kl
door klijnhout Oct 5, 2021 om 15:56
Computers & telefonie

Een pc opschonen met welke clianer

wat is veilig om dat te
doen

7572 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2021 om 16:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bvenut al jaren ccleaner, de gratis versie, naar tevredenheid. Let bij het installeren wel op hertgeen dat u wel of niet aanvinkt. https://www.seniorweb.nl/software/ccleaner  (u ziet ook aanbevolen door senior web. (Indien u mcafee heeft heeft die virusscanner een ingebouwde cleaner).

va
door vanlotjegetikt - Oct 5, 2021 om 17:12
809 Antwoorden / Vragen

Adware cleaner downloaden en zijn werk laten doen .

mi
door miennaamishaaz - Oct 5, 2021 om 17:18
725 Antwoorden / 1 Vragen

Om wat voor schoonmaak gaat het?

hardware [stof enzo]
software? [programma's? bestanden? overig]

Als het om een software-matige schoonmaak gaat is een schone installatie vaak beter

!!WAARSCHUWING!!: !!BIJ EEN SCHONE INSTALLATIE VERLIEST U ALLE BESTANDEN!!

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/wat-is-de-optie-deze-pc-opnieuw-instellen-67096/

john devries
door john devries - Oct 6, 2021 om 12:03
216 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft

Ik raad je aan om de link Sjoppy te volgen https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html.
De hier te lezen waarschuwing sta uit ervaring volledig achter. Bovendien is het zinloos om PC regelmatig op te schonen en
als dat toch wil doen gebruik dan de Windows tool Het opschonen stamt uit de tijd dat de computer kleine data schijven hadden. Schoon in ieder geval je register niet op.

Dickie91
door Dickie91 - Oct 6, 2021 om 23:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al heel lang Ashampoo winoptimizer dit werkt perfect.

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2021 om 11:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik al heel lang mijn verstand en laat Win10 de boel opschonen volgens de bovenste link van @sjoppy. Dan ook geen gedonder met extra programma's die ongevraagd op je PC gezet worden zoals bv Ccleaner die bij sommige downloads (is niet af te vinken) Avast op je PC zetten.

ju
door juliomariner Oct 8, 2021 om 20:02
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is voor Avast de enige manier om hun wanproduct aan de man te brengen

rj
door rjw - Oct 8, 2021 om 08:37
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon Windows het werk laten doen en nadenken over wat voor applicaties je installeert. De meeste programma's die gedoe veroorzaken zijn helemaal niet nodig.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Oct 8, 2021 om 19:09
98 Antwoorden / 1 Vragen

CCleaner wordt het meest gebruikt en werkt goed.

gerbera
door gerbera Oct 9, 2021 om 22:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Moet u toch maar even de 3e link van @sjoppy lezen, en waar maakt u uit op dat Ccleaner het meest gebruikt wordt, er zijn veel betere programma's maar die kosten geld. Laat Windows gewoon het werk doen, loopt u ook geen risico dat bestanden cq het register vernield wordt. (Wij raden u daarom aan een herstelpunt te maken op uw computer en CCleaner alleen te installeren en te gebruiken als u weet waar u mee bezig bent).

brui0929_20654
door brui0929_20654 Oct 10, 2021 om 13:04
98 Antwoorden / 1 Vragen

CCleaner is gratis te downloaden bestanden en het register zijn nog nooit vernield. Ook senioren web adviseerde CCleaner.

gerbera
door gerbera Oct 10, 2021 om 21:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Juist en als u die download krijgt u er Avast gratis bij die bij het verwijderen nog een hoop rommel op uw PC achterlaat. Maar wie houdt u tegen als u dit programma wenst te gebruiken terwijl dezelfde functie ook in Win10 zitten.
En dit schrijven meerdere vakmensen op gebied van computers;

Wij raden u daarom aan een herstelpunt te maken op uw computer en CCleaner alleen te installeren en te gebruiken als u weet waar u mee bezig bent.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Oct 11, 2021 om 22:16
98 Antwoorden / 1 Vragen

Tijdens het installeren van CCleaner vraagt het installatie programma of u Avast wilt installeren.
Haal het vtje weg bij Avast installeren en installeer CCleaner. Avast wordt niet geïnstalleerd. Voor het verwijderen is Uninstaller aan te raden.

gerbera
door gerbera Oct 12, 2021 om 22:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft mij niets te vertellen over het gebruik van een PC, ik weet wat ik wel of niet moet installeren, en zeker geen overbodige programma's.

richard83
door richard83 - Oct 10, 2021 om 16:33
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb ook wel is revo unistaller gebruikt. de gratis versie dan.

https://www.revouninstaller.com/nl/products/revo-uninstaller-free/