scan lopen met Adware Cleaner en Malwarebytes ,

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

https://nl.malwarebytes.com/

me
door mein33 Jan 20, 2018 om 13:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

Malwarebites had ik al geprobeert, maar dat hielp niet.
Tip van @carola.83 opgevolg en met suucces.

Bedankt voor uw medewerking.  mein33

marita5
door marita5 Jan 20, 2018 om 18:34
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , graag gedaan , probleem is inmiddels opgelost , bedankt voor het terugmelden .

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2018 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer de mail te verwijderen door eerst offline te gaan. Of zet je AV uit die deze melding geeft. En WLM? Wordt echt tijd voor een ander emailprogramma, bijv.Thunderbird https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

me
door mein33 Jan 20, 2018 om 13:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Dank voor het advies en offline het bericht kunnen verwijderen.

Vriendelijk bedankt voor uw medewerking.

mein33

Cookies
door Cookies Jan 20, 2018 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi dat het probleem is opgelost. WLM krijgt al tijden geen beveiligingsupdates meer, vandaar mijn ongevraagd, maar goed bedoeld advies.

simon55
door simon55 - Jan 20, 2018 om 13:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Windows live mail....................staan de poortnummers wel goed ingesteld

me
door mein33 Jan 20, 2018 om 13:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dank voor het meedenken, probleem is inmiddels opgelost.

vr.gr. mein33

me
door mein33 - Jan 20, 2018 om 13:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Probleem opgelost !!

Heb het advies van @carola.83 opgevolgd door offline te gaan en het betreffende bericht te verwijderen.

Alle hartelijk dank voor uw advies.

Vr.gr.  mein33

gsm
door gsm - Jan 20, 2018 om 13:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Staat de datum en tijd van je computer soms verkeerd? Zo ja, goed instellen en wellicht de 3 Volt knoopcel CR2032 van de computer (moederbord) vervangen.

me
door mein33 Jan 20, 2018 om 13:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Probleem is inmiddels opgelost,.

Vriendelijk dank voor uw medewerking.

vr.gr.  mein33

tdmduc
door tdmduc Jan 20, 2018 om 15:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

CR2032  CMOS batterij vervangen?

Beetje niveau "asbak, vol nieuwe auto kopen"

tdmduc
door tdmduc - Jan 20, 2018 om 15:38
703 Antwoorden / 2 Vragen

Volg het advies van MARITA5.

Enneh.... Windows Livemail wordt niet voor niets géén ondersteuning meer op gegeven door Microsoft.

Wil je gratis mailen denk dan eens aan Mozilla Thunderbird.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2018 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
me
door mein33 Jan 20, 2018 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Dank u voor de 'tip' , maar ik heb reeds een melding gedaan. ;-))

ge
door gerriede - Jan 22, 2018 om 18:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

Heb deze mail ook gehad. Maar mijn virusscanner zei dat het niet safe was. Dus niet verder gegeaanen gelijk deze mail weggedaan. Misschien je virusscanner laten draaien of een programma om phisingmails te verwijderen. Succes