[edit] Betamax VOIP / Powervoip
Ik ben sinds enkele maanden VOIP beller, niet via een combinatieabonnement maar met een zelf samengesteld pakket waarbij ik gebruik maak van de diensten van een Betamax merk. Op het internet is te lezen dat Betamax een in Keulen gevestigd bedrijf is dat al een tijdje goochelt met tientallen merken en pakketten voor uitgaand belverkeer.
Mijn keuze viel op het merk powervoip omdat die enkele maanden geleden de voordeligste tarieven voor het bellen naar mobiele nummers in Nederland rekenden. Daarmee kon ik voordelig mijn vaste nummer doorschakelen naar mobiel. Althans dat dacht ik. De tarieven zijn na inkoop van de prepaid belminuten inmiddels verhoogd tot 7 dollar cent (ex BTW) per minuut.
Eind vorig jaar moest ik vaststellen dat de doorschakeling onverwacht stopte, en bij nadere bestudering bleek dat men het relevante tarief tijdelijk met 250% had verhoogd tot 25 cent per minuut, en daardoor het beltegoed na enkele telefoontjes helemaal was verbruikt.
Een klacht naar hun " klantenservice " levert nog wel een (engelstalig) antwoord op, maar geen resultaat. Men erkent wel dat er de aangehaalde gesprekken onjuist zijn afgeboekt, maar weigert het teveel in rekening gebrachte te restitueren. Citaat:
" helpdesk 03-01-2011
We only charge calls to your account when we are charged for these calls ourselves. In rare situations a call can last longer than it really should have, but because we are charged for these calls too, we cannot offer you a refund.
However, we have forwarded your report to our engineers, who will look into the matter in order to prevent this situation from occuring again.
We apologize for any inconvenience caused.
Kind regards,
Customer Service "
Samengevat, verschuilt men zich achter een foutieve afrekening door hun toeleveranciers, en weigert correctie. De klant / eindgebruiker is de dupe en kan nergens verhaal halen.
Op fora lees ik dat Betamax zich ook bij anderen veelvuldig schuldig maakt aan dezelfde of vergelijkbare malversaties. Is dit een karweitje voor de OPTA ?
[quote=evrieze schreef op vrijdag 21 jan 2011, 19:42] Is dit een karweitje voor de OPTA ?
Denk het niet, bedrijf zit in Keulen, da's in Duitsland...
OPTA gaat volgens mij de grens niet over....
[quote=jorisw schreef op vrijdag 10 feb 2012, 09:48]Iets met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"?
Ja, ik moet proberen zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Ik heb het niet zo breed.
Ik ben ook [edit-redactie] door zo'n "Dellmont Sarl"-Scam (eigenaar van al die voip sites uit Luxemburg). Vooral de kosten en verrekening kloppen van geen kant.
Ik betaalde met alle kosten $12.08 voor $10.00 beltegoed.
Ze hebben een 'connection fee' van $0.039 per gesprek. En naar mobiel kost $0.03/min. Er wordt afgerond op de hele minuut en altijd in je nadeel maar goed.
Het eerste gesprek van iets minder dan 1 minuut kostte mij $0.069 en dat klopte dus.
Een gesprek erna naar hetzelfde mobiele nummer duurde iets meer dan 5 minuten. Dus 6x $0.03 + 1x $0.039 = $1.539 !! HUH ?!#$@
Dat was $1.50 voor iets meer dan 5 minuten! (reken 6 met de afronding)
Dus $ 0.25/min !! (ipv $ 0.03/min dus)
Tel uit je winst
De helpdesk reageerde na 1 dag met de mededeling dat de berekening klopt.
Yeh Sure!
Het is echt een frauduleuze manier om je geld afhandig te maken.
Er staat trouwens ' Superdeal** ' achter Nederland mobiel. Maar nergens vindt je terug wat de 2 sterretjes betekenen. Zoude ze ergens ver verstopt op de site die sterretjes verklaren als 25 dollarcent per minuut na de eerste minuut?
Je ziet gemakkelijk of het een Dellmont Sarl bedrijf is waar je mee in zee wilt gaan. Klik op de site op Contact of Terms of Service en de naam staat er duidelijk.
Laat je niet beetnemen! En Kassa, kunnen jullie er niks mee? Ze opereren ook in Nederland dus??
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer