el
door elpee69 May 13, 2017 om 14:46
Computers & telefonie

E-ticket boot Texel gekocht, kan deze niet printen?

Via internet bij TESO bootdienst Texel een e-ticket gekocht [pdf bestand] maar deze is niet te printen. Wie heeft een oplossing?

6981 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 14:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je krijgt het e-ticket toch als bijlage in de mail? Geen idee wat je geprobeerd hebt en waarom het niet lukt, maar sla de bijlage eerst op (handig is opslaan op bureaublad) en dan uit printen.

fa
door familyman - May 13, 2017 om 14:58
888 Antwoorden / 1 Vragen

Copy het ticket via PtSc (prints screen) en kopieer het in word of een fotobewerkingsprogramma. En dan printen.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 15:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jeetje, kan het nog omslachtiger?

fa
door familyman May 13, 2017 om 15:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de vraagsteller kan het niet simpel, dus dan maar de noodsprong. Beter zo als niet.

edrick3
door edrick3 - May 13, 2017 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je het pdf-bestand wel eerst geopend met een reader? Van daaruit kun je het printen.

diumenge
door diumenge - May 13, 2017 om 15:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is het niet te printen? Het is mogelijk PDF-bestanden te beveiligen zodat ze niet uit te printen zijn, maar dat lijkt mij nogal onlogisch. Waarom lukt dat printen dus niet, geef eens wat meer details.

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heerlijk, die duidelijke vraagstellingen.;-)

lexgensen
door lexgensen May 13, 2017 om 15:39
274 Antwoorden / 88 Vragen

Heb je een knipprogramma? Via knipprogramma naar email sturen en dan mail printen

el
door elpee69 - May 13, 2017 om 15:50
29 Antwoorden / 19 Vragen

allereerst hartelijk dank voor de snelle reacties.
-Het e-ticket ontvangen als bijlage en volgens het printprogramma getracht te printen...........
-Nee, het PDF-bestand niet geopend met een reader [staat dit standaard op een PC] ?
-Dat is mijn ook mijn vraag vraag waarom kan ik dit niet printen. Had dit eerder ook bijk een bijlage [ook PDF] van de Belastingdienst
-Heb toen de PC etc. helemaal uitgezet en weer opgestart, deed het toen weer wel
- Ook dat nu weer gedaan, echter zonder resultaat

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aha, je hebt dus geen PDF reader op je p.c. Die kun je hier downloaden https://get.adobe.com/nl/reader/?promoid=KSWLH

Edit: een wat directere link neer gezet. Haal het vinkje weg bij: "optionele aanbieding" (installeer Chrome enz.)

edrick3
door edrick3 - May 13, 2017 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, het PDF-bestand niet geopend met een reader [staat dit standaard op een PC] ?
Nee, dat staat niet (altijd) standaard op een pc.
Je zult er zelf één moeten downloaden.
Een gratis progje is foxitreader: Foxit Reader is een gratis verkrijgbaar programma waarmee pdf-bestanden te lezen zijn.Meer op Wikipedia (NL)

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/foxit-reader-pdf-bekijken-viewer

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn een heleboel gratis pdf readers, zo ook Adobe. Gebruikte jaren geleden ook Foxit reader, vind het de laatste jaren 3x niks.

edrick3
door edrick3 May 13, 2017 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet elke update was een verbetering ;-)

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Precies! Jammer dat ze een goede reader zo verprutsen.

edrick3
door edrick3 - May 14, 2017 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ...... gelukt?
Kun je naar Texel?
... een nieuwe naam voor TESO-boot - Vakantie op Texel | Vakantie op Texel

el
door elpee69 May 14, 2017 om 13:40
29 Antwoorden / 19 Vragen

Goedemiddag,

het is helaas niet gelukt om de e-ticket te printen. Koop morgen bij de boot een ticket en ga naar TESO om het bedrag van de e-ticket terug te krijgen.
Een ieder heel erg bedankt voor de support.

edrick3
door edrick3 May 14, 2017 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je een reader gedownload?
Nog wat info: "https://www.seniorweb.nl/tip/tip-bijlage-opent-niet"

reflecs
door reflecs - May 14, 2017 om 14:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

el
door elpee69 14 mei 2017 om 13:40
27 Antwoorden / 16 Vragen

Goedemiddag,

het is helaas niet gelukt om de e-ticket te printen. Koop morgen bij de boot een ticket en ga naar TESO om het bedrag van de e-ticket terug te krijgen.
Een ieder heel erg bedankt voor de support.

Maar lukt het nu wel om het bestand te openen?
U zou nog kunnen kijken of het wel lukt als u de bijlage (onder een andere naam) opslaat op het bureaublad b.v., of de mail doorstuurt naar uzelf.
Of wanneer u het wel kunt openen, maar niet kunt printen, zoals door lexgensen eerder getipt, het knipprogramma van Windows gebruiken en dat knipsel printen.

Als het niet lukt, dan zou ik contact opnemen met TESO. Geld retour voor het e-ticket zou nog best eens lastig/ niet mogelijk kunnen zijn.

el
door elpee69 May 14, 2017 om 16:29
29 Antwoorden / 19 Vragen

Ter afsluiting: Met veel omwegen Adobe Reader geinstalleerd en na enkele driftbuien is het toch gelukt om de e-ticket te printen. Dus morgen heerlijk naar Texel.
Een ieder nogmaals bedankt. Groet, Len

reflecs
door reflecs May 14, 2017 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

:)) Fijn dat het toch gelukt is. Veel plezier morgen.

Cookies
door Cookies May 14, 2017 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat met 'veel omwegen' begrijp ik niet, had je een directe download link gegeven.

reflecs
door reflecs - May 14, 2017 om 16:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

elpee69 schrijft in een reactie:

el
door elpee69 14 mei 2017 om 16:29
27 Antwoorden / 16 Vragen

Ter afsluiting: Met veel omwegen Adobe Reader geinstalleerd en na enkele driftbuien is het toch gelukt om de e-ticket te printen. Dus morgen heerlijk naar Texel.
Een ieder nogmaals bedankt. Groet, Len

diumenge
door diumenge - May 14, 2017 om 16:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou niet boot missen ;-).

ha
door halex - May 14, 2017 om 18:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Mosterd na de maaltijd: maar is het nodig om het e-ticket te printen? Veel e-tickets hoef je niet te printen, als je ze maar op je smartphone kunt laten zien. De barcode of qr-code kan vaak ook vanaf een smartphone gescanned worden bij het toegangspoortje.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sterker nog als ik met de auto naar Texel ga wordt bij aankoop om je kenteken gevraagd, de bomen gaan dmv kentekenregistratie direct open.

ha
door halex May 15, 2017 om 05:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk, dat wist ik nog niet. Wel handig.