ev
door evrieze Jan 21, 2011 om 19:42
Computers & telefonie

[edit] Betamax VOIP / Powervoip

Ik ben sinds enkele maanden VOIP beller, niet via een combinatieabonnement maar met een zelf samengesteld pakket waarbij ik gebruik maak van de diensten van een Betamax merk. Op het internet is te lezen dat Betamax een in Keulen gevestigd bedrijf is dat al een tijdje goochelt met tientallen merken en pakketten voor uitgaand belverkeer.

Mijn keuze viel op het merk powervoip omdat die enkele maanden geleden de voordeligste tarieven voor het bellen naar mobiele nummers in Nederland rekenden. Daarmee kon ik voordelig mijn vaste nummer doorschakelen naar mobiel. Althans dat dacht ik. De tarieven zijn na inkoop van de prepaid belminuten inmiddels verhoogd tot 7 dollar cent (ex BTW) per minuut.

Eind vorig jaar moest ik vaststellen dat de doorschakeling onverwacht stopte, en bij nadere bestudering bleek dat men het relevante tarief tijdelijk met 250% had verhoogd tot 25 cent per minuut, en daardoor het beltegoed na enkele telefoontjes helemaal was verbruikt.

Een klacht naar hun " klantenservice " levert nog wel een (engelstalig) antwoord op, maar geen resultaat. Men erkent wel dat er de aangehaalde gesprekken onjuist zijn afgeboekt, maar weigert het teveel in rekening gebrachte te restitueren. Citaat:

" helpdesk 03-01-2011
We only charge calls to your account when we are charged for these calls ourselves. In rare situations a call can last longer than it really should have, but because we are charged for these calls too, we cannot offer you a refund.

However, we have forwarded your report to our engineers, who will look into the matter in order to prevent this situation from occuring again.

We apologize for any inconvenience caused.

Kind regards,

Customer Service "

Samengevat, verschuilt men zich achter een foutieve afrekening door hun toeleveranciers, en weigert correctie. De klant / eindgebruiker is de dupe en kan nergens verhaal halen.

Op fora lees ik dat Betamax zich ook bij anderen veelvuldig schuldig maakt aan dezelfde of vergelijkbare malversaties. Is dit een karweitje voor de OPTA ?

1107 4 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Jan 21, 2011 om 20:54
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=evrieze schreef op vrijdag 21 jan 2011, 19:42] Is dit een karweitje voor de OPTA ?

Denk het niet, bedrijf zit in Keulen, da's in Duitsland...
OPTA gaat volgens mij de grens niet over....

jo
door jorisw - Feb 10, 2012 om 09:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Iets met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"?

wi
door willy99999 - Feb 10, 2012 om 10:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 10 feb 2012, 09:48]Iets met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"?
Ja, ik moet proberen zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Ik heb het niet zo breed.

wi
door willy99999 - Feb 10, 2012 om 11:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook [edit-redactie] door zo'n "Dellmont Sarl"-Scam (eigenaar van al die voip sites uit Luxemburg). Vooral de kosten en verrekening kloppen van geen kant.
Ik betaalde met alle kosten $12.08 voor $10.00 beltegoed.
Ze hebben een 'connection fee' van $0.039 per gesprek. En naar mobiel kost $0.03/min. Er wordt afgerond op de hele minuut en altijd in je nadeel maar goed.

Het eerste gesprek van iets minder dan 1 minuut kostte mij $0.069 en dat klopte dus.

Een gesprek erna naar hetzelfde mobiele nummer duurde iets meer dan 5 minuten. Dus 6x $0.03 + 1x $0.039 = $1.539 !! HUH ?!#$@

Dat was $1.50 voor iets meer dan 5 minuten! (reken 6 met de afronding)

Dus $ 0.25/min !! (ipv $ 0.03/min dus)

Tel uit je winst

De helpdesk reageerde na 1 dag met de mededeling dat de berekening klopt.
Yeh Sure!

Het is echt een frauduleuze manier om je geld afhandig te maken.
Er staat trouwens ' Superdeal** ' achter Nederland mobiel. Maar nergens vindt je terug wat de 2 sterretjes betekenen. Zoude ze ergens ver verstopt op de site die sterretjes verklaren als 25 dollarcent per minuut na de eerste minuut?

Je ziet gemakkelijk of het een Dellmont Sarl bedrijf is waar je mee in zee wilt gaan. Klik op de site op Contact of Terms of Service en de naam staat er duidelijk.

Laat je niet beetnemen! En Kassa, kunnen jullie er niks mee? Ze opereren ook in Nederland dus??