vi
door viooltje4 May 20, 2007 om 18:52
Computers & telefonie

Eenvoudig telefoontoestel voor senioren/kinderen

Mijn vader is hoogbejaard en krijgt binnenkort zijn scootmobiel. Wij (als zijn familie) zijn nu op zoek naar het eenvoudigste telefoontoestel die er te vinden is. het liefst waarop je met een knopje in te drukken naar huis kan bellen (voor het geval hij vedwaalt is...) wie weet wat voor telefoon hiervoor geschikt is en heeft er ook ervaring mee?

541 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 20, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u al een zoekopdracht gedaan op dit forum ?

de vraag is al diverse keren gesteld voor verschillende mensen

labswans

ve
door verwijderd - May 20, 2007 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn speciale senioren telefoons te koop.
Sommige zijn helaas wel aan de prijzige kant.

http://www.mobilepartygroup.com/st/index_mobiel.htm

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoiets , simpeler kan niet

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op www.zorg6.nl

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader is ook aan een scootmobiel toe,en het leek ons handig als hij dan ook bereikbaar is en zelf ook kan bellen als er iets mis is.Ben naar de telefoonwinkel gegaan en die raden de EASY5 aan,5 voorkeur toetsen waaronder op elke toets 1 nr kunt zetten.kiijk op:www.easy5.nl.

Succes

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Viooltje heb je al gekeken op de site van de ANBO (Algemene Bond voor Ouderen).  Die zijn er voor ouderen van 50+ en doen ook veel.

Succes!

Marann

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders zijn 82 en hebben vorig jaar (moederdag) de Vodafone Simply gehad.Kunnen er goed mee omgaan.

Vervelend is echter dat je het beltegoed met 20 euro moet opwaarderen en dat het na een half jaar vervalt,als je het niet opwaardeert..(mijn ouders bellen dit niet op)

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De makkelijkste telefoon die er is

is de Nokia 3310.

Iedereen die geen verstand heeft van telefoons in mijn familie heeft deze nokia.

Het is een oud model en worden veel aangeboden op marktplaats voor ong 30/40 euro.

veel succes met zoeken

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag laatst in de Telegraaf een Gigaset telefoon, speciaal voor (groot)moeder: De Siemens Gigaset E365 heeft extra verlichte toetsen en display. Leesbril vaak niet meer nodig, het volume kan harder. Sneltoetsen, alarmtoets. Een druk op de knop voor hulp. Met antwoordapparaat € 159,95, ik zag hem al ergens voor € 139,-

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad de nokia 3310 is duidelijk. Heb een andere aan moeten schaffen ook een nokia, maar het glasschermpje is modern gekleurd zoals de nieuwe toestellen tegenwoordig behoren te zijn! trendy! alleen is het zicht nul komma nul, dit is bij alle nieuwe toestellen. Ben wandelliefhebster en smeste er lustig op los. schermpje blank en licht, duidelijk in alle weersomstandigheden. Met de nieuwe nokia is dit niet , als het licht erop schijnt alle zicht weg is.

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier heb je ook nog twee links waar ze seniorentelefoons getest hebben.

Bellen
zonder gedoe/Consumentenbond_Februari_2006.pdf

Zeven
seniorentelefoons getest.pdf

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben 72 j. en heb onlangs een BasicPhone gekocht, daar kun je alleen maar bellen en gebeld worden  verder geen onzin.  en duidelijke toetsen.hij kost 199.95 hij is te koop bij zorg winkels. daar krijg je 10% korting of  www.telefoontotaal.nl hij kan met abonnement of prepaid kaart J.H

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste kijk op onderstaande web adres (gewoon kopieeren in de adres balk)

http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&strProductNR=

108880&osadcampaign=nieuwsbrief4253

ve
door verwijderd - May 22, 2007 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Kijk hier eens http://www.ouderenwinkel.nl

Dit is één van de bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn.

Succes

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

de easy 5 is inderdaad een makkelijk toestel en kost rond de 100 euro,ik heb er 1 voor mijn verstandelijk gehandicapte dochter gekocht,werkt erg simpel.

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

BIJ DEZE TELEFOON KUN OOK DE NUMMERS VAST ZETTEN .DAN HOEF JE ALLEEN DE NUMMER EEN OF ZO IN TE DRUKKEN DIT HOORT NOG BIJ

ve
door verwijderd - Jun 4, 2007 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bieden via onze praktijk de vitaphone aan, dit is een mobiele telefoon met 3 knoppen, eenvoudig te bedienen dus.

Informatie staat op www.vitaphone.nl

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een late reactie, maar misschien voor u of anderen toch nog bruikbaar:

Ik was onlangs ook op zoek naar een nieuw mobieltje, en kwam op www.gsmvoorsenioren.nl terecht. Daar kun je doorklikken op "mobieltje voor senioren" en krijg je een overzicht van toestellen met slechts enkele elementaire functies, zoals vijf in te voeren nummers die in geval van nood te bellen zijn door op knop 1 (in bij bv. geen gehoor knop 2, 3 enz) te drukken. Ik vond die toestellen simpel, maar wel erg duur.

Ik was vooral opzoek naar een toestel met een groot scherm / grote letters en grote toetsen, op de genoemde site was daar wel het een en ander van te vinden, ook toestellen voor mensen met gehoorproblemen.

Ik ben voorlopig / uiteindelijk toch op een Nokia-type uitgekomen, de 1650 die in sept. op de markt verwacht wordt, lijkt voor mij voldoende.

Succes ermee, vr.gr. Emma P.