ja
door jans8310 Feb 22, 2012 om 08:01
Computers & telefonie

E mail spam

Sinds een paar dagen ontvang ik in de junkmailbox van Windows Mail 100 e mails van Mail Delivery Subsystem . Hoe voorkom ik dat indien mogelijk? Of beter wat is er fout?

4445 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2012 om 08:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vermoedelijk is er spam verzonden met jouw e-mail adres als afzender (hoeft niet noodzakelijk via jou mailbox te zijn gedaan). Voor alle niet bestaande adressen krijg je dan zo'n foutmelding (Mail Delivery Subsystem) terug. Dat kan wel een paar dagen aanhouden en stopt dan vanzelf (tenzij er nog meer spam wordt verstuurd met jouw adres als afzender).

Je kan er helaas niets aan doen. Iedereen kan mail versturen met een ander e-mail adres als afzender.

freya
door freya - Feb 22, 2012 om 10:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik zou, voor de zekerheid, toch even het wachtwoord van je emailaccount wijzigen......

Freya

on
door onna - Feb 22, 2012 om 13:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb onderhand al 50 adressen geblokkeerd van ongevraagde post, zelfde bericht doch steeds een ander mailadres als afzender.ikzelf heb steeds een andere naam doch wel met mijn adres erachter. ik denk dat het bij mij zo is gegaan´. vrienden sturen je wel eens een mooie p,p, beamerplaatjes. deze komen dan van anderen en worden ook naar anderen gestuurd. Mijn beste vriendin heeft daar een handje van, ik maak dit soort brieven van haar niet meer open doch gooi ze meteen weg.
Als je bij live zitneem het volgende>adres kopieeren> opties>.meer opties> geblokkeerde afzenders>adresplakken>toevoegen. succes!

aragon
door aragon - Feb 22, 2012 om 13:54
106 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste zou ik maar eens een goed spamfilter instaleren.
Hiervoor is Mailwasher bij uitstek geschikt; eenmaal een afzender als spam aangegeven, en hij komt nooit meer terug.
Ik gebruik dit programma al sinds jaar en dag, en ben eigenlijk hierdoor geneigd te vragen....wat is spam?.

Veel succes,

danath
door danath - Feb 22, 2012 om 14:02
88 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heb je hier wat aan?

http://beveilig.uwpc.info/spam.htm

Succes

fl
door floraatje - Feb 22, 2012 om 21:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed viruscanner die heeft ook een spamfilter die tegen houd
maar ik weet niet als je spam op je hotmailadres krijgt dat de viruscanner dat ook tegen kan houden?

ko
door kobje - Feb 22, 2012 om 23:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

Spam via e-mail is zeer vervelend maar ook niet 100% uit te bannen, het aanpassen/veranderen van wachtwoord is mogelijk maar niet de oplossing. Ik heb zoals zoveel mensen meerdere e-mail Accounts. Er zijn ook bedrijven die e-mail adressen opkopen, en inderdaad ook die jou adres misbruiken. Er zijn diverse Spamfilters zowel gratis/betaald, mijn pc werkte op termijn onstabiel ik gebruik geen Spamfilter meer. Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven waarvan een groot deel via Hotmail. Zakelijke/privé/familie komen op mijn normaal vast e-mail. Krijg je post binnen waarvan je zeker bent ONBEKEND verwijder deze gewoon er zijn bedrijven die dat maanden volhouden. Een virusscanner kan ook goede e-mails verwijderen! Ik win dagelijks 1 miljoen en auto’s/reizen uiteraard onzin, wil je echt van alles af of een goede Spamfilter of wijzig je e-mailadres bij Hotmail kan dat makkelijk, bij je vaste e-mail ( provider) kan ook maar kost teveel tijd en je moet iedere bekende informeren.

http://www.spamfighter.com/Lang_NL/Product_Info.asp, deze is gratis te gebruiken maar vragen steeds om de betaalde versie te gebruiken, gewoon op niet klikken.