thunderbird
door thunderbird Aug 12, 2022 om 15:52
Computers & telefonie

Een kennis vroeg vanmorgen of ik vannacht ook niet kon slapen vanwege de hitte.

Ik kreeg vanmorgen een berichtje via Messenger van een goede kennis dat ik vanmorgen om 04:45 op Facebook zat. Mijn laptop, Pc en telefoon stonden gewoon uit, dus niks Facebook. Het groene bolletje bij mijn foto brandde, zei zij. Weet iemand hoe dat kan?
                    Groetjes,  Koos

5413 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2022 om 15:57
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Geen idee, u heeft al navraag gedaan bij de goede kennis en het enige dat ik kan bedenken dat er sprake kan zijn van een hack indien bij u alles uitstond. Kan het niet zo zijn dat er ogemerkt toch iets m.b.t. Facebook niet goed was afgesloten?

thunderbird
door thunderbird Aug 13, 2022 om 09:24
87 Antwoorden / 52 Vragen

Goede morgen,   Ik heb nog eens goed nagevraagd en heb het vermoeden dat het over een grap gaat. Toch allemaal hertelijk bedankt voor de reacties.
      Groet, Koos

Thecla58
door Thecla58 - Aug 12, 2022 om 15:57
841 Antwoorden / 3 Vragen

Het is regelmatig zo dat Facebook wat achter loopt met het verversen van alles wat er gebeurt. Waarschijnlijk als je kennis even weggeklikt had of opnieuw ingelogd op facebook was het weg.

Dus niets om je zorgen te maken. Zolang er geen rare dingen uit jouw naam verstuurd zijn, dan kun je er zeker van zijn dat je niet gehackt ben. Maar om helemaal zeker te zijn, verander je je doorgangswoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 12, 2022 om 17:29
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad ook mogelijk!

mi
door miennaamishaaz - Aug 12, 2022 om 17:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het enigste wat ik kan bedenken is dat de APP op dat moment een backup aan het maken was op de achtergrond.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 12, 2022 om 17:30
16772 Antwoorden / 202 Vragen

ook dat is mogelijk, de huidige it kan soms veraasende effecten hebben.

rj
door rjw Aug 12, 2022 om 20:19
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Oude IT ook hoor. Daar zaten veel meer bugs in dan in moderne software.

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2022 om 22:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Facebook heeft vaker hick-ups de laatste tijd. Kreeg vorige week een berichtje van mijn schoondochter. Schrijft ze: geen wonder dat je moe bent (was ik ook) je was ook midden in de nacht online. Ik ga laat naar bed, maar om half 4? Daarna pagina ververst en nu schreef ze: jeetje, wat ben je vroeg off-line. Dus ik wijt het maar aan Facebook zelf. Krijg er verder geen strak voorhoofd van; stoort me ook niet, hoor.

thunderbird
door thunderbird - Aug 24, 2022 om 07:30
87 Antwoorden / 52 Vragen

Goede morgen,   Ik heb nog eens goed nagevraagd en heb het vermoeden dat het over een grap gaat. Toch allemaal hertelijk bedankt voor de reacties.
      Groet, Koos

JanF42
door JanF42 - Aug 26, 2022 om 23:13
31 Antwoorden / Vragen

Stond uw telefoon echt uit of had u alleen het scherm op zwart gezet? In dat geval kan de Facebook app mogelijk wel actief zijn geweest op de achtergrond. Op de PC en laptop is dat meestal niet het geval, omdat bij het uitzetten (afsluiten) alle actieve toepassingen worden afgesloten.

thunderbird
door thunderbird Aug 27, 2022 om 09:30
87 Antwoorden / 52 Vragen

Janf42:  Telefoon stond niet af, misschien was dat de oorzaak.  bedankt voor de tip.  groet, Koos

atlas1302
door atlas1302 - Aug 27, 2022 om 11:48
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja dat kan, maar u bent er al uit. Welterusten voor de volgende nachten.